mp4 filmpje inlezen in WindowsMediaEbcoder?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Berichten
688
Hoe kan ik een mp4 filmpje inlezen in MovieMaker? Ik kan het in WindowsMediaEncoder ook al niet converteren. Het moeten wel gratis programma's zijn. Ik zit in het onderwijs en je weet, hoe weinig geld daar beschikbaar is.

Gr.

Pablo
 
Wil je dat mp4-filmpje afspelen, of wil je het ook op CV/DVD branden?
 
Ik wil het bewerken met Windows MovieMaker en daarna via de computer / beamer in het lokaal afspelen.
 
Hier staat een uitleg over Mpeg-4 bestanden.
Zo goed als alle codec-problemen worden opgelost met K-Lite Codec Pack Full.
Dat is freeware.
Als tijdens het installeren wordt gevraagd of op je PC aanwezige codec's mogen worden vervangen, druk dan op OK.
Twee dezelfde codec's op je systeem geeft problemen.
(Ik weet niet zeker of MovieMaker het mp4-bestand daarna wel aankan.)
 
Hoi,

De codec heb ik wel (ik kan MP4 afspelen) , maar Moviemaker kan het niet inlezen. Hoe los ik dat op?
 
Uit de Help-file van Windows Movie Maker:

Ondersteunde bestandstypen

U kunt aan een Windows Movie Maker-project inhoud toevoegen door de inhoud rechtstreeks vast te leggen in Windows Movie Maker of door bestaande digitale-mediabestanden te importeren. De inhoud die u vastlegt in Windows Movie Maker, wordt opgeslagen in een Windows Media-indeling. Daarnaast kunt u echter ook bestaande inhoud in Windows Media-indeling en andere algemene bestandsindelingen importeren.
U kunt voor een project bestanden met de volgende bestandsextensies importeren in Windows Movie Maker:
Audio-bestanden: .aif, .aifc, .aiff .asf, .au, .mp2, .mp3, .mpa, .snd, .wav en .wma
Afbeeldingbestanden: .bmp, .dib, .emf, .gif, .jfif, .jpe, .jpeg, .jpg, .png, .tif, .tiff en .wmf
Video-bestanden: .asf, .avi, .m1v, .mp2, .mp2v, .mpe, .mpeg, .mpg, .mpv2, .wm en .wmv

Dat zal niet gaan dus. :confused:
 
Correctie: tenzij het mp4-bestand naar mp2 gecodeerd kan worden.
Op deze website staat het programma mp4 decoder, ik heb er geen ervaring mee.
Als je op de link klikt start de download meteen, het is een rar-bestand dus het moet uitgepakt worden met WinRar.
 
Het lukt nog steeds niet. Nadat ik er een .avi-bestand van heb gemaakt, zegt de MOVIEMAKER:

kraftwerkdertelefonanruf01.avi kan niet worden geïmporteerd omdat de codec die is vereist voor het afspelen van het bestand niet op de computer is geïnstalleerd. Ik heb het complete K-LiteMegaPack en de MP4-encoder. Wat nu???
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan