Thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

lacarp

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Berichten
14
Beste,

Ik zit met het volgende probleem, ik wil dat 2 pc met elkaar kunnen cominiceren een soort van p2p, dit bijvoorbeeld dat de printer kunnen delen maar ook tegen elkaar kunnen gamen(het gaat om 2 pc's) en toch een normale internet verbinding hebben. Nu zijn de pc op een router aangesloten van trendnet en heb ik er nu ook nog een swich tussen inhang maar ik kan niet beide pc met elkaar laten comuniceren, als de 2 pc's contact maken moet ik toch met ze kunnen pingen, maar helaas gaat dit niet.

Wat kan ik hiervoor doen.
 
Er zijn (in mijn ogen) 2 dingen die die pings (kunnen) tegenhouden:
1. De firewallsoftware op de beide pc's
2. De router (indien daar firewallsoftware of evt. VLAN software in geïntegreerd zit).

Tijs.
 
Ja das het probleem denk ik, maar ik kan de firewal niet confrigeren of uitzetten op de router.
 
Vermeld (zodat ik of anderen je misschien kunnen helpen):
1. De firewall software op de computers
2. De merknaam & typenaamgeving van je router.

Voor wat mijn hulp betreft, als ik een handleiding van je router kan vinden op Internet, kan ik wel voor je nakijken wat daar evt. je thuisnetwerk in de weg staat.

Tijs.
 
de firewal is norton,
de router is Trendnet type tw100-s4wca
 
Zie hier: Er zijn meerdere types van. Geef ons welke het precies is, ajb.

Tijs.
 
Ik heb de handleiding van je router van voor tot achter doorgenomen, en ook de specifikaties. Er is GEEN firewall ingebouwd, en het ding werkt (voor de lokale pc's) als een switch.

De router is dus niet het probleem. Het moet dus in je firewall software liggen op je pc's.

Kun je die tijdelijk uitschakelen (en ook de Windows Firewall, indien die dan automatisch wordt ingeschakeld) en dan kijken of ping naar elkaar mogelijk is (op basis van elkaars ip-adres in eerste instantie)?

Van die Norton software heb ik geen idee hoe je daar Ping-aanvragen en Ping-antwoorden mogelijk kunt maken, laat staan het delen van bestanden en mappen.

Hieronder staan de poortnummers waar 'services' luisteren op mijn computer (ik deel ook bestanden en mappen op mijn lokale netwerk). NTP is voor het bijstellen van mijn klok en datum, sink null is ook niet zo van belang, de anderen wel, als het gaat over het delen van bestanden. Misschien helpt de lijst je wat bij het configureren van de Norton firewall software:

epmap 135/tcp loc-srv #DCE endpoint resolution
netbios-ssn 139/tcp nbsession #NETBIOS Session Service
microsoft-ds 445/tcp

discard 9/udp sink null
ntp 123/udp #Network Time Protocol
netbios-ns 137/udp nbname #NETBIOS Name Service
netbios-dgm 138/udp nbdatagram #NETBIOS Datagram Service
microsoft-ds 445/udp

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan