DivX "branden"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stuiverman

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2005
Berichten
19
Mijn dvd-speler (Pioneer) speelt WEL Divx af op DVD-R(W), maar de
kwaliteit is ENORM slecht. De gebrande data's zijn van .avi-films met .srt-ondertiteling als data gebrand mbv Nero 7.
Het enige wat te zien is is de ondertiteling.'
Wat kan ik het beste doen buiten het omcoderen via Nero dat 3 uur duurt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij is dat de enige manier om kwaliteit te krijgen in je video's. (Coderen via Nero)
Vergelijkbare programma's doen er wellicht iets korter (halfuur minder) over maar het principe is hetzelfde.Zet alles op high dan krijg je een dvd van 7 gb. Vervolgens download je dvdshrink die het hercodeert tot het exacte formaat van de dvd, dus dan pomp je je hele schijfje precies vol en de kwaliteit is meestel wel goed.

Activiteiten die ik onderneem van avi naar dvd met ondertiteling.

- Ondertiteling eronder (virtualdub)
- Chapters/menu aanmaken en coderen in Nero.
- Encoden tot exacte formaat dvd via dvdshrink.
-branden
 
ervan uitgaande dat je de film as divx wil behouden op een dvd-r/rw, kan je inderdaad beter de avi voorzien van ondertitels via virtualdub en schrijf deze dan weer compleet weg met ondertiteling als divx(let wel dat je de juiste divx versie kiest die je pioneer ondersteund).

Dan het avi(met de ingebakken subs) als data wegschrijven op zo'n spiegeltje.
Het gehele proces duurt dan nog maar een half uurtje.
 
Ik vermoed dat dit ten koste gaat van de kwaliteit. Een 700mb/1.5gb videofile is andere koek dan een 4,5gb filmfile. Op de pc is het dan nog wel om aan te zien, maar op de tv zie ik het erg somber in. Jackall daar had je idd gelijk in, via virtualdub opslaan als .divx (wel een compressie kiezen anders wordt je nieuwe .avi een paar gig groot, en dat is in dit geval onnodig).
Het kost iig allemaal erg veel tijd, daarom moet je ook niet elke gedownloade film op dvd branden :D :p
 
Avi omcoderen naar DVD met Cucusoft....
[cucu neemt automatisch de subs mee]

Cucu heeft ingebouwde authoring, resultaatbestand[VIDEO_TS] kan direct met Nero Recode gebrand worden........
Totale tijd voor omcoderen en branden van een avi speelfilm:1,5 uur [P4 3,4]
 
Laatst bewerkt:
Avi omcoderen naar DVD met Cucusoft....
[cucu neemt automatisch de subs mee]

Cucu heeft ingebouwde authoring, resultaatbestand[VIDEO_TS] kan direct met Nero Recode gebrand worden........
Totale tijd voor omcoderen en branden van een avi speelfilm:1,5 uur [P4 3,4]

Dit vind ik een qua tijd een redelijke oplossing, die ga ik eens uitproberen. :thumb:

Harry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan