Beeldbestand voor een drukker?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeeGer

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Berichten
19
Hallo

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

Ik ben vrijwilliger bij een dierenambulance en nu hebben we een bestand van ons logo nodig om hesjes te kunnen bedrukken. Het moet dus goed uitvergroot kunnen worden. Een tijd geleden heeft een sponsor een nieuwe website inclusief logo voor ons ontworpen maar nu hebben we helaas alleen een plaatje van (onze website) wat vrij klein is en dus al heel snel erg wazig word. Aangezien we gewoon nog werken met de kleding met ons oude logo hebben we dit nooit eerder nodig gehad. Ook de ontwerpers van het logo hebben er niets meer van in hun bestanden staan vermoeden ze.
Nu is dus de vraag of dit kleine gifbestand op een of andere manier nog zo te vergroten is dat de drukker er iets aan heeft en wij 't eventueel voor andere doeleinden later ook nog kunnen gebruiken. Ook de vraag wat voor bestandsformaat drukkers meestal gebruiken.

Alvast bedankt voor uw aandacht, alle hulp en advies word zeer op prijs gesteld! :thumb:
 
Veel voorkomende drukkersbestanden: ESP en PDF.

Inderdaad blijft er onvoldoende kwaliteit over. Zie plaatje A.

Bij nog verder vergroten neemt uiteraard de onscherpte toe. Zie plaatje B.
Er zal iemand met enige tekenvaardigheid aan de slag moeten.
 
Veel voorkomende drukkersbestanden: ESP en PDF.

Inderdaad blijft er onvoldoende kwaliteit over. Zie plaatje A.

Bij nog verder vergroten neemt uiteraard de onscherpte toe. Zie plaatje B.
Er zal iemand met enige tekenvaardigheid aan de slag moeten.

Ja, dit plaatje uitvergroten hebben we niets aan, ook een programma wat hier elders genoemd is Photozoom pro geeft nog te veel kwaliteitsverlies.
 
Ben even aan het spelen geweest.
Op onderstaande link (directe download 3,3 mb) een rar bestand dat na uitpakken een eps bestand wordt van 148mb groot. (72dpi 6950×3725 pixels oftewel 245×131 cm)
http://members.home.nl/testron/dierenambulance.rar

Het gebruikte lettertype op de site heb ik ook weer gebruikt (Book Antiqua) wellicht handig om te weten voor latere doeleinden.
 
Ben even aan het spelen geweest.
Op onderstaande link (directe download 3,3 mb) een rar bestand dat na uitpakken een eps bestand wordt van 148mb groot. (72dpi 6950×3725 pixels oftewel 245×131 cm)
http://members.home.nl/testron/dierenambulance.rar

Het gebruikte lettertype op de site heb ik ook weer gebruikt (Book Antiqua) wellicht handig om te weten voor latere doeleinden.

:shocked: Dat is een flink formaat!
Ik heb overigens bijzonder veel moeite moeten doen om iets van het bestand te zien te krijgen. waarschijnlijk komt dit ook door het formaat, maar met Publisher kon ik een soort van preview zien. Is dit bestand nog te bewerken? de tekst aanpassen? Er stond een h te veel in 's-Hertogenbosch en dat kunnen we beter veranderen voor het naar de drukker gaat denk ik.

Zeer bedankt voor de moeite! Hier kunnen we denk ik zeker iets mee! :thumb:
 
Ik heb je plaatje wat verbeterd

Ik heb je plaatje wat verbeterd, maar moet het voor je op een cd-tje branden, daarmee kun je naar de drukker. Als ik het via internet verstuur, krijg je weer kwaliteitsverlies.
Geef me een mailtje, kan ik het naar je toesturen.
Op Cd-tje branden is beter.
Hannie oud medewerkerster Dierenambulance Eindhoven
 
Ik heb je plaatje wat verbeterd, maar moet het voor je op een cd-tje branden, daarmee kun je naar de drukker. Als ik het via internet verstuur, krijg je weer kwaliteitsverlies.
Geef me een mailtje, kan ik het naar je toesturen.
Op Cd-tje branden is beter.
Hannie oud medewerkerster Dierenambulance Eindhoven
Heel erg bedankt voor de moeite maar ik kan maar een bestand naar de drukker sturen en ik denk dat het bestand van maestro12 wel zal voldoen. Toch bedankt hoor. :)
 
Misschien kan je een klein formaat afdrukken en hier een scan maken met hoge resolutie of een nieuwe hoge resolutie foto maken met een goede digitale camera. Het is maar een idee, weet niet wat het geeft... Misschien valt het wel goed mee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan