Internet traag, UPC komt er niet uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wallie1

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Berichten
61
Hallo, ik ben nieuw hier dus bij deze...;)

Het probleem:

Ik heb Chello Classic van UPC al een dik anderhalf jaar. Terwijl ik internet, valt het me op dat alles zo traag gaat. Als ik een 100mb bestand download van speedtest.nl of megasnel.nl blijkt het dat ik maar tussen de 90~130 KB/sec. heb, terwijl dat tussen de 900~1000 KB/sec. moet zijn, en dat normaal ook het geval is bij deze test. Na behoorlijk wat gebel naar UPC zijn ze er nog steeds niet uit wat het probleem kan zijn. Samen met een UPC medewerker heb ik allerlei stappen nagelopen, deze verliepen vloeiend en correct. Maar tot zijn en mijn verbazing is de snelheid van mijn internet nog steeds gehalveerd. Ik maak GEEN gebruik van een ROUTER. Op een andere computer in het huis ook maar eventjes direct van modem naar PC geprobeerd, maar ik krijg hetzelfde resultaat. Windows is 100% vers geinstalleerd met een goede virusscanner. Ook als ik deze, en de firewall uit doe, blijft de snelheid van mijn internet trager dan normaal, en dikke 80% minder. Zelfs MET een router ertussen, heeft hij de 2 computer altijd van 650 KB/sec voorzien. Aanzienlijk hoger als nu van modem naar PC. Over de snelheid die je krijgt als ik nu de router er tussen zet, heb ik het maar liever niet, want daar moet je bijna van huilen. UPC vertelde mij dat het waarschijnlijk lag aan mijn licht beschadigd internet kabel. Vervolgens in opdracht van UPC een nieuwe UTP kabel aangeschaft. En raad eens; geen beter resultaat. Mijn vraag aan jullie is: Wat kan er fout zijn?

Hartstikke Bedankt,

MVG

Niels
 
Laatst bewerkt:
Waar je evt. nog zou kunnen kijken is in de zgn. proxy instellingen. In Internet Explorer: Extra -> Internet-opties -> Verbindingen -> knopje Geavanceerd
Schrijf even op of daar wat aangevinkt staat en wat er is in gevuld, en klik dan alles uit. Probeer het dan opnieuw met die speedtest site.

Levert dat niets op, dan tel ik je reeds gedane tests bij elkaar op, je tests zijn ruim voldoende vanaf JOUW kant, dus dat jij nog een bijdrage aan de oplossing kunt bieden lijkt mij van niet.

Laat UPC zich maar met een monteur melden, zou ik zeggen, en de hele internetverbinding doormeten, connectors opnieuw op de coax-kabel laten knijpen, signaalsterkte doormeten (=lijnmeting) en ZEKER ook in het kastje bij jou in de straat laten kijken of daar niet stiekum iemand je CATV aansluiting voorzien heeft van een splitter etc.

Tijs.
 
Chello maakt geen gebruik meer van proxy servers.

Wat je nog zou kunnen proberen, indien aanwezig, een netwerkkaart gebruiken, indien er gebruikt wordt gemaakt, van een onboardnetwerkchip, of de eventuele pci kaart vervangen.

Ook de drivers van die kaart/chip ophalen bij de maker ervan, een tcp/ip boost programmaatje ophalen, om de mtu goed in te stellen, is ook handmatig in het register te doen, maar dat horen we dan wel.

Een modemreset zal ondertussen wel gebeurt zijn, neem ik aan.
 
Waar je evt. nog zou kunnen kijken is in de zgn. proxy instellingen. In Internet Explorer: Extra -> Internet-opties -> Verbindingen -> knopje Geavanceerd
Schrijf even op of daar wat aangevinkt staat en wat er is in gevuld, en klik dan alles uit. Probeer het dan opnieuw met die speedtest site.

Levert dat niets op, dan tel ik je reeds gedane tests bij elkaar op, je tests zijn ruim voldoende vanaf JOUW kant, dus dat jij nog een bijdrage aan de oplossing kunt bieden lijkt mij van niet.

Laat UPC zich maar met een monteur melden, zou ik zeggen, en de hele internetverbinding doormeten, connectors opnieuw op de coax-kabel laten knijpen, signaalsterkte doormeten (=lijnmeting) en ZEKER ook in het kastje bij jou in de straat laten kijken of daar niet stiekum iemand je CATV aansluiting voorzien heeft van een splitter etc.

Tijs.

Heb IE 7, dus kan de instellingen geavanceerd niet vinden
 
IE7: knop tools (rechts naast je browser tabs) - internet options - tabblad connections - knop lan settings
 
Nou mensen,

Volgens UPC is de verbinding uitstekend. Maar dat is dus niet het geval...:confused:
Zou het aan mijn modem liggen?

mvg

Niels
 
Wat je nog zou kunnen proberen, indien aanwezig, een netwerkkaart gebruiken, indien er gebruikt wordt gemaakt, van een onboardnetwerkchip, of de eventuele pci kaart vervangen.

Ook de drivers van die kaart/chip ophalen bij de maker ervan, een tcp/ip boost programmaatje ophalen, om de mtu goed in te stellen, is ook handmatig in het register te doen, maar dat horen we dan wel.

Als ze meten, meten ze tot en met de modem, oftewel, het ligt vanaf de netwerkkaart tot aan de modem, hardwarematig, of misschien toch softwarematig.
 
Probleem opgelost, verrotte netwerkkaart, gelukkig heb ik er 2. :thumb:

bedankt mensen voor jullie waardevolle tijd!
 
Probleem opgelost, verrotte netwerkkaart, gelukkig heb ik er 2. :thumb:

bedankt mensen voor jullie waardevolle tijd!

Sorry dat ik het moet zeggen, maar dit strookt niet met je eerste posting, waarin je o.a. schrijft: "Op een andere computer in het huis ook maar eventjes direct van modem naar PC geprobeerd, maar ik krijg hetzelfde resultaat."

Heb je ons in eerste instantie het bos in gestuurd, of lijkt het maar zo?
Indien ja, dan is mijn tijd en die van andere 'oplossers' inderdaad extreem kostbaar, want als ik ergens een gloeiende hekel aan heb is het foutieve informatie krijgen die natuurlijk via een forum ook nog eens niet op waarheidsgehalte te testen is...

Tijs.
 
Terechte kritiek.
Tijs.
Maar het zal wel niet zo bedoeld zijn, vaak om de boel te "verzwaren", om eerder een antwoord te krijgen.

Raak je wel aan gewend.:)

Zovaak meegemaakt, met die low buged netwerkkaartjes, en dan ligt het overal aan, behalve daaraan
 
Dat is de grappige kant van het verhaal, meneer ongeduldig( dnties), want dit vind ik natuurlijk weer nergens op slaan he? Maar goed, jullie zijn een uitleg schuldig. De computer van me zusje is er eentje uit de oertijd, die bleek die snelheid niet goed aan te kunnen. Zo'n nog net een pentium 2 zeg maar, heel die PC is niet eens geupdate. Dus het ligt waarschijnlijk aan haar configuratie van de componenten. Die van mij zijn nog aardig...AMD athlon X2 4800+ Nvidia Geforce 7900GT 2048RAM dus wel begrijpelijk dat ik de volledige 950 KB/sec. uit de kabels trek. Maar goed of niet goed, het is dus opgelost, en ik bedank jullie vriendelijk.

MVG

Niels
 
Heldere verklaring, bedankt! :thumb:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan