Netwerkaart aanwezig... of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

0141763

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2006
Berichten
3
Hoi,

Ik probeer voor mijn huisgenoot een nieuwe computer aan te sluiten op ons bestaand kabel netwerk. Helaas loop ik tegen wat dingetjes aan...

Er lijkt een netwerkkaart in de pc aanwezig te zijn bij netwerkadapters in apparaatbeheer staan nl twee apparaten: ISDN PCI card en NDIS WAN Miniport Adapter. Allebei werken correct. Er is ook een ingang voor een netwerkkabel aan de achterkant van de pc maar als ik die aansluit komt er helaas geen verbinding met internet!

Bij netwerk verbindingen in het configuaratiescherm staan geen verbindingen aangegeven, dus ook geen LAN verbinding. Van de Windows site begrijp ik dat die er altijd zou moeten staan als er een netwerk kaart aanwezig is. Mijn vraag is nu dus: is er wel of niet een netwerkaart aanwezig? En zoja, wat moet ik doen om internet wel werkend te krijgen? Wie helpt mij op weg??? :confused:

Mira
 
De namen van de kaart die jij opgeeft zijn voor een isdn telefoon verbinding.
Niet voor een lan netwerk
dus waarschijnlijk geen netwerkkaart in de kast.
 
Als het een on-board netwerkkaart is, zal ie waarschijnlijk naast 2 USB poorten geplaatst zijn. Maar is de netwerkkaart wel geinstalleerd? Kijk eens in je apparaatbeheer of er een netwerkadapter is geinstalleerd. Zo niet, dan probeer die eens te installeren met het installatieprogramma op de CD van je moederbord.
 
Als het een on-board netwerkkaart is, zal ie waarschijnlijk naast 2 USB poorten geplaatst zijn. Maar is de netwerkkaart wel geinstalleerd? Kijk eens in je apparaatbeheer of er een netwerkadapter is geinstalleerd. Zo niet, dan probeer die eens te installeren met het installatieprogramma op de CD van je moederbord.

Hoi ,

Bedankt voor jullie reacties! :thumb:

Bij netwerkadapter staan alleen de twee bovengenoemde apparaten, dit zijn dus als ik het goed begrijp geen netwerkkaarten voor een LAN netwerk? De CD van het moederbord is helaas nu niet in ons bezit, die gaan we proberen te achterhalen. Na installatie zou dus wel een netwerkadapter bij apparaatbeheer moeten staan?

Mira
 
Alleen als je een echte netwerkadapter in/op je pc hebt zitten anders niet.
 
Probleem opgelost!

Het installeren van de drivers lukte niet, blijkbaar was er inderdaad geen netwerkkaart aanwezig al zal die er oorspronlijk wel in hebben gezeten. Ik heb inmiddels een nieuwe netwerkkaart ingebouwd en het werkt allemaal perfect! :)

Dank voor jullie hulp! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan