ongewenste wap berichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

khm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2006
Berichten
4
ik krijg om mijn samsung E770 veel ongewenste WAP berichten, die kosten mij veel geld. hoe kan ik dit uitschakelen? in een WAP bericht staat bijvoorbeeld 'geen afzender' maar de inhoud is van het bericht is bijvoorbeeld 63459@ns aaoogah
 
Je zal wel meer informatie moeten geven dan hier staat, je zal wel per ongeluk ergens aangemeld hebben zondert je zelf weet b.v. "spelen, ringtonen".
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, het klinkt alsof je geabonneerd bent op een of ander ringtone- of wallpaper-abonnement. Kijk goed naar de afzender van het bericht en ga dan eens zoeken op www.smsafzeggen.nl om te kijken of je hem hier terugvindt. Als ie hier tussen staat, dan staat erbij vermeld hoe je je kunt afmelden.
 
Inderdaad, het klinkt alsof je geabonneerd bent op een of ander ringtone- of wallpaper-abonnement. Kijk goed naar de afzender van het bericht en ga dan eens zoeken op www.smsafzeggen.nl om te kijken of je hem hier terugvindt. Als ie hier tussen staat, dan staat erbij vermeld hoe je je kunt afmelden.

de telefoon is van mijn zoontje. wellicht dat hij zich ergens op heeft geabonneerd, hij zegt van niet. maakt ook niet zoveel uit. feit is echter dat er niet meer informatie in het WAP bericht staat dan ik heb gemeld. va smsafzeggen kom ik ook niet verder.
 
Van welk nummer komt het bericht? Vaak een afzender van vier cijfers! 6464 is bijv. een hele beruchte waar veel mensen last van hebben.
 
Van welk nummer komt het bericht? Vaak een afzender van vier cijfers! 6464 is bijv. een hele beruchte waar veel mensen last van hebben.

Hallo Piedra, dank voor je reactie. het vervelende is dat er geen nummer als afzender staat vermeld. de nummerreeks voor het @ die in het bericht staat verandert voortdurend, het @ns blijft wel staan.
 
Misschien is er wel een afzender te achterhalen als je die waplink een keer aanklikt, zodat je kunt zien wat je nu allemaal krijgt toegestuurd?

Verder: staat er in de map van verzonden berichten nergens zoiets als "Aan" verzonden naar een kort nummer (vaak vier cijfers)? Het klinkt toch als een of ander abonnement.

Je zegt dat je zoontje zich nergens op heeft geabonneerd. Kunnen anderen dat misschien stiekem wel hebben gedaan? Ligt de telefoon weleens ergens onbeheerd?

Is het een prepaid-simkaart? In dat geval zou ik overwegen het beltegoed van deze kaart op te maken en vervolgens een hele nieuwe kaart met nieuw nummer in de telefoon te doen. Betekent weliswaar dat je iedereen weer een nieuw nummer moet doorgeven, maar je bent dan in ieder geval van die berichten af!
 
Vaak weten mensen niet dat ze zich abboneren op zoeits. 1 keer iets aanvragen en ze sturen telkens dat spul op.

De oplossing van Piedra lijkt mij de beste als je een pre-paid kaartje hebt... zo'n nieuw kaartje kost je misschien € 10,- en dan ben je van het gedoe af.
 
Misschien is er wel een afzender te achterhalen als je die waplink een keer aanklikt, zodat je kunt zien wat je nu allemaal krijgt toegestuurd?

Verder: staat er in de map van verzonden berichten nergens zoiets als "Aan" verzonden naar een kort nummer (vaak vier cijfers)? Het klinkt toch als een of ander abonnement.

Je zegt dat je zoontje zich nergens op heeft geabonneerd. Kunnen anderen dat misschien stiekem wel hebben gedaan? Ligt de telefoon weleens ergens onbeheerd?

Is het een prepaid-simkaart? In dat geval zou ik overwegen het beltegoed van deze kaart op te maken en vervolgens een hele nieuwe kaart met nieuw nummer in de telefoon te doen. Betekent weliswaar dat je iedereen weer een nieuw nummer moet doorgeven, maar je bent dan in ieder geval van die berichten af!

Het is een KPN/Debitel abonnement, dus de prepaid optie valt af. als ik de wap link aanklik gebeurt er niet veel, er is in ieder geval niets te zien. ik zal nog evenkijken in de verzonden items. anderen kunnen inderdaad wellicht met zijn telefoon iets uitgehaald hebben, je weet hoe zoiets gaat....
ik zal kijken, en houd je op de hoogte. bedankt voor de tips.
 
heb wel een telefoonnummer,waarbij ze je kunnen helpen.
heb namelijk het zelfde probleem gehad,maar met een afkomst.:rolleyes:
010 4378788.deze mensen hebben er meer verstand van:thumb:
 
Is het je al gelukt om je af te melden voor ....@ns? Via het genoemde telefoonnummer of via een site.

Ik ben al een tijd bezig om me af te melden, maar het vervelende is dat er geen afzender bij staat, dus kan daar inderdaad niet opzoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan