Computer loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jossi_End

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
Berichten
214
Hey iedereeen

Ik heb z'n filmpje op mijn computer. En als ik dan in die map komt loopt hij opeens vast en krijg ik het scherm van 'verzenden' en 'niet verzenden'.
de meeste kennen dit scherm vast wel. dus hoef daar niks over uit te leggen:) :)
maar alleen zal ik nog zeggen dat 'explorer.exe' niet reageerd.
en al mijn andere mappen lopen dan ook ineenkeer vast.

weet iemand hoe ik dit kan oplossen??

alvast bedankt.
 
Ik heb z'n filmpje op mijn computer. En als ik dan in die map komt loopt hij opeens vast
Je bedoelt de map waar je een DivX-film hebt staan? Heeft dat als uitgang inderdaad DivX of is het Avi?
Dubbelklik je op dat bestand? Of ben je er gekomen om te openen via een mediaspeler? Welke?

Heb je alle codec's geinstalleerd, bijvoorbeeld K-Lite Codec Pack?
 
Laatst bewerkt:
Wow. (wat veel vragen:p)
maar het is een AVI. maar een AVi kan toch ook iets met divx zijn ofzo. want als ik z'n avi open gaat ook die encodeer opstarten... maarja. ik kan niet dubbel klikken op dat bestand. omdat als ik in die map kom meteen die niet verzenden en verzenden krijg...(dus bijvoorbeeld in de map D:\Video\'Filmpje')(ik open hem niet met een programma) en soms kan ik er nog wel op klikken, en dan opent WIndows Media Player. en die loopt dan ook vast met dat verzenden en niet verzenden. en ik heb wel alle codecs... ik heb:
Nastaveni AC3
Nastaveni Divx
Nastaveni DVobSub
Nastaveni Xvid
En nog z'n Xvid
 
Laatst bewerkt:
Windows Verkenner loopt dus vast? Als je XP hebt en de installatie CD, leg die dan in de lade van je CD/DVD-speler.
Ga via Start naar Uitvoeren, type sfc /scannow en druk op OK.
Windows gaat nu je systeembestanden herstellen, of vervangen.
Hopelijk helpt het.
 
Huh...
na een tijdje als hij aan het vervangen is. krijg ik een WIndows Beveiliging schermpje met dit:

Bestanden die voor een goede werking van Windows nodig zijn, moeten gekopieerd worden naar de map DLL Cache

Plaats nu Cd-rom van Windows XP Professional Setup.

IK denk dat het is omdat ik een cd van Windows XP Home Edition heb. En ik heb hem via Windows Update geupdate naar serves pack 2...

En als ik dan op annuleren klik gaat hij veder....
maare heeft die DLL cache er iets mee te maken??
en nu vraag hij daar nog 3 keer om en sla ik ze weer over:p
 
Laatst bewerkt:
maare heeft die DLL cache er iets mee te maken??
Die map staat op je harde schijf, daar hoort hij, en die bestanden worden gecontroleerd door sfc /scannow.

Maar... het lijkt alsof XP Professional op je PC is geinstalleerd en niet Home.
Als je op Annuleren drukt, worden beschadigde bestanden op je PC niet gerepareerd of vervangen.
Dat helpt dus niet veel.
Waar is de installatie CD van XP Professional?
 
die heb ik niet... mischien me vader... ((want hij heeft een Prof)volgens mij)
maar mijn comp is een keer gecrasd dus heb ik hem naar de computerzaak gebracht en die hebben er denk ik dan Prof op gezet....
 
Laatst bewerkt:
Dan hadden ze je ook de installatie CD moeten geven, hoewel geven, je zal ze wel betaald hebben?
Misschien staan die installatiebestanden op je harde schijf, dat wordt (soms) ook wel gedaan.
 
nou... ze hebben alleen hem erop gezet maar ik heb er niet voor betaald.
,maar waar kan je die instalatiebestanden 'meestal' vinden

en heb net uitgevonden dat me pa hem ook nie die Prof ding heeft.
 
Laatst bewerkt:
,maar waar kan je die instalatiebestanden 'meestal' vinden
Hier weet ik onvoldoende van, ik ben trouwens bang dat de XP Professional die er is opgezet door die winkel niet helemaal legaal is.
Als die XP Home CD die hebt wel legaal is, zou je die misschien beter kunnen installeren. Kun je daarna wel alle updates van Microsoft ophalen.
Maar dan raak je wel al je gegevens kwijt op de C-schijf.
Misschien is er iemand anders hier die een betere oplossing weet.
 
ik heb nu die bestanen vervangen met die sfc /scan ding.. maar hij doet het nog steeds niet....:shocked:
 
ik heb nu die bestanen vervangen met die sfc /scan ding.. maar hij doet het nog steeds niet....:shocked:
Als je voortdurend op Annuleren hebt gedrukt omdat om de CD van XP Pro werd gevraagd, is er niets vervangen.

En heb je mijn post hierboven gelezen?
 
Hier weet ik onvoldoende van, ik ben trouwens bang dat de XP Professional die er is opgezet door die winkel niet helemaal legaal is.
Als die XP Home CD die hebt wel legaal is, zou je die misschien beter kunnen installeren. Kun je daarna wel alle updates van Microsoft ophalen.
Maar dan raak je wel al je gegevens kwijt op de C-schijf.
Misschien is er iemand anders hier die een betere oplossing weet.


Deze?>???

Maare ik heb toch nog een Prof versie in handen kunnen krijgen en ben nu weeer aan het vervangen. maar het raare is dat hij nu weer om die cd vraagt. maar als ik dan op Opnieuw klik doet hij het gelukkig wel weer.
 
Maare ik heb toch nog een Prof versie in handen kunnen krijgen en ben nu weeer aan het vervangen. maar het raare is dat hij nu weer om die cd vraagt. maar als ik dan op Opnieuw klik doet hij het gelukkig wel weer.
Als je bedoelt dat je sfc /scannow aan het uitvoeren bent: dan heeft Windows XP van tijd tot tijd die CD nodig om er bestanden af te halen.

Dat moet dus ook, als er een bestand op jouw harde schijf beschadigd is of ontbreekt.
 
oooooooooow ik dacht dat die sfc /scannow van die CD kwam.... maar okej. maar hij is nu voltooid en nu doet dat filmpje het nog niet:(
maar toch bedankt Boeing_737

Weet jij of iemand anders nog hoe dit kan worden opgelost
 
Laatst bewerkt:
Jammer, maar dan zou ik nu alle achterstallige updates voor Windows XP Professional ophalen bij Microsoft Update.
Heb je wel al SP2? Zo niet, dan zou ik daarmee beginnen.
 
ik heb wel al SP2. Maar volgens mij had ik alle update's al. Maar ik kan Windows Update niet meer opstarten. want als ik dat doe houd volgens mij mij FireWall hem tegen..
kan jij anders mij ff de site van Windows Update geven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan