extern bureaublad werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

josvink66

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Berichten
699
ik heb bij mezelf thuis me comp ingesteld op extern bureaublad dat dat mag
het werkt wel bij mij thuis (ik zit daar niet in het netwerk)

maar als ik bij een vriendje bn dan werkt het niet (dat is ook xp pro net als mij) er saat dan)Bekijk bijlage 36074

wat doe ik fout
 
Laatst bewerkt:
Vertel ons wat meer:

1e vraag: Bij jou thuis heb je neem ik aan minstens 2 computers, waarvan (minstens) 1 Extern Bureaublad heeft aanstaan, zodat je ermee kunt verbinden vanaf de andere computer (gewoon via het lokale netwerk bij je thuis)?

2e vraag: Bij dat vriendje thuis staan neem ik aan ook minstens 2 computers, waarvan (minstens) 1 Extern Bureaublad heeft aanstaan, zodat je ermee kunt verbinden vanaf de andere computer (gewoon via het lokale netwerk bij hem thuis)?

3e vraag: Ik neem aan dat je niet bedoelt dat je dat Extern Bureaublad op je pc thuis vanuit de pc je vriendje naar jouw pc thuis wilt openen, dus via Internet?

Met wat meer informatie komen we er misschien.

Alvast een paar hints:
- Gaat het over het opstarten van een Extern Bureaublad over een Internet verbinding (dus bijvoorbeeld vanaf dat vriendje naar jouw huis) dan moet poortforwarding van poort 3389 TCP openstaan naar de pc waar je mee verbinden wilt. Kijk hier voor informatie hierover, hoe je dat op jouw type router zou kunnen doen.
- Gaat het mis bij het lokaal gebruik van Extern Bureaublad (dus vanaf een andere pc bij dat vriendje thuis naar de pc waar Extern Bureaublad toegang mee mogelijk is), dan is het meestal een kwestie van Firewall instellingen op het lokale netwerk (firewall software op de pc's, en soms ook de lokale Internet Router via welke ze verbonden zijn met elkaar).

Succes,

Tijs.
 
1e andwoord: ik heb meer als 2 pc in mijn huis maar ik sta niet in het netwerk met hun, mar het extern bureaublad werkt wel.

2e andwoord: nee er staat maar 1 pc en extern bureaublad staat niet aan (moet dat)

3e andwoord: Ik snap de vraag niet

Ik heb adsl van planet(kpn) en er staat dan in oze meterkast(bij mij thuis) een kasje vn een soort tel lijn naar gwne netwerk kabel met 4 poorten nou me 1 kabel gaat naar een router van me vaders zakelijke bedrijf maar ik zit met een kabel gwn in dat kaste van tel naar netwerkabel

zo de info als je nog meer wilt zeg t dan maar

(bn nu niet thuis dus kan nu niet kijken of welke ... ik heb)


( weet niet of i het al gezegt heb maar het werkt wel op de pc van me vader
 
Je bedoelt te zeggen dat vanaf de pc van je vader een verbinding met jouw pc mogelijk is (via Extern Bureaublad) maar dat dat vanaf je vriendje niet lukt, heb ik dat goed?

Dus je vader kan wel een Extern Bureaublad naar jouw pc openen, maar je vriendje niet, heb ik dat goed gezegd?

Het gaat mij nu even om wat er wordt ingevuld in het programma Extern Bureaublad om verbinding te maken met jouw pc. Geef ons hoe dat gebeurt bij je vader:
- welk ip-adres vult je vader in
- welk ip-adres vult je vriendje in
om verbinding te maken met jouw pc?

Tijs.
 
ik vul in bij me vader 10.0.0.155 (dat is me ip)
en bij me vriendje 10.0.0.155 ook me ip
 
Ok, het is duidelijk: Je vader zit wel (op de een of andere manier) in het lokale netwerk voor jouw computer, je vriendje niet.

10.x.x.x adressen zijn alleen lokaal te gebruiken, niet vanaf Internet. Dus lokaal (vanaf je vader's pc) werkt het wel, via Internet werkt dit dus nooit.

Wil je dat je vriendje ook zo'n verbinding kan opzetten, dan zul je hem het publieke ip-adres moeten geven dat hij dan moet invullen ipv. dat 10.0.0.155 adres, en dan moet ook portforwarding etc. geregeld zijn, moet firewall software niet in de weg zitten etc.

Wil je weten welk publieke ip-adres jullie huis heeft: www.myip.nl
Je zult dan in jullie huis ook nog portforwarding moeten gaan instellen, firewall software goed zetten etc.

Veel werk, en vanwege je beperkte kennis, mijns inziens via dit forum niet fatsoenlijk te doen.

Anderen dan ikzelf mogen eventueel een poging doen.

Ik hoop dat je wel iets wijzer bent geworden van de informatie die ik in mijn postings aan je gegeven heb?

Tijs.
 
portforwarding wat is dat??

en hoe kom ik achter me publieke ip-adres van MYIP.nl

maar het is ook voor mij mogelijk om in zijn netwerk te komen kwesty van anders aansluiten, maar dan is me ip 192.168.x.x de x weet ik nie uit me hooft werkt het dan wel of ooke die
 
Laatst bewerkt:
Publieke IP staat op de pagina als je hem aanroept.

In mijn geval:
--------------------------------------------------------------------------------
IP Address: 84.107.147.208
 
Nee, want je moet ook portforwarding instellen, van poort 3389 TCP zoals ik al eerder geschreven heb. Ook zul je met firewall instellingen op je pc aan de slag moeten gaan (als je daar wat anders gebruikt dan Windows Firewall). Ook kan het zijn dat bij je vriendje er nog gewerkt moet worden aan de firewall instellingen.

Alle basisinformatie had je eerder al van me gehad, inclusief links. Lees die dan ook!

Tijs.
 
dit klinkt meschien dom maar hoe verander je dit: portforwarding instellen, van poort 3389 TCP
 
Citaat uit een eerdere posting van mij in deze discussie:

Alvast een paar hints:
- Gaat het over het opstarten van een Extern Bureaublad over een Internet verbinding (dus bijvoorbeeld vanaf dat vriendje naar jouw huis) dan moet poortforwarding van poort 3389 TCP openstaan naar de pc waar je mee verbinden wilt. Kijk hier voor informatie hierover, hoe je dat op jouw type router zou kunnen doen.

Zoek dus uit welk merk & type je Internetrouter is, en kijk bij de link hierboven hoe je daar poorten kunt forwarden. Je zult poort 3389 (TCP) moeten gaan forwarden.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan