Ntsc Dvd > Pal Dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin_89

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2002
Berichten
517
Hallo

Ik heb een paar DVD's te leen die in het NTSC formaat zijn.
NTSC is niet afspeelbaar op mijn DVD speler en dus vroeg ik me af of het mogelijk is om (het liefst zo eenvoudig mogelijk) deze DVD's te kopieren waarna ze geconverteerd zijn naar het PAL formaat.
Kan dit? Zo ja, waarmee? Ik hoop dat dit kan zonder kwaliteits verlies.

Alvast bedankt!
Robin. :thumb:
 
Als je dvd-speler gewoon via Scart is aangesloten op je tv dienen ook NTSC dvd's gewoon afspeelbaar te zijn (voorbeeld: Kitaro dvd's uit Amerika, zoals bij mij).

Het kan wél zo zijn dat de regio-indeling van de dvd's dat onmogelijk maakt. Bij mij was dat geen probleem, omdat die Kitaro dvd's zelf regio-vrij zijn.

Kijk eens op Internet of je dvdspeler niet regio-vrij kan worden gemaakt en hoe je dat dan kan bereiken.

Succes,

Tijs.
 
Stom stom stom..

Na wat gegoogelt te hebben op het regio vrij maken van mijn Panasonic S35 dvd speler, kwam ik op een hele guide met allerlei knopjes die je tegelijk in moest drukken en vanalles en nog wat.
Dus dat wilde ik gaan proberen. De eerste stap was: ga naar het Setup scherm.
Zo gezegd, zo gedaan. Eenmaal in het setup scherm kwam ik verder niet de dingen tegen die in de guide omschreven stonden, maar wel de volgende twee opties:
1) Regio code huidige instelling: RCE 8 (regio vrij)
2) NTSC conversie huidige instelling: PAL60

Toen ik de NTSC conversie omzette van PAL60 naar 'gewoon' NTSC, speelde de DVD speler mijn NTSC DVD's gewoon af zonder te proberen om ze als PAL60 af te spelen en kreeg ik deze keer dus wél gewoon beeld, geluid en alles erop en eraan.

Het probleem is dus opgelost! Ik was alleen een beetje dom om niet eerst in de Setup te kijken voordat ik andere dingen ging proberen.

Toch bedankt voor de hulp! :thumb: :D

Robin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan