7GB iso branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Void

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
Berichten
2
Hi,

Net nieuw hier, good initiatief :p.
Ben net begonnen met een beetje films branden ed. En nu gaat dat allemaal wel oke maar nu.
Ik heb een Iso van 7gb. Deze heb ik gemount met Daemon Tools... so far so good.

Echter gaat dat natuurlijk nooit zo op 1 dvd passen.
Nu is dus mijn vraag.. moet ik met een shrink iets aan de gang of kan ik gewoon 2 dvd's branden (en dat je dus een deel 1 en een deel 2 hebt)?
Onderstaande bestanden heb ik in de VIDEO_TS folder staan

VIDEO_TS.BUP
VIDEO_TS.IFO
VTS_01_0.BUP
VTS_01_0.IFO
VTS_01_0.VOB
VTS_01_1.VOB
VTS_01_2.VOB
VTS_01_3.VOB
VTS_01_4.VOB
VTS_01_5.VOB
VTS_01_6.VOB
VTS_01_7.VOB
VTS_02_0.BUP
VTS_02_0.IFO
VTS_02_1.VOB

Moet ik de bestanden met een 2 op de 2de dvd zetten? Tot en met VTS_01_4 zou op 1 dvdtje passen. Waar wat moet ik nog meer op de 2de zetten om het werkend te krijgen. Of moet ik met een shrink programma aan de gang?
Ik brand met nero of Cyberlink power2go (net wat me uitkomt).

Iig bij voorbaat dank als iemand de tijd heeft genomen om hiernaar te kijken.

gr
 
Als je met Nero Recode "alleen hoofdfilm" klikt... krijg je hem dan niet op 1 DVD? Anders DVDshrink gebruiken... Met programma's als DVDFab kun je ook van 1 DVD9, 2 DVD5 maken.
 
Mwah, dual layer is nogal duur in aanschaf toch? Of valt dat nu wel mee.

Je kan de DVD beter comprimeren met bijv Dvdshrink, dan past hij prima op een gewone DVD. Je kan dan kiezen dat je de menu's / extra's weglaat of gewoon de boel comprimeren... geen merkbaar kwaliteitsverlies als je het goed aanpakt.
 
Nadeel van shrink is dat de kwaliteit wat achteruit gaat.

Ik koop dual-layer momenteel voor 2 euro per stuk.(afname 10 stuks)
 
Op internet(winkels ) vind je Dual Layers meestal voor minder geld dan in de winkel.
En als je toch gaat kopen, kan je er inderdaad net zo goed meerdere nemen, is een stuk goedkoper dan elke keer een losse.
 
Nadeel van shrink is dat de kwaliteit wat achteruit gaat.

Ik koop dual-layer momenteel voor 2 euro per stuk.(afname 10 stuks)

Zie jij dat verschil echt? Ik absoluut niet. (En ja, ik heb m'n bril op tijdens het kijken van een film :p). Als je gewoon de menu's en extra's heel sterk compressed en de hoofdfilm het minst dan valt het reuze mee.

Ik heb 50 DVD's (Gewone) voor € 12,-.. heb ik liever dat dan de relatief dure dual-layers.
 
Hangt er vanaf hoeveel de film gecompressed moet worden. Ik ga niet onder de 75%, want dan is het echt te zien. Ik haal de dvd dan door CCE encoder.

Dual-layer gebruik ik echt alleen voor speciale dvd, waar je bijvoorbeeld alles erop wil hebben en met DVD shrink of CCE niet tot een DVD5 kan komen.

Haal 50 dvd's voor 11 en honderd voor 20.(DVD5)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan