Ondertiteling niet gelijk, aub helpen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaak trekhaak

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
43
Ik gebruik Winavi om .avi bestanden te converteren naar dvd bestanden hierbij gebruik ik vobsub voor de ondertiteling. Maar eerst deed vobsub het niet maar nu wel en komt er onder in beeld gewoon een groene pijl. dat is dus goed. maar nu loopt de ondertiteling niet meer gelijk. Wat moet ik doen?? :(

Help mij AUB ik ben hier (nog) niet zo goed in:(
 
loopt ie alleen voor of achter of is het netals iemand anders vanavond al postte dat hij stukke helemaal geen ondertitling weergeeft en dan weer wel enzo?

als hij voor of achterloopt kun je rechts op da groene pijltje klikke en dan op versnellen of vertraggen drukke of op die instelling dat hij later of eerder begint met afspelen.
 
Download van deze site SubSync. Naar beneden scrollen tot je het in de rij ziet staan. Unzip en setup het programma.
Open het en laad avi en srt-bestand. Je kunt nu met de schuif controleren of de tekst wel hoort bij de film. Soms is de tekst korter door een andere montage van de film.
Met SubSync kun je de ondertiteling ook synchroniseren, de makkelijkste methode is een beginpunt en een eindpunt te fixeren en dan te kiezen voor Aanpassen.
Maar nogmaals, dan moet er niet een groot verschil in lengtes zijn.
 
werkt subtitle workshop dat precies hetzelfde als vobsub en werkt het ook met winavi??
 
Subtitle workshop werkt met avi's , dus ook met winavi, en is bedoelt om ondertiteling [zelf] te maken, of te synchroniseren of op een andere manier aan te passen...
Het werkt anders dan vobsub, vobsub is meer om subs uit een dvd te rippen...

Daarna moet je de subs combineren met de avi, daarvoor gebruik je een converter [avi naar dvd, of avi naar mpeg].
 
kijk ik heb WinAvi Video Converter nu op mijn computer staan. Zou je me precies willen vertellen wat ik moet doen om een film te krijgen met goede nederlandse ondertiteling.
Ik heb Mission: Impossible 3 van aXXo gedownload + de ondertiteling (SRT) wat moet ik precies doen om uit eindelijk een goed bestand met ondertiteling ervan te krijgen?? ik ben nog niet zo goed in deze dingen en met hulp van jou kan ik het ook goed leren?
 
Kijk eens in de post van Boeing daar staat hoe het moet met SubSync.
Voor informatie over Subtitle Workshop is hier en hier meer informatie.

Nadat de ondertiteling goed loopt, kan je hem met WinAvi omzetten naar DVD-formaat, en als je ffdshow of Vobsub hebt geinstalleerd komt er rechtsbeneden een icoontje van 1 van die 2 programma's tevoorschijn, en dat betekent dat de ondertiteling meer wordt omgezet.
Hiergoede informatie over Vobsub en ondertitels.
 
Laatst bewerkt:
mar met dat subsync is dat wel makkelijk ja om het te controleren maar kan ik dat ook gewoon niet met windows media player kijken? maar als ik did nu ga branden is het tog weer fout als het op dvd staat dus miskien winavi het probleem??
 
ik doe zulk soort dingen altijd gewoon met nero.

heb je nero? werkt perfect en je kan altijd voor dat je hem gaat coderen en branden het resultaat bekijken zoals het op je dvdtje komt te staan.
 
killer555,

Welk onderdeel gebruik jij van Nero?
Want met Nero krijg je vaak schokkend beeld of foute ondertiteling.

Sjaak,

De ondertiteling moet wel eers goed lopen met de film, dus gelijk.
Dan kan je hem omzetten / branden.
Anders krijg je een DVD met niet-goed lopende ondertiteling.
 
micheal,

kijk als ik de dvd controleer door het avi bestand af te spelen+srt erbij is alles goed maar zodra hij geconverteerd is en gebrand loopt hij niet goed als ik hem afspeel in de dvd speler. :S Help plz
 
Converteer eens met een ander programma:

ConvertXtoDVD.
Gewoon op Download klikken en de download start.
Installeer het programma dan en strart het.
Hier lees je stap voor stap hoe je ondertiteling toevoegt bij VSO ConvertXtoDVD.

Na het omzetten, start je Nero, en brand je hem als DVD-Video.
Je selecteert dan bij het Toevoegen van de DVD-bestanden alle bestanden in de map die VSO heeft gemaakt. Dat zijn B]VOB en IFO en BUP[/B] bestanden.
Dan brand je de dvd.

Hier meer informatie over VOB, IFO en BUP bestanden.
 
waar lees ik dat stap voor stap? en is Convertxtodvd freeware dus geen trial versie ofzo? en werkt het precies het zelfde als winavi en dan met vobsub erbij en krijg ik dezelfde .dvd bestanden?
 
CovertXtoDVD is geen freeware, maar heeft een trial.
Het voordeel is dat het een heel makkelijk te gebruiken programma is.

En ja, je krijgt dezefde DVD-bestanden: BUP, IFO en VOB !

Hier
lees je hoe je de ondertiteling toevoegt bij ConvertXtoDVD

Hier lees je hoe je de DVD-bestanden ( BUP, IFO en VOB ) op een DVD brandt met Nero 6.

Succes!:thumb:
 
ok bedankt ik ga dat is bekijken maar hoe lang is de trial en staan er dan geen tekentjes in beeld.. en hoe kan ik dan aan de egte kome daarvan en niet de trial? zonder te betalen?
 
Zonder te betalen....
Ja dan moet je een crack downloaden of serial vinden, maar daarover mag ik niks vertellen, is tegen de Huisregels.
 
ja snap ik...

ik heb het programma geprobeerd maar het werkt bij mij niet helemaal goed ik vind het super van je dat je me helpt maar kun je egt niks vertellen over winavi+vobsub dit vind ik persoonlijk de beste manier... maar bij een vriend werkt het wel en bij mij niet ik heb ook genoeg codecs egt heel raar? weet je miskien niet een programmatje zoals vobsub dat ook met winavi werkt want volgens mij ligt het aan vobsub want soms wordt er gewoon even helemaal geen ondertiteling gegeven en dan ineens wel? weet je nog een ander programma wat met winavi werkt?
 
Probeer ffdshow eens.
Zit in het K-Lite Codecpack, download dat codecpack, dan weet je zeker dat je alle codecs ook hebt.

Hier los te downloaden
Hier in het codecpack te downloaden. ( dus volledig pack )
Dat is een directe download.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan