Hoe installeer ik mijn headset (met microfoon)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jossi_End

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
Berichten
214
Hey iedereen

Ik heb een headset (met microfoon) en ik weet nie hoe ik mijn microfoon moet instalern. want het is gewoon aangesloten met z'n rose/paars snoertje. moet ik dan z'n driver downloaden??? maar het probleem is dan, ik weet niet wlke microfoon ik heb. en ik had als is gezocht op de zijkant stond wel iets en toen op die site stond niks voor die. maar kan ik nog ergens prcies zien hoe die eruit ziet???
 
Controleer je audio-instellingen.
Configuratiescherm > Geluid en audioapparaten > Spraak.
Staat de poort-in van de geluidskaart geselecteerd?
Klik op Hardware testen.
Alles in orde?
NB: je geluidskaart ondersteunt de headset zonder drivers.
 
als ik hardware testen doe. dan doet hij het niet. maaar ik wet niet of hij ingesteld is op mijn geluidskaart want ik weet niet welke Geluidskaart ik heb. ik had pas een programma geinstallerd die heete SoundMAX en daar staat hij op. eerst stond hij iets van WAVE '''97
 
Ga terug naar het schermpje "Spraak" en klik dan op de tab "Audio".
Wat staat er bij "Afspelen van geluid" voor audioapparaat en wat bij "Opnemen van geluid"?
Controleer de aansluitingen, goed aandrukken, doorduwen, zit er soms ergens een kleine schakelaar op je headset om de microfoon aan en uit te zetten?
 
nou.. bij alle dingen staat iets met die SoundMAX AUdio. maar ik denk dat mijn headset stuk is ofzo. want hij doet het echt nie
 
Kun je de headset wel gebruiken op een andere PC?
Dat zou dan nog een laatste controle kunnen zijn.
 
ik deed hem bij mijn pa en toen deed hij het wel.
dus ik ging nog een keer proberen bij mij. weer die hardware testen en toen klikte ik zo op volume toen kwamen die geluidsinstellingen en drukte ik op gevanceerd en toen kon ik iets met voorpaneel. toen deed ik zo mijn mircrofoon in de voorkant van mijn pc en vinkte: 2 voorpaneel aan. en toen deed hij het:D:D
 
Nou, dan ben ik er ook tevreden over. Praat ze! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
ik herinner me ineens dat ik dat eerst ook had. en hij neemt nu heel zacht geluid op. en ik herniner me ook dat ik dat oook harder kreeg. maar hoe???? het is niet die geluids balk want die staat helemaal bovenaan.

Dank je:D
 
Ga weer naar die tab Audio (naast de tab Spraak) en klik daar ook op Volume bij Afspelen van geluid. In de rij die verschijnt omhoog met Hoofdvolume, Wave en misschien ook Voorpaneel?
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik ben ook wel een beetje opgelucht, hoor! Maar het is je gelukt. :thumb:

Je bent meteen een stuk wijzer geworden op het audio-gebied van je PC, toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan