Opstart- en afsluitproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik..

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2006
Berichten
1
Sinds kort heb ik ineens problemen bij het opstarten en afsluiten van mijn computer. De oorzaak hiervan is mijn onduidelijk, het gebeurde van de ene dag op de andere; als ik mijn computer wil afsluiten, en dus op 'afsluiten' druk, verschijnt het 'afsluitmenu' (met opties als standby, opnieuw opstarten enzovoort) pas na een minuut of 5. Eerst dacht ik dat mijn computer was vastgelopen toen het zo lang duurde, en sloot hem dus af via de power-knop. De keer daarop dat ik mijn computer aanzette, kwam het scherm dat je meestal krijgt als de pc niet correct is afgesloten, namelijk het zwarte scherm met de tekst "U heeft uw computer niet correct afgesloten etc.", en daaronder dus de opties om mijn computer in de veilige modus, of normaal op te starten. Ik startte het dus normaal op, waarbij het tien minuten duurde voor alle start-programma's waren opgestart, en na een minuut of 10 hoorde ik ook pas het 'windows'-melodietje. Maar bij het afsluiten na mijn activiteiten op de computer, had ik weer dus het probleem van 'het lange wachten op het afsluitmenu', dit keer wachtte ik dus wel, maar al met al duurde het afsluiten van mijn computer dus 10 minuten voordat hij echt uit was. Deze problemen met opstarten en afsluiten heb ik dus iedere keer als ik werk met de computer, sinds een week. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd die er wellicht niets mee te maken hadden, of misschien wel, zo heb ik defragmentatie gedaan op mijn twee schijven, CHKDSK /F op mijn 2 schijven, en heb HITMAN PRO uitgevoerd. In het verleden konden deze acties mijn computer nog wel eens herstellen, maar nu ondervindt ik dus nog steeds problemen met het opstarten en afsluiten. Tussen het opstarten van de computer, en het afsluiten, werkt de computer goed en redelijk snel (zoals hij altijd al was), behalve dan dat ik Internet Explorer niet kan gebruiken. Herkent iemand deze problemen, en weet wellicht een oplossing voor mij? Ik zit op dit moment namelijk een beetje vast. Bij voorbaat dank, Erik.
 
Sorry, maar het lezen van een bericht zonder leestekens en alinea's, is een cime om te lezen, gaarne even aanpassen, anders ben ik de enige die hierop reageert.

Kijk eens hier , bij de S, en dan shutdown, voor mogelijke oplossingen.

Tevens kan ik je adviseren om geen Hitman pro meer te gebruiken, die verwijderd ook registersleutels die voor een goede werking nodig zijn.
 
Als je Hitman Pro gebruikt, en ook nog een andere virusscanner hebt, heb je er 2 en dat is niet aan te raden.
Deinstalleer dus inderdaad Hitman Pro en als je programma's als Ad-Aware en Spybot S&D nog niet zelf hebt, kan je ze los downloaden.

Bij het afsluiten zijn er waarchinlijk programma's die niet goed willen afsluiten.
Doe eens het volgende:

* Ga naar Start --> Uitvoeren --> Regedit
* Maak een back-up van je register: Ga naar Bestand --> Exporteren --> naam en map kiezen en Opslaan.

* Ga naar de Registersleutel HKEY_CURRENT_USER >> Control Panel\Desktop en kijk dan aan de linkerkant van het scherm, daar zie je veel regels, wijzig/voeg toe de volgende tekenreekswaarden:

HungAppTimeout = 4000
WaitToKillAppTimeout = 4000
WaitToKillServiceTimeout = 4000
AutoEndTasks = 1

Wijzigen: Rechtsklik op een regel en dan Wijzigen
Toevoegen: Bewerken --> Nieuw --> Tekenreekswaarden, kopier dan de naam van hierboven en wijzig als hierboven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan