Internet Geschiedenis Terughalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoubleP

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Berichten
1
Hola,

Ik hoop dat ik dit in het juiste gedeelte plaats, zo niet mijn excuses daarvoor, maar ik wist niet zo goed waar deze vraag te stellen.

Ik zou graag willen weten of er een manier is dat ik de verwijderde geschiedenis van bezochte websites terug kan vinden?
Ik heb namelijk het vermoeden dat er bij mij thuis iemand op sites komt wat ik liever niet heb echter is die persoon wel weer zo slim om de gechiedenis te verwijderen. Dus ik zou graag eens willen zien wat er allemaal in die verwijderde geschiedenis staat.
Ik gebruik zowel Internet Explorer en Mozilla Firefox.

Bij voorbaat heel erg bedankt.
 
Ga eens naar C:\Documents and Settings\Naam vd Gebruiker\Local Settings\ en kijk daar es bij de mappen. Als XP is geinstalleerd op een andere schijf/partitie is C natuurlijk anders.
Maar ik heb geen goede hoop voor je, verwijderde Geschiedenis is volgens mij niet terug te halen.
 
Welkom bij Helmpij.nl

Ik ben ook bang dat dat niet gaat lukken.....
 
Mocht je een firewall hebben, misschien dat je in traffic log nog iets kan terug vinden.

gr.Marcel
 
help

Ik heb hetzelfde probleem als degene die de vraag stelde om dezelfde reden ook nog....Kom er echt niet uit..
 
Als de geschiedenis word gewist via internet opties van Internet Explorer kan je nog wat terug vinden met
http://www.stevengould.org/software/indexdatspy/screenshots.html

Als daarvoor een programmaatje als ccleaner wordt gebruikt wordt het een ander verhaal want die flushen dacht ik ook de index.dat..

(Is ook wel wat op te verzinnen)
Effe lekker moeilijk doen :p

Plak onderstaande code in kladblok en verander de "Username" in de werkelijke gebruikersnaam en verander achter "WshShell.Run" de naam van de .exe in de .exe van het schoonmaak-programma welke je gebruikt.. (In die van de program files map)
Sla deze kladblok op als "BackupHistorie.vbs" ergens op je computer bv. C:\Windows.

Klik dit script met rechts en kopieeren naar bureablad (snelkoppeling) klik nu weer die snelkoppeling met rechts en kies " Pictogram aanpassen" en browse met die wizard naar (als voorbeeld) "C:\program files\Ccleaner\ccleaner.exe" en kies daar het ccleaner icoontje en toepassen.. Verwijder verder alle andere ccleaner snelkoppelingen van je bureaublad en snelstart of startmenu.. Verander de naam van snelkoppeling "BackupHistorie.vbs" naar Ccleaner en het verschil is niet meer te zien (zolang je niet in de eigenschappen kijkt) Als iemand op de snelkoppeling klikt om Ccleaner te starten en history te wissen, wordt eerst een kopie gemaakt van de History folder (C:\History_backup) voor dat Ccleaner start.. Nu verwijderd de niets vermoedende MisSurfer alle geschiedenis met Ccleaner en daarna ga jij lekker met het programmaatje indexdatspy in de map C:\History_backup neuzen :shocked: in de daar gekopieerde index.dat bestanden waar ze overal hebben gesurft...

Code:
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

fso.CopyFolder "C:\Documents and Settings\Username\Local Settings\History", "C:\History_backup"

Dim WshShell
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run "ccleaner.exe"
:rolleyes:
 
Oh ja even vergeten, voor topic starter, wat betreft Mozilla FirFox, type eens in de adresbalk

about:cache (Go)

Dan zie je de cache locatie en daaronder kan je klikken op List Cache Entries
En je krijgt een hele waslijst van de history te zien.

Bovenstaande scriptje kan je dus aanpassen
"fso copyfolder " C:\Documents and Settings\Username\Local Settings\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\********.default\Cache

en je kan de inhoud terug kopieren en met about cache in FireFox oproepen..
;)
 
ik krijg een foutmelding?

Als de geschiedenis word gewist via internet opties van Internet Explorer kan je nog wat terug vinden met
http://www.stevengould.org/software/indexdatspy/screenshots.html

Als daarvoor een programmaatje als ccleaner wordt gebruikt wordt het een ander verhaal want die flushen dacht ik ook de index.dat..

(Is ook wel wat op te verzinnen)
Effe lekker moeilijk doen :p

Plak onderstaande code in kladblok en verander de "Username" in de werkelijke gebruikersnaam en verander achter "WshShell.Run" de naam van de .exe in de .exe van het schoonmaak-programma welke je gebruikt.. (In die van de program files map)
Sla deze kladblok op als "BackupHistorie.vbs" ergens op je computer bv. C:\Windows.

Klik dit script met rechts en kopieeren naar bureablad (snelkoppeling) klik nu weer die snelkoppeling met rechts en kies " Pictogram aanpassen" en browse met die wizard naar (als voorbeeld) "C:\program files\Ccleaner\ccleaner.exe" en kies daar het ccleaner icoontje en toepassen.. Verwijder verder alle andere ccleaner snelkoppelingen van je bureaublad en snelstart of startmenu.. Verander de naam van snelkoppeling "BackupHistorie.vbs" naar Ccleaner en het verschil is niet meer te zien (zolang je niet in de eigenschappen kijkt) Als iemand op de snelkoppeling klikt om Ccleaner te starten en history te wissen, wordt eerst een kopie gemaakt van de History folder (C:\History_backup) voor dat Ccleaner start.. Nu verwijderd de niets vermoedende MisSurfer alle geschiedenis met Ccleaner en daarna ga jij lekker met het programmaatje indexdatspy in de map C:\History_backup neuzen :shocked: in de daar gekopieerde index.dat bestanden waar ze overal hebben gesurft...

Code:
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

fso.CopyFolder "C:\Documents and Settings\Username\Local Settings\History", "C:\History_backup"

Dim WshShell
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run "ccleaner.exe"
:rolleyes:

ik krijg steeds deze fout melding:

foutqy2.png


wat doe ik fout??
Ik heb het script gekopieerd en gedaan wat je uitlegde maar toch wil het niet werken.
het progje waar het mee verwijderd werd was bij mij ook Ccleaner

alvast bedankt.
Badeend
 
Username moet je vervangen met je eigen username
 
Username moet je vervangen met je eigen username

heb ik gedaan, volgends mij.

zo heb ik um: zei:
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

fso.CopyFolder "C:\Documents and Settings\monique\Local Settings\History", "C:\History_backup"

Dim WshShell
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run "ccleaner.exe"

Dat is toch de naam die bovenaan je start menu en in de map "C:\Documents and Settings" staat??:eek:
 
Staat in mapopties aangevinkt dat verborgen bestanden en mappen zichtbaar moeten zijn?

En maak je gebruik van ccleaner?
 
Staat in mapopties aangevinkt dat verborgen bestanden en mappen zichtbaar moeten zijn?

En maak je gebruik van ccleaner?

Ik kreeg net een helder moment en probeerde gewoon eens rechtstreeks naar die map te gaan.
Die bestaat dus niet.
C:\Documents and Settings\monique\Local Settings\History

Dit moet bij mij zijn:
C:\Documents and Settings\monique\Local Settings\Geschiedenis.

Nu werkt het dus wel.
Maar heb ik meteen weer een nieuwe vraag, is dit script ook zo aan te passen dat ie met 1 snelkoppeling voor zowel IE als Firefox de boel bewaard of kan het alleen 1 van de 2
 
Welkom bij Helmpij.nl

Voortaan graag een eigen vraag starten en liever niet een uit november omhoog kicken. Je kunt in je eigen (nieuwe) vraag wel de link naar de oude zetten, zodat men weet waar je het over hebt.
 
Maar heb ik meteen weer een nieuwe vraag, is dit script ook zo aan te passen dat ie met 1 snelkoppeling voor zowel IE als Firefox de boel bewaard of kan het alleen 1 van de 2
;)

Bedankt voor het meedenken..


Code:
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

fso.CopyHere "C:\Documents and Settings\User name\Local Settings\History", "C:\History_backup"
fso.CopyHere "C:\Documents and Settings\User name\Local Settings\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\*******.default", "C:\History_backup"
Dim WshShell
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run "ccleaner.exe"
******.default heeft een nummer dat ****** moet je veranderen in dat nummer...

Om een Access denied/toegang geweigerd error op te lossen als je hem twee x achter alkaar gebruikt zonder de backup map te verwijderen, is het script hier aangepast met "fso.CopyHere"

:)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan