Ondertiteling zelf maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renef

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2001
Berichten
36
Ik zou graag een SRT-bestand (ondertiteling bij film) willen maken. De teksten ingeven vormt uiteraard geen probleem; (veel werk!) Echter de timing aangeven, wel.(héél véél werk!) Bestaat hier niet een programmaatje voor, dat, met een klik, de tijd in minuten/seconden/... registreert, zodat je hierachter enkel nog de tekst moet ingeven?
Of hoe gebeurt zoiets?
 
Is dit voor een bestaande film? Dan kun je vaak amerikaanse subs [voor gehoorgestoorden] downloaden en deze regel voor regel vertalen, de timing klopt dan al....
Een handig [gratis te downloaden] programma is subtitle workshop.... hier lopen timers en frame tellers mee om goed te kunnen synchroniseren.........
 
kijk anders eens in het forum op www.linkverwijderd.nl > schatkist

staat heel veel info over dat soort dingen

succes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ondertitels maken

Dank voor de reacties. Een srt-bestand regel voor regel vertalen heb ik idd ooit eens gedaan; werkt prima!
Dit keer is het echter voor een documentaire, geen ondertitels beschikbaar. Ga die 'subtitle workshop' eens zoeken en uitproberen.
 
Succes met subtitle workshop! Echt een leuk, en makkelijk, programma....
Werkt het niet zoals je wilt, of heb je tips nodig..: gewoon hier op dit forum weer even komen mopperen, en we helpen je verder... Ik werk erg veel met dit programma... het geeft je de unieke mogelijkheid om je omgeving te verrassen met nederlands ondertitelde films die over 6 maanden pas in de bioscoop komen........ bijvoorbeeld [vanzelfsprekend]
 
subtitle workshop

Yep!! Dat is het! Had ik het vroeger geweten...
Weet je dat ik een ganse film van ondertiteling (tekst én tijdaanduiding) heb voorzien via kladblok? Een monnikenwerk! Nu kan ik pas goed aan de slag.
Hartelijk dank! Sympathiek van je.
 
Probleem met branden

Alleen bij het branden gaat iets fout; het afspelen op een stand alone speler lukt nl. niet, soms geen titels, of vage titels, of vervormd geluid of melding 'bad disc'. Op de pc speelt ie perfect (in BS Player) Bestaat er een 'eenvoudige' manier om één AVI-bestand op DVD te schrijven, dus zonder menu's o.i.d.?
 
Laatst bewerkt:
De avi moet eerst omgecodeerd worden naar mpeg in dvd formaat [720x480], daarna omzetten met een "dvd authoring programma" [bijv. gratis cucusoft author] naar VIDEO_TS bestand met dvd indeling... vervolgens branden met bijv. Nero Recode...
Nero Vision kan de mpeg onmiddellijk omzetten naar dvd maar ik heb zeer wisselende ervaringen met dit programma....

Omcoderen van avi naar mpeg kan met veel programma's... bijv cucusoft avi to mpeg... dit programma heeft een ingebouwde author en zelfs branderprogramma... dus een soort "één klik" voor het hele proces..... maar zo zijn er meer.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan