Films afspelen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik een gedownloade film, of een filmpje van het internet wil afspelen, begint mijn computer te 'haperen'. Dwz, hij doet het een paar seconden, dan doet hij een paar seconde helemaal niets, en uiteindelijk moet ik mijn computer weer opnieuw opstarten. De film in kwestie wordt overigens nooit afgespeeld. Ik heb het zelfde probleem als ik mijn webcam aan zet, of door die van een ander kijk.
Wie kan mij helpen?
 
Dit kan een aantal oorzaken hebben :

1) Zijn je codecs upto date? Je kan hier de laatste downloaden.
2) Met welk programma speel je de film af?
3) Je kan met het programma Gspot controleren of het filmpje ok is. Die kan je hier downloaden
4) Kan ook zijn dat je computer "vervuild "is. Download eens ccleaner hier en laat hem eens scannen. Attentie onder het kopje problemen ga je ook het register scannen Zorg ervoor dat he een backup maakt ( Daar wordt om gevraagd.
5) Je computer hardware is niet snel genoeg. Welke processor heb je welke videokaart hoeveel geheugen?
 
Dit kan een aantal oorzaken hebben :

1) Zijn je codecs upto date? Je kan hier de laatste downloaden.
2) Met welk programma speel je de film af?
3) Je kan met het programma Gspot controleren of het filmpje ok is. Die kan je hier downloaden
4) Kan ook zijn dat je computer "vervuild "is. Download eens ccleaner hier en laat hem eens scannen. Attentie onder het kopje problemen ga je ook het register scannen Zorg ervoor dat he een backup maakt ( Daar wordt om gevraagd.
5) Je computer hardware is niet snel genoeg. Welke processor heb je welke videokaart hoeveel geheugen?


Om in te gaan op je punten:

1) het is een vrij nieuwe computer, dus het lijkt me dat die wel up-to date zijn, ik download ze nu voor de zekerheid
2) het maakt niet uit of ik het Divx, Winamp of wat dan ook afspeel, het doet het gewoon niet.
3) het gebeurd bij alle filmpjes, ze zullen wel niet allemaal vervuild zijn
4) vrij nieuwe computer, en onlangs nog gescanned
5) Dat is ie wel ;). In het begin deden ze het nog.

Zal het niet gewoon wat instellingen zijn, die ik veranderen moet?

Bedankt, in ieder geval :thumb:
 
OK Ik wacht even tot je de laatste codecs hebt gedownload en meld dan het resltaat even.
Als dat het niet geef dan even specificaties van je computer op. Moederbord/Videokaart/Processor?. Heb je de drivers voor je viodeokaart ge-update?
 
OK Ik wacht even tot je de laatste codecs hebt gedownload en meld dan het resltaat even.
Als dat het niet geef dan even specificaties van je computer op. Moederbord/Videokaart/Processor?. Heb je de drivers voor je viodeokaart ge-update?

Ik heb het gedownload, en helaas, nog steeds loopt ie vast.

oke, de specificaties van mijn computer.. (ik ben hier niet zo goed in, dus ik hoop je het goeie te geven:) )

mijn videokaart is van Asus n6600le.
moederbord van asrock.

Als je meer moet weten (waar ik vrijwel zeker van ben) zeg dat dan even, en kan je er dan ook bij zeggen wáár ik dat vinden kan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan