verhouding bewaren bij vergroten/verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Berichten
1.256
Hoi,

Hoe regel ik in psp8 dat de verhouding van een hoofd gelijk blijft aan zoals ie oorspronkelijk was? Als ik hem nu vergroot of verklein, dan is ie vaak te dik of te smal.
Ik heb al geprobeerd om de toets shift of ctrl vast te houden, maar dat levert niets op.

Weet iemand de oplossing?
 
Vind je daar niets terug zoals "constrain proportions" zo ja vink dit maar aan. Nu ja, in photoshop is het toch zo
 
huh? ja maar....waar en hoe?

Ik kan in ieder geval van "constrain proportions" niets vinden....:confused:
 
In photoshop vind je dit bij " Image size" dus ik veronderstel dat je dit bij psp daar ook gaat terug vinden. Anders zal er wel een PSP-er opdagen denk ik.
 
Bij PSP is het te vinden onder: Image / Resize.
 

Bijlagen

  • Resize.jpg
    Resize.jpg
    31,3 KB · Weergaven: 45
Ik heb de nederlandse versie....dus je zou zeggen dat het onder 'afbeelding-formaat wijzigen' zou staan, maarre..ik kan daar niets vinden, behalve iets met 'breedte-lengte verhoudingen vergrendelen', maar dan wordt het hele plaatje verkleind.

Dat is niet de bedoeling... ik wil met die handvaten die om het plaatje staan de afbeelding passend maken, maar dan wel zo dat de verhouding goed blijft.
 
Ik heb PSP 7, maar ik denk dat het in PSP 8 ook wel werkt:

Houd je Rechtermuisknop ingedrukt tijdens het resizen.
 
Laatst bewerkt:
Die "breedte - lengte verhouding" moet je dus wel hebben.

Krijg je hem dan niet passend: Maak het plaatje iets groter en knip het overtollige eraf.
 
@ John,

dat was em!:thumb:

Bedankt, enne: wat simpel als je het/alles weet....:p


Waarom vind ik zoiets niet in de 'help' van psp?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan