Images rippen van internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

keano

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Berichten
177
Ik zat te surfen en vond een leuke website met karikaturen van bekende mensen, ik wil deze graag hebben... Je kan ze gratis printen, maar nu vraag ik me af of ik ze ook op me pc kan opslaan ipv printen... Ik krijg de plaatjes niet in ware grootte te zien, dus print screen lukt ooknie...het gaat hierom:
http://www.sportcartoons.co.uk/members/manu7.html

alvast bedankt:thumb:
 
Ze zijn duidelijk copyright protected. Rechtsklikken en dan kiezen voor Afbeelding opslaan als... werkt niet.
E-mail er eens een naar jezelf?
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik heb het gezien. Je kunt ze dus inderdaad alleen maar printen.
Dat heb ik niet geprobeerd...;) Jammer, ze worden als beeld niet weggegeven.
 
Zo te zien ka je het wel vegeten.
 
Als ze copyrighted zijn, waarom dan niet gewoon de wens van de site-eigenaar respecteren?:confused:
En als je echt wilt, dan kan je ze gewoon van je eigen harde schijf halen, want alle bestanden die je online bekijkt, komen in een map te staan. ;)

Greetz : Jer:cool:en.
 
Als ze copyrighted zijn, waarom dan niet gewoon de wens van de site-eigenaar respecteren?:confused:
En als je echt wilt, dan kan je ze gewoon van je eigen harde schijf halen, want alle bestanden die je online bekijkt, komen in een map te staan. ;)

Greetz : Jer:cool:en.


Leg dat eens uit.
 
Wanneer je klikt op printen, krijg je het scherm tezien van je printer eigenschappen.
Misschien kan je aanvinken dat hij moet printen naar een bestand.

naamloos.JPG


Het bestand wordt dan opgeslagen als een *prn file, die je kan bekijken met Ghostview.
 
Laatst bewerkt:
Normaal staat alles in je map "Temporary Internet Files".
Heb zelf mijn eigen idee geprobeerd, maar blijkt ook niet te werken.

Greetz : Jer:cool:en.
 
Op mijn Canon Pixma kan ik een afdrukvoorbeeld afdwingen bij de printerinstellingen. Van het printvoorbeeld kan ik wel een schermafdruk op het klembord zetten om later te plakken.

Heb je hier wat aan?

Tijs.
 
Wanneer je klikt op printen, krijg je het scherm tezien van je printer eigenschappen.
Misschien kan je aanvinken dat hij moet printen naar een bestand.

naamloos.JPG


Het bestand wordt dan opgeslagen als een *prn file, die je kan bekijken met Ghostview.

Nou ik heb het geprobeerd en hij doet t, ik kan em opslaan als een tif bestand, dus ik heb hem in ieder geval op me pc staan, bedankt he:thumb:
 
Nou ik heb het geprobeerd en hij doet t, ik kan em opslaan als een tif bestand, dus ik heb hem in ieder geval op me pc staan, bedankt he:thumb:
Ik heb weer wat geleerd. Ik ben wel benieuwd wat de kwaliteit van je tif-bestand zal zijn.
 
Off topic : Het TIFF-formaat werd ontwikkeld als platformonafhankelijke standaard. Je kan deze bestanden zowel in Mac als in Windows programma's gebruiken. In vrijwel alle opmaak en tekenprogramma's kan je TIFF importeren. Ongecomprimeerde TIFF-bestanden zijn groot. JPEG is een compressiemethode met verlies: je verliest een deel van de gegevens waaruit de foto bestaat. Als je geen sterke compressie toepast, ga je dit in de praktijk niet merken.Bij het afdrukken van onze proefafdrukken werd uitgegaan van TIFF-bestanden. Tevens werd een vergelijkende test gedaan vertrekkende van een JPEG-bestand met minimale compressie. Bij geen enkele printer merkten we een verschil in kleur, scherpte of zelfs afdruktijd tussen de twee bestandsformaten. Voor je afdrukken kan je dus ook gebruik maken van het veel kleinereJPEG-formaat. Zet wel je beelden pas op het laatste moment om en gebruik zeker TIFF-bestanden als je je beelden gaat bewerken.[/quote] Bron Er wordt overal gesuggereerd dat TIFF een betere kwaliteit heeft ( dus ook groter qua omvang) als de bekende formaten JPG ed
 
Er wordt overal gesuggereerd dat TIFF een betere kwaliteit heeft ( dus ook groter qua omvang) als de bekende formaten JPG ed
Goede toelichting!
Maar ik hoop dat in dit tiff-bestand niet stiekem wat codes zijn bijgevoegd, waardoor het bestand onbenaderbaar blijkt en alleen in een printer geaccepterd wordt.
 
Off topic : Het TIFF-formaat werd ontwikkeld als platformonafhankelijke standaard. Je kan deze bestanden zowel in Mac als in Windows programma's gebruiken. In vrijwel alle opmaak en tekenprogramma's kan je TIFF importeren. Ongecomprimeerde TIFF-bestanden zijn groot. JPEG is een compressiemethode met verlies: je verliest een deel van de gegevens waaruit de foto bestaat. Als je geen sterke compressie toepast, ga je dit in de praktijk niet merken.Bij het afdrukken van onze proefafdrukken werd uitgegaan van TIFF-bestanden. Tevens werd een vergelijkende test gedaan vertrekkende van een JPEG-bestand met minimale compressie. Bij geen enkele printer merkten we een verschil in kleur, scherpte of zelfs afdruktijd tussen de twee bestandsformaten. Voor je afdrukken kan je dus ook gebruik maken van het veel kleinereJPEG-formaat. Zet wel je beelden pas op het laatste moment om en gebruik zeker TIFF-bestanden als je je beelden gaat bewerken.
Bron Er wordt overal gesuggereerd dat TIFF een betere kwaliteit heeft ( dus ook groter qua omvang) als de bekende formaten JPG ed[/QUOTE]

Echter Jpeg zal niet het standaard zijn waarin bv een fotograaf zal werken.
Elke keer wanneer je een Jpeg opent, en weer opslaat zal hij data verliezen. Dit in tegenstelling tot een Tiff formaat.
 
Echter Jpeg zal niet het standaard zijn waarin bv een fotograaf zal werken.
Elke keer wanneer je een Jpeg opent, en weer opslaat zal hij data verliezen. Dit in tegenstelling tot een Tiff formaat.
Nou ik nog een keer: :cool: in de professionele (digitale) fotografie wordt hoe langer hoe meer in RAW gewerkt.
Dat is in het geheel niet gecomprimeerd.
Maar ik blijf benieuwd wat TS met zijn tiff-bestand wel en niet kan.
 
Nou ik nog een keer: :cool: in de professionele (digitale) fotografie wordt hoe langer hoe meer in RAW gewerkt.
Dat is in het geheel niet gecomprimeerd.
Maar ik blijf benieuwd wat TS met zijn tiff-bestand wel en niet kan.

Dit is niet alleen in de professionele fotografie hoor. Ik fotografeer hobbymatig met een digitale spiegelreflex, en werk altijd met RAW.

Voordeel hiervan is, dat de foto, volledig is te bewerken.
 
Nou ik nog een keer: :cool: in de professionele (digitale) fotografie wordt hoe langer hoe meer in RAW gewerkt.
Dat is in het geheel niet gecomprimeerd.
Maar ik blijf benieuwd wat TS met zijn tiff-bestand wel en niet kan.
Dan mag ik ook nog een keer :cool .. RAW en TIFF liggen heel erg dicht bij elkaar qua formaat en de mogelijkheden om te bewerken. Met name in de professionele fotografie wordt erg veel gebruik gemaakt van RAW en TIFF.
 
Dan mag ik ook nog een keer :cool .. RAW en TIFF liggen heel erg dicht bij elkaar qua formaat en de mogelijkheden om te bewerken. Met name in de professionele fotografie wordt erg veel gebruik gemaakt van RAW en TIFF.


Meestal RAW, aangezien de meeste digitale toestellen geen TIFF ondersteunen.
En TIFF bestanden zijn veelal groter dan RAW.
Ook is in RAW de belichting veel beter te corrigeren.

Waarom RAW:
Waarom: Om het maximum uit je toestel te halen is het werken in RAW aangewezen. Je krijgt nu mogelijkheden die je nooit had bij het werken in JPEG. Door ingrepen te kunnen toepassen na de opname (zonder verlies in de opname) horen problemen met de witbalans en aldus de exacte kleurweergave van je opnames tot het verleden. Ook voor wat belichting aangaat kan je meer ingrijpen zonder echt verlies dan bijvoorbeeld bij de postprocessing in Photoshop met een JPEG origineel.

Wat is RAW: Voor alle duidelijkheid raw is geen beeld, maar informatie rechtstreeks van de sensor opgeslagen wordt op je geheugenkaart, en die door bewerking op je computer met behulp van speciaal daar voor ontworpen software een beeld kan vormen. De raw informatie blijft onveranderd aanwezig en vormt voor de fotograaf het digitale negatief van zijn opname. Vertrekkende van deze informatie kan de fotograaf een beeld aanmaken in het bestandsformaat dat hij verkiest, zoals Tiff in 8 of 16 bit en bijvoorbeeld JPEG in verschillende compressie zoals men zelf kan bepalen. Tiff is uiteraard het best om dat je daar zonder of met een verliesloze compressie werkt, maar ook bij een JPEG gemaakt van een raw bestand zal de kwaliteit hoger liggen dan van een JPEG recht uit de camera.

Hoe werken we in RAW: We plaatsen ons toestel in de RAW mode om te beginnen, wat direct zal opvallen, het aantal te maken opnames op te teller zal veel minder zijn dan bij het werken in JPEG. De bestanden in RAW zijn groter en nemen dus meer plaats op je kaartje als logisch gevolg gaat de totale verwerkingssnelheid van je camera ook wat teruglopen. Het beeld dat je te zien krijgt op je display op de camera is niet het raw bestand maar een ingebakken JPEG van zeer lage kwaliteit, die speciaal wordt aangemaakt om toch een review van je beeld te bekomen na de opname, het werkelijke beeld moet nog gemaakt worden op je computer na de opname. We hebben daar een programma voor nodig dat soms bij de camera wordt geleverd al of niet in een beperkte versie. Of we kunnen gebruik maken van Photoshop CS die al heel wat RAW formaten aankan. Men kan ook overwegen om een speciaal daarvoor ontworpen RAW converter aan te kopen. Bijvoorbeeld voor Nikon is dit de Nikon Capture en een heel veel gebruikt programma is C1 of Capture One van Phase One . Deze software dient aangekocht te worden en is wordt niet bij de camera geleverd. De kwaliteit van deze soft is dan ook wel van een dergelijk niveau dat je niet kan vinden bij de meegeleverde software van de camera. Na het maken van opnames gaan we de bestanden op de computer converteren in bruikbare beelden, me maken hier gebruik van een preview op het scherm want het eigelijke beeld in nog niet aangemaakt. Op dit preview beeld kunnen we de gewenste aanpassing uitvoeren en maken onze beoordeling enkel op de preview. Als die preview beantwoord aan onze wensen kan het eigelijke beeld worden gemaakt door een druk op de knop. We bekomen dan het gewenste beeld in het gewenste formaat met eventueel een andere naam maar zeker met een ander extensie. Afhankelijk van de software is dit beeld al of niet al bewaard in een map die we daar voor reserveerden. Bij Photoshop is het beeld nog niet bewaard en krijgen we het beeld te zien in het programma waar we eventueel nog ander bewerkingen kunnen uitvoren alvorens te kiezen voor bewaren van het beeld.

De nadelen van RAW: De voordelen kwamen al uitvoerig aan bod, maar zoals steeds is er ook een keerzijde van de medaille, en daar wil ik toch ook niet omheen.
Om naar behoren in RAW te kunnen werken heb je meer plaats nodig. Meer plaats op je geheugenkaarten en meer plaats op je computer voor de postprocessing. Plaats kost geld, daar waar je vroeger op pad ging met een 512 mb kaartje in de camera is dit nu vervangen door een 2 giga kaartje om ongeveer een zelfde aantal beelden te kunnen stockeren op 1 kaartje. En om je beelden een te kunnen bewaren is een CD van 700Mb ook al aan de kleine kant hé. Dus de aankoop van een DVD writer dringt zich op. Nieuwe software is niet onmiddellijk nodig en je kunt je RAW omzettingen aanvangen met de bijgeleverde software. Om echter sneller te kunnen werken koos ik voor de aankoop van C1 SE, wat voor mij persoonlijk de beste en de snelste RAW converter is, met een gebruiksgemak dat je niet vind bij de bijgeleverde soft of ook niet bij Photoshop. Een tweede nadeel is de tijd die je moet besteden aan de verwerking van je opnames. Indien je werkt met Photoshop of met de soft die bij je camera zit is de omzetting dikwijls beeld per beeld en met de correctie’s en de instelling van je beeld plus de eigelijke processing heb je toch al vlug 3 tot 4 minuten nodig om 1 beeld te processen. Geen erg voor 1 beeld maar tijdens een modelsessie op een namiddag heb ik normaal ongeveer 250 opnames gemaakt en om die allemaal één voor één te processen ?????? In de C1 soft kan je processing in Batch uitvoeren en dan gebeurt die op de achtergrond ofwel tijdens je met iets anders bezig bent, en je dus de computer gewoon zijn gang laat gaan en binnen een uurtje of zo is terug komt kijken hoever het staat met de taak.

Besluit: Tot daar deze korte beschrijving over het werken in RAW, ieder moet voor zich uitmaken of het voor U persoonlijk de moeite loont om de stap te zetten en in RAW te gaan werken. Voor mij is het een uitgemaakte zaak en wordt er steeds in RAW gewerkt. Een compromis blijft steeds mogelijk. Wat is een compromis, bijvoorbeeld indien je weet dat je om een bepaald evenement te kunnen verslaan het best in hoge ISO waarden gaat werken. Kies dan zeker voor RAW want je kwaliteitswinst bij hoge ISO waarden is groter dan bij 100 of 200 ISO. Bijvoorbeeld een reportage doen met flits dus indoor en gewoonlijk met weinig licht, kies voor een gevoeligheid van 400 ISO of hoger en werk in RAW. Een ander compromis bijvoorbeeld is het dubbel opnemen, een instelling op je camera waar je kiest om met 1 opname zowel in RAW en in JPEG te werken, je krijgt dan van iedere opname 2 bestanden 1 in RAW en 1 in JPEG op je kaart dat je kunt gebruiken om bijvoorbeeld je JPEGS te gebruiken om de CD te maken voor je model en slechts de beste opnames voor jezelf te bewerken vanuit het RAW bestand.

Tot hier weer het offtopic gel*l
 
Laatst bewerkt:
ok ben ik weer:p het bestandje is een TIF-Bestand en ik kan em alleen openen in Microsoft Office Document Image, hij gelooft dat t bestandje een gescandje document is, en hij laat het plaatje wel zien, maar ik kan hem niet met Photoshop of paint of een ander programma openen, kheb RealJPEG gevonden maar die kon em niet converteren, dus weet iemand een prog waarme ik em makkelijk naar jpeg gif of een ander makkelijk bewerkbaar bestand kan converteren.... bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan