'wmv' naar DVD converteren lukt niet altijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gustave

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Berichten
67
Met WM-Recorder 11.0 heb ik twee video-filmpjes van dezelfde Internet-site gehaald en deze werden opgelagen als '.wmv' bestanden. Beide '.wmv'-bestanden kan ik via Windows Media Player 10 volledig bekijken en beluisteren.

Het eerste bestand van 110 Mb (18 min.) kon ik via WinAvi 7.7 probleemloos converteren (en branden) naar DVD (formaat).

Het tweede bestand van 207 MB (35 min.) probeerde ik op dezelfde manier te converteren, maar na 7% stopte dit. Hierna trachtte ik hetzelfde via Plato Video Converter 5.28. Maar ook hier stopte het converteren bij 7%.

Weet iemand 'de oorzaak' en vooral 'de oplossing'?

Bvd

NB Ik wil dit graag weten i.v.m. 'studie-doeleinden'.
 
Als je het nog niet op je systeem hebt, zou ik K-Lite codec pack downloaden.
Daarbij zit Gspot op dezelfde pagina en dat is een heel handig tooltje: van elk film/videobestand vertelt het welke bestandsindeling het beeldspoor en het audiospoor heeft, welke codecs er voor nodig zijn en of die codecs op je systeem aanwezig zijn.
(Als je dat K-Lite geinstalleerd hebt, zul je de benodige codecs bijna altijd wel hebben).
 
`'wmv' naar DVD converteren lukt niet

Als je het nog niet op je systeem hebt, zou ik K-Lite codec pack downloaden.
Daarbij zit Gspot op dezelfde pagina en dat is een heel handig tooltje: van elk film/videobestand vertelt het welke bestandsindeling het beeldspoor en het audiospoor heeft, welke codecs er voor nodig zijn en of die codecs op je systeem aanwezig zijn.
(Als je dat K-Lite geinstalleerd hebt, zul je de benodige codecs bijna altijd wel hebben).

Dank voor je reactie en tips.

Ik heb GSpot (2.60 RC01 van 19 nov. jl.) inmiddels geïnstalleerd, maar helaas geeft deze geen info over wmv-bestanden (blijkbaar). Maar via WM 10 kan ik dit (wmv) bestand van begin tot eind bekijken en beluisteren. Dus kennelijk heb ik de juiste codec. Alleen als ik dat bestand probeer te converteren naar dvd-formaat, dan stopt dit na zo'n minuut of 5.

Met een soortgelijk bestand lukte dat dus wel volledig.
 
Je zou kunnen denken aan een MPEG Converter. Een simpele interface, maar het zet zeer veel formats om naar evenzoveel formats. Enige nadeel: hij kost geld, $29,95 om precies te zijn.
 
Probleem met WMV files

Ik heb ook vaker last met WMV files. Veel problemen heb ik weten op te lossen met het programmaatje: asf_avi_rm_wmv_repair.exe

(middels MS Virtual PC kun je eenvoudig demo programma's hergebruiken ..... :rolleyes: )
 
Ik heb ook vaker last met WMV files. Veel problemen heb ik weten op te lossen met het programmaatje: asf_avi_rm_wmv_repair.exe

(middels MS Virtual PC kun je eenvoudig demo programma's hergebruiken ..... :rolleyes: )

Dank voor het meedenken.

Het 'wmv'-bestand op zich kan ik van begin t/m het einde bekijken via de Windows Mediaplayer (10). Dus ik vermoed dat het wmv-bestand in orde is.

Wanneer ik het naar dvd-bestanden wil converteren gaat het mis na +/- 7%, in elk 'converteer'-programma, zoals bv. McFunsoft Video Solution (v. 7.9.0.4), #1 Video-converter (v. 4.1.9), Plato Video-converter (v. 5.28), Win avi (v. 7.7).

Een ander (wmv)bestand, van dezelfde site gedownload via WM-Recorder (11.0) kan ik echter wel probleemloos converteren naar DVD bestanden en op DVD branden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan