Nieuw netwerk+ server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erne

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
19
Hey,

Ik heb een vraag en ik wil meer over thuisnetwerken met servers te weten komen.

Om te begnenen heb ik thuis 3 computers
1 win xp pro
2 win xp home
2 staan er draadloos en 1 lan
Ik heb een E-Techk router (bij mijn router gaat er gelijk een telefoonlijn in dus ik denk dat het een router en modem in een is) en een lynsysngs wireless station;)

Bij myn pa opt werk krijgen ze een niewe server en ik mag de oude(windows 2000 server) hebbe

Ik wil hem gebruikn om oa de printer te delen en bestanden op te zetten en de internetverbinding delen want nu staan alle pc gewoon op mijn router en wireless station

Maar kan hij gewoon op mijn router aangesloten worden en dat mijn pc''s dan gelijk zien dat het een server is of moet ik dit insteelen
of
Moet ik aleen mijn server op de router zetten en er een hub bij kopen die ik dan weer op mijn pctjes zet?

Natuurlijk is opti 1 het makkelijkst maar is dat mogenlijk?

Met heel veel BvD Erné

Verder gezocht.....

Na veel racertsch;)
Ben ik er volgens mij achter gekomen dat ik mijn server gewoon op mijn router zet die 4 uitgangen heeft 1 dus naar de wirless stadion en 1 via lan naar een pc en 1 naar mijn server weet mijn netwerk dan gelijk dat mijn server een server is of is het zo dat eerst met mijn lan kabel (die uit mijn router komt) door de server heen moet gaan en daarna op een hub en dan naar de pc en het wireless station?

BvD en w8 op antwoord want wil het graag uitproberen;)

:cool: :shocked: :thumb: :confused: :p ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo DAn?

Ok heb weer heel lang gezogt en heb dit gevonden http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=227926



Ik neem aan dat dit hetzelfde werkt als met een server2000?

telefoonlijn--->modem/router(ineen(ADSL))--->myn server--->switch---->Myn andere pc's+ draadloos station

Toch?

Nog een veraagje als ik het hele zooite dan aan zou willlen sluiten is het dan zo dat ik mijn telefoonlijn die uit mijn splitter komt zo'n 7 meter naar boven trek (dat zou namelijk de ideale plek zijn voor myn server)?

Ps nog een vraagje als ik nou allemaal HDD in die server gooi heb ik tog een mooi opslagstation?

BvD
 
Laatst bewerkt:
Als ik proxyserver erop zet kan ik dan nog gewoon myn server als opslagmedium maken en hoe zorg ik er voor dat bij al myn cliends in hun deze computermap de schijf zien staan.

+ sorry voor al mijn vragen maar moet ik ook nog software moeten instelle op mijn cliend pc

BvD
 
Sta ik hier verkeert verkeerde forum of gewoon een lastige vraag?
 
Opgelost

K ehbt al opgelost

wat is een wereld zonder google
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan