Hoe zit dit nou....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbyy

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2006
Berichten
5
heeyy

kheb een autoradio die t doet want heb em horen spelen,,,,maar...nu heb ik em aangesloten nieuwe zekering erin en hij doet t of doen de lampies doen t mah t geluid niet...wat is dit :S...??if you know please say...thnxx alvas

greetS

Dit soort taal is niet gewenst bij helpmij.nl, zou je daar in het vervolg aan willen denken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nou de radio is dus aangesloten en het display van de radio functioneerd naar behoren maar er komt geen geluid uit terwijl ik de speakers correct heb aangesloten:p :p
 
Je kunt het wel, als je wil.:thumb:

Heeft de radio ook meerdere speakeruitgangen, voor achter b.v., en staan die ingeschakeld?

Zitten de draden er ver genoeg in, indien er gebruik wordt gemaakt van klemmen? of gaan ze via een stekker?
 
jah heb me even verdiept in De Van Dale:p

er zitten meerdere speakeruitgangen op zowel voor als achter en alle draden zijn correct aangesloten,,,,en de radio staat ook goed ingesteld er moet nu dus eigenlijk zowel voor als achter geluid uit komen,,,is er misschien een manier om de speakerdraden door te meten of iets dergelijks??
 
Met een universeelmeter op Ohm/weerstandsmeting, mag je geen weerstand meten, kun je ook de eindtrap in die radio testen, of daar wisselspanning uitkomt, zet hem niet te hard, kun je het sowieso schudden, ook kan deze, in de radio gezekerd zijn, en dat die zekering het heeft begeven.
 
lijkt me sterk dat dan alle draden kapot zouden zijn

toevallig een mute aansluiting opzitten voor een telefoon?
daar iets verkeerds op aangesloten zodat geluid wegvalt?
fader instelling?
2 voedingsdraden aangesloten?(wil bij sommige merken ook wel eens een must zijn)
 
ik heb:

Roze draad-memory backup Fuse 10A
Rode draad-ignition switch Fuse 1A
Zwarte draad-Ground
Gele draad-Power antenna

en dan nog wit wit/zwart enzovoort voor de speakers

heb geen telefoonmute of zoiets wel de andere vraag erbij waar de power antenna voor is (geel) en of het kwaadkan ergens een zwaardere zekering in te zetten bv een 20 in een 10 ofzo
 
Die power-antenna is de stuurstroomdraad voor een gemotoriseerde antenne, deze schuift uit als de radio word ingeschakeld. (en in indien de radio weer word uitgeschakeld)

Zwaardere zekeringen erin doen heeft geen zin, je radio geeft er niet meer power door, hij kán er zelfs door kapot gaan!!

Heb zo het idee dat , óf alle draden zijn kapot, óf je hebt de draden niet volgens het juiste schema aangesloten.

Heb trouwens vernomen dat er auto's zijn waarbij het zeker wel uitmaakt hoe je de bedrading aansluit van de speakers. Het betrof in dit geval een Peugeot waar ik het heb meegemaakt, schijnt dat er een soort diode in de snoeren zit verwerkt ofzo, het fijne weet ik niet.
Probeer eens de draden van 1 speaker om te wisselen en kijken/horen wat er dan gebeurd.
Uiteraard niet op vol vermogen proberen!!!
 
heb zo'n beetje alles geprobeerd en nix werkt alleen het display:(
jullie in ieder geval bedankt allemaal:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan