DVDShrink probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,

Ik ben vandaag (voor het eerst overigens) tegen een probleem met DVDshrink aangelopen.

Heb hier een dvd 9 die ik wil omzetten naar een DVD 5. Normaal werkt dat perfect met dvdshrink, alleen deze keer lijkt DVDshrink de dvd nét niet naar dvd5 te willen comprimeren. Op een of andere manier is de minimale compressie 56% en dat levert een DVD bestand (VIDEO_TS MAP{ plus bestanden) op van 4,6 GB. Dus net iets te groot om te branden. Zowel op automatisch gebeurt dit (zie dan ook een klein stukje rode balk in beeld boven) , maar ook op handmatige compressie kom ik niet onder de 56%

Helaas zitten er geen overbodige zaken op die ik weg kan laten om zo de normale grootte voor een dvd5 te halen.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

Hier een screenshotje :
dvdshrink.jpg
 
DVD Shrink is lekker vlot met omzetten, maar gezien je probleem, heb je al eens geprobeerd met CCE om te zetten? Bavaria DVD rebuilder maakt gebruik van CCE. Een groot nadeel is, dat het lang kan duren. Afhankelijk van de pc kan het oplopen tot 6 uur en langer. Het voordeel is dat de kwaliteit veel beter blijft, dan met DVD shrink.

Ik werk zelf ook regelmatig met DVD Shrink, maar ben dit nog nooit tegen gekomen. Daarbij ga ik niet lager dan 75% compressie.
 
Ik heb helaas nog geen ervaring met CCE. DVDshrink is inderdaad vaak lekker snel en vrij goede kwaliteit en ook gratis. Weet niet of CCE ook gratis is.

Heb dit overigens ook nooit eerder meegemaakt, zelfs niet bij andere dvd's uit dezelfde serie.
 
Ik heb laatst een paar dvd9 met CCE latern doen en vergeleken met wat DVD Shrink doet. Ik vond het wel een duidelijk verschil. Voor zover ik weet is CCE niet gratis.

Met handmatige compressie, bedoel je daarmee dat je bij de preferences de instelling op "Custom" hebt gezet en zelf de dvd grote in MB's hebt ingevuld?
 
Nee, Ik heb de compressionsettings op Manual Compression gezet. Normaal kun je dan zelf de schuif verder naar links of rechts schuiven voor meer of minder compressie, maar in dit geval kan ik hem ook in de stand Manual compression niet verder krijgen dan 56%.

Normaal kan ik zelfs tot 40% gaan in de stand manual als ik dat wil (afgezien van de vraag of je dan enige kwaliteit overhoudt)
 
doe re author, dan kan je zien of de film er geen twee keer instaat, dat wordt soms gedaan om het bestand te groot te maken.
je kan dan ook van de begin en eindgeneriek stukken afknippen.
doe je dan daarna deep analisys (wat wel langer duurt), dan heb je een perfecte kopie.
Ik werk heel graag met dvd shrink, nog nooit problemen mee gehad.
;)
 
Ik ben inmiddels aan het puzzelen geweest en het lijkt er op dat DVDshrink een minimumkwaliteit hanteert. Daaronder kun je niet gaan. Dus je kunt een dvd bv niet comprimeren (niet dat iemand dat zou willen) naar 20% van zijn omvang. Mogelijk dat de bitrate van de originele dat al niet toelaat, want met andere dvd's heb ik geen problemen gehad

:)
 
zoals ik al zei, klik op re-author, dan kan je veel deselecteren dat je niet nodig hebt, je kan dan ook van de begin en eindgeneriek wegknippen, dit zijn verschillende megabytes, ik ben er zeker van dat hij dan vlekkeloos kan gecomprimeerd worden, heb er vandaag nog één gedaan.
;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan