VobSub Ondertiteling Onder De Film

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darcey

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Berichten
59
Ik gebruik VobSub om ondertiteling automatisch onder mijn films te laten zetten... Dit gaat goed behalve dat de ondertiteling op de film komt en niet in het zwarte gedeelte onder de film.. Ook vind ik de grootte van de letters wat klein en kan nergens iets vinden om dit te kunnen aanpassen. Deze VobSub zat in een Codec pack genaamd: K-lite.

Is er iemand die mij kan helpen?
Graag tot horens
 
ik gebruik DirectVobSub ik denk dat dat de zelfde is als je een bestand afspeel zie je rechtsonderin zo'n groen pijltje verschijnenen klik daar op en bij textsettings klik je op Arial en je kunt alles aan passen van grote en zo
 
Ey bedankt dat wou wel werken... alleen krijg ik hem nu alsnog niet onder de film... weet jij misschien hoe?
 
klik weer op dat groene pijltje en je ziet op het eerste tablad ergens override placement staan zet het vinkje er voor aan en zet v; op groter dan 90 en hij zakt.
 
Dat werkt wel alleen als ik hem lager zet dan verdwijnt de ondertiteling...
Een idee?
 
De ondertiteling verdwijnt van de film en komt niet onderin het zwarte gedeelte... Ik denk zelf dat dat komt doordat de film zelf geen zwarte randen heeft ofso...
 
oh oke bedoel je het zo probeer het dan eens met mplayerc in deze player is het volgens mij wel mogelijk om onder de film zelf nog de ondertiteling te plaatsen.
 
Het gaat mij er eigenlijk om wanneer ik ze brand en in me dvd-speler bekijk dat de ondertiteling dan mooi in het zwarte gedeelte staat.
 
ik denk dat je ze dan eerst moet samen voegen want ik weet niet of een normale dvdspeler van die losse srt bestanden ondersteunt.
 
Ik heb andere avi bestanden al samen geconverteerd naar VOB bestanden dit werkt perfect. Maar daarna kan je de ondertiteling niet meer wijzigen... Dus het moet nog voor die procedure goed gezet worden.

Ik weet ook niet of het wel mogelijk is waarschijnlijk zijn deze avi bestanden opgenomen zonder onder en boven randen en dat hij daarom niet lager kan... dan zou je als het waren die zwarte randen er onder moeten kunnen zetten alleen heb je dan het probleem dat je op TV dubbele randen ziet en is het beeld weer kleiner...

Snap je?
 
ja ik snap het maar je bent al aardig opweg als je het voor mekaar krijg om ze samen te voegen tot een vob ik weet niet welk programma je daar voor gebruik maar in Nero zit wel zo'n programma waarmee je de gekste dingen kan instellen en je ook kunt kijken hoe het er op je tv gaat uit zien.

maar met van die ondertitels heb ik daar eigleijk nog nooit gebruikt. maar wie weet.
 
Jij bedoeld denk ik Nero Vision...?

Dat gebruikte ik voordat ik alles kon omzetten naar VOB. Ik gebruik hiervoor het programma: WinAVIVideoConverter super programma...
Ik denk zelf niet dat het mogelijk is omdat er bij deze films die ik heb (dvd kwaliteit) geen zwarte randen zitten.. Natuurlijk bij het kijken van de film komen deze er automatisch boven en onder.
Misschien dat je nu iets weet, nu ik het wat anders heb uitgelegd?
 
nee die zwarte rand hangt af van je beeldscherm maar ik geloof niet dat het mogelijk is om daar subtitels te plaatsen dan zou je die zwarte rand echt aan het avi bestand moeten toevoegen maar dan krijg je wel een kleiner beeld want je beeldscherm maakt er dan hoogst waarschijnlijk nog een rand onder en boven. dus ik denk niet dat dat mogelijk is

srry helaas.:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan