van MP3 naar Wave

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijo55

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2004
Berichten
71
Hoi
wie weet wat een goed progje is om MP3tjes over te zetten naar een wave bestand.
alvast bedankt. Marijo
 
Ben eigenwijs weet het

Audacity is volgens mij beter en gratis, de beta kan nu zelfs Flac aan.

Maar let op, een lage bitrate geeft ook een slechte Wave file wat je ook doet. Want MP3 is een lossy codec.

Eric.:thumb:
 
Ik vind het niet zo eigenwijs...;) Ik heb ook Audacity maar dan meer om één voor een een track om te zetten, al dan niet met bewerkingen, dBpowerAMP kun je tientallen songs "voeden", waarna het de hele mik omzet en behoorlijk snel. Kbs e.d. is ook nog in te stellen. :p Maar ja, er zijn vele wegen die naar Rome leiden.
 
Laatst bewerkt:
Hoi
ik heb die Audacity gedownload en geprobeert.mischien doe ik het niet goed,maar hij doet niet wat ik wil. hij moet dus een MP3tje over zetten op naar wave zodat ik die wave kan toevoegen bij een bestand, (Cardstudio 2006)Met die dBpowerAMP.echter lukt het meteen.
Maar doe ik iets niet goed dan.
vr gr Marijo
 
In Bewerken, Voorkeuren, Bestandsformaten moet je éénmalig de Bibliotheek opzoeken. Dat is dan de plek op je PC waar je een mp3-encoder hebt staan, b.v. "lame_enc.dll".
Als je daarna via Project, Audio importeren je mp3-bestand hebt geladen, kun je het vervolgens via Bestand, Exporteren als wav opslaan op de plek waar je dat wav-bestand wilt hebben.
Vaak heb je dat lame_enc.dll al op je PC staan, even Zoeken. Maar ik gebruik Audacity meer om ook wav- of mp3-bestanden te bewerken (volume, tempo, etc. kijk onder Effecten).

Edit: ik zie nu dat je dBpowerAMP al hebt, dan heb je "lame_enc.dll" zeker. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan