pc start opnieuw op na plaatsing dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

leentjebuur

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Berichten
18
Als ik een dvd in de pc doet, start hij opnieuw op. Ik krijg dan de volgende foutmelding:
<< D:\ >>>>>>>>>>
Drive Type = 5 : The drive is a CD-ROM drive.

Phase II
RPC = 4 4 1 253
Test Unit Ready : 0x00000000
<< Door Closed >>
FileSystemFlags = 0x00080005
FileSystemName = <<CDFS>>
Volume = <<CyberLink>>
Serial Number = 0x5b9c024a
Copyright Protection System Type : NO
Region Management Information : (HEX=40) = All Region
D:\video_ts\video_ts.ifo : [0] 2147942402 = Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.


D:\video_ts\vts_01_0.ifo : [0] 2147942402 = Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.


[Step 0] 0x80a53002
[Step 1] 0x80a53002
[Step 2] 0x80a53002
[Step 3] 0x80a53002
[Step 4] 0x80a53002
Weet iemand hoe ik dit op moet lossen?
Alvast bedankt.
 
Doe is even het volgende ,kijken wat voor foutmelding er na uit komt

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.
 
Doe is even het volgende ,kijken wat voor foutmelding er na uit komt

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.

heb ik gedaan. Helpt niets. De foutcode is: Stop: 0x0000007F (0x00000008, 0xF87CFD70,
0x00000000, 0x00000000.
Kan het iets te maken hebben met een geheugendump? Wat doe ik daar dan aan? Ik heb de pc al geformatteerd, maar het probleem blijft.
Groet, Leentjebuur
 
En dit is zo altijd steeds geweest.

Hoe oud is de PC,anders er mee terug als je nog garantie hebt
 
En dit is zo altijd steeds geweest.

Hoe oud is de PC,anders er mee terug als je nog garantie hebt

De pc is 2,5 jaar oud. Verder heb ik nergens problemen mee. Alleen als ik een dvd gebruik, dat kan ik natuurlijk ook in een cd speler doen. Maar ik vind het leuk als alles werkt op de pc.
 
En hoe lang doet dit probleem zich al voor?

Doe in ieder geval onderstaande maar eens

Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.
 
En hoe lang doet dit probleem zich al voor?

Doe in ieder geval onderstaande maar eens

Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.
Ik ga het proberen. Dat probleem heb ik al lang. Maar ik kwam nu deze site tegen op internet, dus heb ik mij hier eerst aangemeld. Kijken of het zo opgelost kan worden. Bedankt weer. Ik ga mijn best doen.
 
Ik ga het proberen. Dat probleem heb ik al lang. Maar ik kwam nu deze site tegen op internet, dus heb ik mij hier eerst aangemeld. Kijken of het zo opgelost kan worden. Bedankt weer. Ik ga mijn best doen.
ik loop al gelijk tegen een probleem op: er staat geen sleutel in met de naam Upperfilters wel met de naam Lowerfilters. Moet ik nu toch doorgaan?
 
In het rechter scherm staat wel die reeks cijfers en letters?

Wel een backup maken zoals beschreven.

Dan er mee doorgaan
 
In het rechter scherm staat wel die reeks cijfers en letters?

Wel een backup maken zoals beschreven.

Dan er mee doorgaan

Ja, die cijfers en letters heb ik gevonden en in dat grotere scherm (rechts) de sleutel met de naam Lowerfilters. Ik ga ermee door.
 
Ja, die cijfers en letters heb ik gevonden en in dat grotere scherm (rechts) de sleutel met de naam Lowerfilters. Ik ga ermee door.

ik heb Lowerfilters verwijderd, de pc opnieuw opgestart, maar de spelers zijn niet opnieuw ge-installeerd. Wat nu?
 
Dan de Backup even terug zetten.

Doe hierna Via Apparaatbeheer De spelers verwijderen,en er na weer nieuw opstarten.

Dat heb je met voorgaande ook wel gedaan toch?
 
Dan de Backup even terug zetten.

Doe hierna Via Apparaatbeheer De spelers verwijderen,en er na weer nieuw opstarten.

Dat heb je met voorgaande ook wel gedaan toch?

Ja, dat had ik gedaan. Ik ga nu dit proberen. Ik hoop dat het lukt.
 
Dat is een Keuze die U maak.

Maar informeer eens in U omgeving of er iemand bekent is met Master Slave settings en hoe dat hoort te zitten.
Denk dat dan daar het probleem zit
 
Dat is een Keuze die U maak.

Maar informeer eens in U omgeving of er iemand bekent is met Master Slave settings en hoe dat hoort te zitten.
Denk dat dan daar het probleem zit
Het is gelukt!!!! Het was eigenlijk heel simpel: ik heb via apparaatbeheer het stuurprogramma bijgewerkt van de videokaart. Wel bedankt voor alle hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan