stem vervormt

Status
Niet open voor verdere reacties.

eendje

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Berichten
21
Hoi allemaal,

Als ik via messenger live een gesprek naar een andere pc start, hoor ik de andere heel goed, maar zij horen mij met een rare vervormde stem. Ik hoor mijzelf dan ook in die rare stem nog een dubbel. Het is heel vreemd allemaal. Hebben meer mensen hier last van? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes!
 
Tja, wat voor geluidskaart heb je? Heb je een losse microfoon of gebruik je de microfoon van een webcam?
 
De geluidskaart weet ik niet, hoe kom ik daarachter? Maar voor de rest gebruiken we allebei een hoofdtelefoon, dus niet van de webcam. Het rare is, dat dit eerder gewoon goed ging, dus dat zij mijn normale stem hoorden. Zij hebben niks aan instellingen veranderd, maar gewoon opeens kreeg ik weer zo'n rare stem. Dit is heel irritant, heb je nog een ideetje hoe ik dit kan oplossen? Bedankt!
 
Maar voor de rest gebruiken we allebei een hoofdtelefoon, dus niet van de webcam.
Je bedoelt een headset? Dus een hoofdtelefoon met aan de zijkant een beugel met microfoontje bij je mond?

Ik zou eerst hier naar gaan kijken.
Start, Configuratiescherm, Geluid en audioapparaten, tabblad Spraak, knop Hardware testen.

Verliep de test goed?
 
ja de hardware test ging goed. Het is wel zo dat ik een redelijk goede en snelle laptop heb en dat mijn ouders (om wie het gaat) een iets oudere computer hebben. Zijn er mogelijkheden hoe we dit probleem kunnen oplossen? Bedankt alvast!
 
Als je Windows Live Messenger hebt, kun je op het vensterje met je gebruikersnaam klikken. Er klapt dan een menu uit met o.a. Persoonlijke instellingen.
Als je daar op klikt kun je in een scherm klikken op Verbinding. Vervolgens kun je een aantal zaken testen.

Heb je MSN Messenger 7 of ouder, zoek dan naar Opties (via Extra of zoiets?)

Misschien kun je je ouders uitleggen hoe zij die Hardware test en die tests in Verbindingen kunnen doen.

Het verwrongen zijn van jouw stem zou trouwens op een ander tijdstip weer verdwenen kunnen zijn.
Als de afstand erg groot is en er is tijdelijk een aantal "opstoppingen' in jullie verbinding, dan komt het wel eens voor.
 
bedankt voor je reactie. Ik laat ze het inderdaad even testen. Aan de afstand ligt het niet, want we hebben het ook al een geprobeerd in hetzelfde huis, ik met laptop en zij op desktop. Maar volgens mij zijn de verbindingen prima, maar ik laat het ze wel testen. Zijn er nog andere dingen die ik kan doen? Bedankt alvast!
 
In Windowds Live Messenger zit rechtsboven een klein vierkantje met een pijltje naar beneden. Klik erop en een menu verschijnt. Klik op Extra en dan op "Audio en video instellen". Lees alle schermpjes goed, zet vinkjes of juist niet en rond de test af.

NB: In een andere versie van MSN Messenger zoeken naar Extra en dan Opties, om zo terecht te komen bij "Audio en video instellen".
 
volgens mij staan al die vinkjes goed, ook de hardware test gaat goed. Ik begrijp het niet echt...en nu? Heb je nog een tip? Bedankt!
 
Wat ook nog nagekeken kan worden is het volgende.
Start > Alle programma's > Bureau-accessoires > Entertainment > Volumeregeling.
Klik in het scherm Hoofdvolume op Opties en dan Eigenschappen. Naast Mixerapparaat is een venster met een driehoekje ernaast.

Klik op dat driehoekje en zoek in de audio-apparaten die daar staan de ingang van je geluidskaart, of de naam of merk van de microfoon van je headset.
Voorbeelden: AC97 Audio rear input, of Realtek HD Audio rear input, of Logitech Mic, of zo iets dergelijks.

Zoek het apparaat uit waarvan het waarschijnlijk is dat het de ingang is voor je microfoon. Selecteer dat apparaat in het venster, er is nu een tekst Opnemen verschenen en één of meer apparaten in het venster daaronder. Zet een vinkje voor het apparaat dat het meeste lijkt op je microfoon. Klik op OK.

Nu is het mixerpaneel teruggebracht tot één schuifpaneel. Zet de schuif zonodig omhoog. Als er een knop Geavanceerd zichtbaar is, klik daarop en selecteer in het vakje voor Microfoonversterking. Daarna OK en nog eens OK.
Probeer de microfoon uit. Misschien hielp dit?
 
Oke, dit heb ik nu ook geprobeerd, dit heeft helaas geen succes gehad. Ik kom zelf niet bij de microfooningang, de extra eigenschappen zijn bij mij gevinkt en grijs (bij volume) en daar kom ik niet bij. We hebben zelf het idee dat het een soort van vertraging is. Het rare is alleen dat het soms wel gebeurt en soms niet. Dit kan niet aan omstandigheden liggen, zoals bijvoorbeeld afstand, want die blijven hetzelfde. We begrijpen er helemaal niks van. Heb jij misschien nog een idee? De systemen zijn als volgt trouwens voor extra informatie, misschien dat je er iets mee kunt. Ouders: intel pentium 3, kloksnelheid 803 mhz, 320 mb. Van mij: Intel Pentium Mobile technology, 1,6 ghz, kloksnelheid 500 Mhz, 1,00 Gb. Ik hoop dat je nog een ideetje hebt? Bedankt alvast!
 
Ik kom zelf niet bij de microfooningang, de extra eigenschappen zijn bij mij gevinkt en grijs (bij volume) en daar kom ik niet bij.
Ik wil toch nog iets controleren. Ik wil graag kijken bij Start > Configuratiescherm > Geluiden en audioapparaten.
Dan naar het tabblad Spraak. Je ziet dan een schermpje zoals in de afbeelding die hier is aan te klikken..
Zie je hier bij jou ook twee geluidsapparaten in de langwerpige vensters?
Staan die actief of ook grijs en zijn de knoppen actief en aan te klikken of zijn die inactief?
Kun je namen van de geluidsapparaten hier vermelden?
 
Hoi, Bedankt voor je moeite en je reacties zeg! Deze zijn bij mij wel gewoon aan te vinken, er staat dan sigma en bluetooth (dit is mijn headset). Deze staan naar mijn weten goed. Het grijze van de extra eigenschappen zit bij de volumeeigenschappen (als je opent via de icoontjes rechtsonder op je bureaublad). Ik wilde je het laten zien via een plaatje, maar dat kreeg ik niet voor elkaar. Ik hoop dat je me weer iets verder kunt helpen. In elk geval bedankt alvast!
 
Tja, we zijn tot nu toe de "buitenkant" van je probleem aan het bekijken geweest. Dat bepaalde functies van je geluid "grijs" zijn moet beter bekeken worden.
We moeten de diepte in. :) .

Je kunt op deze site het programma Everest downloaden. Als je het daarna geinstalleerd en geopend hebt, kijk dan bij Multimedia, wat er in het rechtervenster staat als je Windows Audio en PCI / PnP Audio aanklikt. Zet dat in je reactie.

NB: plaatjes zet ik op de volgende manier in het forum. Er zijn "tig" andere manieren, ik doe het zo. Ik heb MWSnap geinstalleerd. Gedeeltelijke schermplaatjes upload ik naar ImageShak. (Eenmalig registreren.) Er zijn veel meer van zulke filehosting-sites, ik gebruik deze. Zodra je plaatje ge-upload is, staan er "links" naast die je met copy & paste in je reactie kunt zetten. Ik gebruik het "kale" http-adres om met het wereldbolletje boven het reactievenstertje de link naar het plaatje in mijn reactie te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Hoi hoi, tijdje geleden dat ik heb gereageerd, maar heb het heel druk gehad. Ik ben naar mediamarkt gegaan om te vragen wat zij ervan dachten en zij zeiden dat het eraan kon liggen dat mijn huisgenootjes misschien ook op internet zitten of aan het downloaden zijn. Wat denken jullie ervan? Alvast bedankt.

Groetjes.
 
Ik heb een soortgelijk probleem.. Ik heb die hardware test gedaan, maar als het ding laat horen wat ik zeg dan herhaalt hij zichzelf steeds als een hele lange echo en steeds harder en harder tot op het ondraaglijke toe.

Ik ben nu eens dat everest aan het downloaden..
Het rare is, het deed het prima voor ik ging formatteren.

bij mij is overigens de knop geavanceerd bij microfoon ook grijs :s
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan