Lekenvragen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Berichten
1.151
Ik heb inmiddels een MP3 speler in de auto en een draagbare MP3 speler die bij de hypermoderne zonnebank hoort...

Nog niets gedaan ermee.

Kan iemand mij een beetje inwijden in MP3?

Bv
- Is het nu de bedoeling dat ik muziek CD's op de PC in een map download en hoe zet ik deze dan weer in de auto?
Gaat dat via een memorystick ofzo?
Ik heb echt geen flauw idee behalve dat MP 3 muziek is op een harde schijf.

-Wat is een goed internetadres om muziek te downloaden (zonder direct een boel rotzooi mee te krijgen!)

-Tips, do's en dont's ?
 
Je hebt een MP3 speler in de auto, dan neem ik aan dat het een cd-speler betreft, die ook MP3 bestanden kan afspelen.(Mp3 hoeft niet alleen op een hardeschijf te staan)

Je zal dan met een Audio ripper, je orginele cd's kunnen rippen. Audiorippers, kunnen deze meteen naar MP3 omzetten.

Uitleg wat MP3 nou is:
http://www.weethet.nl/dutch/audio_mp3intro.php

Uitleg hoe je MP3 van een Audio cd maakt en dan als MP3 weer op cd-rom kunt zetten:
http://www.weethet.nl/dutch/audio_createmp3.php

Uitleg hoe je van een DVD (bijvoorbeeld concert dvd) de Audio kunt rippen:
http://www.weethet.nl/dutch/audio_rip_audio_dvd.php

Wat je MP3 speler van de zonnebank betreft, ik neem aan dat er een kabeltje is meegeleverd, die de MP3 speler aan de PC kan koppelen en dat er software bij zit.
 
Laatst bewerkt:
Dank, ik zal hier eens op gaan studeren:thumb:
 
MNB,
mag ik weten welke auto jij hebt? Reden dat ik het vraag is dat in mijn nieuwe auto (die ik in juli heb gekocht) standaard een MP3 speler zit, alleen, ik hoef daarvoor geen bestandsconvertie te doen want de speler speelt zowel MP3 bestanden alsmede gewone muziek CD's af. (Da's trouwens een "zegen" : een CD'tje van 800 MB volproppen met mp3'tjes van gemiddeld zo'n 3 a 4 MB = dus een kleine 250 tracks. :D )
 
Laatst bewerkt:
Geen nieuwe auto, een Berlingo.

De MP 3speler is van ALPINE
 
Ik bedoel eigenlijk meer of de MP3 speler een gewone standaard ingebouwde speler is, of dat 't ding los in de auto wordt aangesloten, m.a.w. een "echte / externe" MP3speler.
Even als voorbeeld dan voor wat ik precies bedoel: ik rijd het nieuwe model Toyota Avensis (2006) en de standaard ingebouwde autoradioCDspeler is tegelijkertijd een MP3 speler en voor die speler hoef ik dus niets anders te doen dan een stuk of 250 mp3tjes op een cd te zetten om te kunnen luisteren.
Wil ik daarnaast bijvoorbeeld een "winkelcd" van de een of andere artiest afspelen, ook geen probleem, ook die cd wordt door de speler "geslikt" en afgespeeld.
 
Laatst bewerkt:
Pasja,
Ik denk dat het gewoon een losse speler is, gezien het merk/model auto.
Deze kan dan ook normale muziek cd's afspelen. Ik heb zelf een Kenwood Mp3 speler in de auto geplaatst een half jaar geleden. Moet zeggen bevalt me prima zoveel muziek mee met weinig cd's.:p
 
Ja, dan heb je wellicht dus ook maar 1 cd in de auto en als je die dan (net als ik), ook nog een keer omdraait, dan heb je 2x 800 mb tot je beschikking........ ;) :p
 
Ja, dan heb je wellicht dus ook maar 1 cd in de auto en als je die dan (net als ik), ook nog een keer omdraait, dan heb je 2x 800 mb tot je beschikking........ ;) :p
Ik heb er 2 in, kan maar 1 kant beschrijven.:p
 
Ik heb hier dit jaar een Alpine SCE-9848RB
ingezet, als losse radio cd mp3 speler dus.

Spijtig genoeg, via de vakhandel, want er is alleen een Engelstalige onhandige handleiding bij en op internet www.alpine-europe.com kun je dit apparaat niet eens vinden:evil:

Dus kan ik je niet eens antwoord geven op je vraag:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan