5.1 Computerboxen op Dvd Speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aeromaxx

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2006
Berichten
10
Hallo,

ik heb een vraag, ik heb een 5.1 speakerset voor de computer gekocht, en heb er ook één 5.1 dvd speler bij gekocht. mijn probleem is, dat als ik de boxen op de dvd speler aansluit, er geen geluid klinkt. er zit een Aux functie op de boxenset daar op werkt hij wel. maar dan is er alleen stereo geluid. en geen surround. op de speakerset zitten ''Tulp'' Aansluitingen. op de dvd speler ook.

Weten jullie mischien wat er mis mee is? de boxen functioneren ook gewoon. er is niks kapot.

Graag jullie hulp :)
 
Welkom op Helpmij!
Je vertelt te weinig bijzonderheden om iets zinnigs te kunnen antwoorden. De eerste indruk is dat je de boxenset niet goed aansluit bij de DVD-speler.
Wat zijn de merken? Heb je nagekeken of de set geschikt was voor het uitgangssignaal van de DVD-speler? Vertel eens wat meer.
 
45413E85E14B7335E10000000A00007F.jpg


De speakerset. Van medion

KS110042b.gif


De dvd speler

Speelt DVD, CD, CD-R/RW, MP3, JPEG, VCD
Dolby digital 5.1
Scartaansluiting (excl. kabel)
Incl. afstandsbediening
Speelt DIVX

hebben allebei tulp aansluitingen.
 
Ik heb het typenummer opgezocht en kwam hier op uit.. De set kan ook op audio-apparatuur aangesloten worden.
Wat ik nog kan bedenken is dat je het setup-menu van je DVD-speler in moet gaan om de audio-instellingen te regelen.
 
Ohw, dat moet ik dan even bekijken. ik laat nog horen of het gewerkt heeft. De aux functie werkt al wel. Dat is dan standaard ingesteld denk ik? ik ga het nu even testen.
 
Ik heb het geprobeerd, ik heb alle audio configuraties gehad. maar het wil niet baten?

Wat nu?:(
 
Als jouw DVD-speler in het setup-menu bij audio de mogelijkheid heeft om in te stellen op Dolby 5.1 en je boxen doen het nog niet, dan zou ik het verder niet weten.
Misschien iemand anders?
 
Probleem is opgelost, ik heb de speakerset terug gebracht een andere gekocht, en hij werkt perfect!,

Toch bedankt voor jullie hulp,

Ciao!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan