Muziekbestanden via versterker op boxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaj

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2001
Berichten
346
Hai.... Ik wil mijn muziekbestanden(MP3) die ik op mijn laptop heb staan via een net nieuw gekocht kabeltje wat ik in de uitgang van de koptelefoon op mijn laptop afspelen via de versterker in mijn woonkamer over de boxen..(wat een lange zin:confused: ) Het klinkt redelijk maar niet helemaal naar mijn zin.Ik heb het idee dat de gewone cd's veel beter en dieper klinken. Ik speel de muziek af via de mediaplayer van MS. Kan dit beter..... en zijn er progamma's die ik kan gebruiken om bijvoorbeeld een beetje de Dj uit te hangen in mijn woonkamer.....

Thanks
Kaj
 
Probeer winamp eens die vind ik veel beter klinken dan media player
 
Thanks ga ik doen....weet er trouwens ook iemand of de ruis die ik lichtjes hoor erbij hoort of dat dat ook aan de player en/of het kabeltje licht....(alles nieuw nieuwe bose speakers, dikke speakerkabel en dan zo'n ***lig dun kabeltje van pc naar versterker...voor mijn gevoel niet helemaal lekker.)

En als ik een nummer langzaam wil laten overgaan langzaam in een ander welk progamma kan ik daar het best voor nemen...
 
Thanks ga ik doen....weet er trouwens ook iemand of de ruis die ik lichtjes hoor erbij hoort of dat dat ook aan de player en/of het kabeltje licht....(alles nieuw nieuwe bose speakers, dikke speakerkabel en dan zo'n ***lig dun kabeltje van pc naar versterker...voor mijn gevoel niet helemaal lekker.)
Licht veelal aan de kwaliteit van de mp3
 
Ben ik weer ..Winamp klinkt exact gelijk...kan er alleen voorgeprogameerde equalizer settings mee instellen.

Huijb hoe kan ik de kwaliteit van de MP3 zien. Tenslotte heb ik ook veel nummers op Cd en die klinken toch beter als dan dat ik ze vanaf mijn pc afspeel...
 
Huijb hoe kan ik de kwaliteit van de MP3 zien. Tenslotte heb ik ook veel nummers op Cd en die klinken toch beter als dan dat ik ze vanaf mijn pc afspeel...
O.a. met rechtermuisknop op mp3 bestand klikken en kies voor eigenschappen, vervolgens tabblad samenvatting, kies daar wel voor geavanceerd.
 
Krijg dan bijvoorbeeld te zien;
128 kbps is dat goed te noemen...

Die kpbs is toch de kwaliteit he als ik het goed begrijp..

P.s. ik ben Virtual Dj aan het downloaden,lijkt me een leuk progamma maar het is een trialversie...zijn er ook versies voor onbeperkt gebruik
 
o ja en verder staat er 44khz...en 2 kanalen stereo
 
Krijg dan bijvoorbeeld te zien;
128 kbps is dat goed te noemen...

Die kpbs is toch de kwaliteit he als ik het goed begrijp..

P.s. ik ben Virtual Dj aan het downloaden,lijkt me een leuk progamma maar het is een trialversie...zijn er ook versies voor onbeperkt gebruik
128 is een redelijke/mindere kwaliteit, hoe hoger hoe beter. Zelf gebruik ik BPM studio maar zo heel af en toe draai ik op feesten en partijen.
 
Michiel die bpm studio kost geld toch...weet jij er 1 die gratis is.

En nog effe over die kwaliteit....hoe kan het dat een identiek nummer als mp3 vanaf mijn pc minder klinkt als een gebrande kopie op cd-speler.
 
Dat heeft met allerlei zaken als ADDA converters en je geluidskaart etc te maken. Erg ingewikkeld.
De ene speler(Winamp)of andere speler(Mediaplayer), zal niet beter klinken. Ook dat wordt namelijk bepaald door je geluidskaart.
Dus al zou je er geld tegenaan smakken voor BPM studio, klinkt het geen haar beter.
Je zou kunnen denken aan een USB geluidskaart.
Er zijn er legio.
Succes :thumb:
 
Michiel die bpm studio kost geld toch...weet jij er 1 die gratis is.
Helaas, hier gelden de huisregels van Helpmij. Voor huis tuin en keuken gebruik voldoet Winamp gewoon goed.


En nog effe over die kwaliteit....hoe kan het dat een identiek nummer als mp3 vanaf mijn pc minder klinkt als een gebrande kopie op cd-speler.
Hierop kan ik maar één ding zeggen, kwaliteit. Kwaliteit van een cd is vele malen beter dan een mp3.
 
Realtek HD output is mijn geluidskaart volgens mij...die is toch wel ok hoop ik...??
 
De mp3 moet toch wel minimaal op 192 kbit opgenomen zijn, liefst hoger, anders hoor je het veel vlakker, de dynamiek is dan beduidend minder.

Dus kijk naar de groote van die mp3 bestanden, dat zegt vaak veel over de kwaliteit, en ook het liefst even met andere bestanden met dezelfde muziek vergelijken, qua groote.

Het is een analoog/digitaal compressor, en bij afspelen andersom, dus hoe meer 1'en en 0'en, hoe beter het klinkt, bij afspelen, maar het blijft een afgeleide van een digitaal signaal.
 
Realtek HD output is mijn geluidskaart volgens mij...die is toch wel ok hoop ik...??
Jij bent diegene die dat bepaalt. Hoe vind je dat het geluid klinkt, en dan bedoel ik als je een mp3 afspeelt met een minimale bitrate van 192k. Goed of niet? Klinkt het goed dan voldoet jouw geluidskaart voldoende, klinkt het niet tsja vul zelf maar in.
 
Ik heb trouwens net die DFX audio enhancement gedownload...klinkt al meteen weer een stuk beter.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan