PC en laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Berichten
241
Hallo,
Ik heb m'n adsl-modem verbonden met een sitecom WL-153 router. M'n PC heb ik met een kabeltje verbonden met de router. M'n laptop draadloos met een usb-adapter. Zowel PC als laptop hebben verbinding met 't internet. Tot zover gaat 't dus goed. Nu wil ik de printer aan m'n PC delen zodat ik vanaf de laptop kan printen. Op beide machine de wizard thuisnetwerk gedraaid (werkgroepnaam staat op beide machines hetzelfde) en nu zie ik op m'n laptop bij <mijn netwerklocaties> wel beide systemen maar op m'n PC niet. Daar vind ik geen netwerklocaties, nog niet eens de eigen PC. Op de PC norton en windows firewall uitgezet en de wizard opnieuw gedraaid maar ook dat lost niets op.
Iemand een idee wat ik mis doe? Beide machines windows XP SP2.
Groet, Nora.
 
Ik heb de printer rechtstreeks aan de PC hangen en ingesteld bij
start-instellingen-printers en faxapparaten - printer - eigenschappen - deze printer delen.
Een printer met een handje eronder.
In de wizard thuisnetwerk komt ook zo'n vraag over: wilt u bestanden en printers delen, daar heb ik uiteraard ja ingevuld. Verder heb ik geen gedeelde mappen of 't moet de shared docs zijn.
Nora
 
Voor de zekerheid toch even controleren.

Je hebt op de PC Windows Firewall uitgeschakeld. Probeer eens om hem terug te zetten en dan in de tab Uitzinderingen aan te vinken: Bestands- en printerdeling.
Ga naar het icoon van je ADSL-verbinding in Netwerkverbindingen en rechtsklik met je muis, Eigenschappen, Algemeen en zet een vinkje voor: Bestands- en printerdeling voor Microsoftnetwerken. Is dat bij de laptop ook zo ingesteld?

In het menu van de gedeelde printer is ergens (ik praat uit mijn hoofd) een keus Delen, waarna een venster Sharename verschijnt.
Daar zou dezelfde werkgroepnaam ingevuld moeten worden als voor de PC en laptop.
NB: dit laatste kan misschien alleen van toepassing zijn bij gedeelde domeinen.

Misschien staat alles al zo ingesteld, maar je weet maar nooit.
 
Ik ben weer helemaal van voren af aan begonnen en nu werkt 't wel. Nog steeds niet duidelijk waarom 't eerst niet werkte maar nu werkt 't gelukkig wel.
Groet,
Nora.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan