Somsa wel en soms geen verbing met een Extern Bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

arieanneke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
Berichten
2
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem.

Op mijn werk wil ik vanaf thuis af en toe een verbinding maken met een Extern Bureaublad. Ik maak eerst een VPN, dat geen probleem is.

Ik heb het met 3 pc's geprobeerd en vreemd genoeg met 3 verschillende resulten. Alle 3 zijn ingesteld dat een computer een Extern Bureaublad mag starten. Blijkbaar is er nog ergens onder de motorkap een instelling die een Extern Bureablad wel of niet toelaat, maar ik zou even niet weten welke.
Alle 3 zitten achter dezelfde Linux firewall maar daar zal het probleem ook niet zitten, omdat de VPN wel goed opgeboed wordt. Ook is bij alle 3 de Windows Firewall uitgeschakeld.

Bij 1 computer krijg ik gewoon verbinding en werkt alles goed, bij 1 pc duurt het verbinden lang en krijg ik de melding dat de pc misschien niet hierop is voorbereid wat natuurlijk wel zo is en dat er misschien netwerkproblemen zouden zijn ...... Bij de laatste computer krijg ik al snel de melding dat de externe computer de verbindingverbroken heeft.

Heeft iemand enig idee wat en waar en fout gaat met deze 2 computers?

Alvast bedankt,

Arie
 
Hi,

Kijk even op de pc's waar het niet werkt of in de netwerk settings ook file en printsharing aan staat. Dit heeft bij mij (bedrijf) voor nog wat problemen gezorgd, ook met SMS.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Gr

Void
 
Op beide pc's waar problemen mee zijn staan file en printer delen gewoon aan, dus daar ligt het ook niet aan.

Groeten,

Arie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan