cyclische redundantiecontrole Nero Back Up Fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benno_13

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2005
Berichten
76
Hallo iedereen,:p

ik heb op 9 december 2005 een back-up van mijn computer gemaakt, het was 760 MB, dus ik heb het op 2 verschillende schijven van 700 mb staan. De back-up bestond uit mappen met plaatjes, muziek, documenten, video's, enz..
Ik heb de back-up gemaakt d.m.v. Nero BackITUp.
Nu vond ik het eens leuk om die bestanden weer op mijn pc te zetten, en dus deed ik mijn cd-rom erin en startte ik Nero BackitUp weer...
:confused:
Maar nu krijg ik het bericht "cyclische redundantiecontrole" [Foutcode 23] te zien. Van elke map met, laten we zeggen, 10 bestanden op de back-up disc, verschijnen er 8 op mijn comp met 0 kb, en 2 met de originele inhoud.
Hier heb ik dus niet veel aan. :( :(
Overigens moet ik er even bij zeggen dat ik de back-up gemaakt heb op een (redelijk) nieuwe Windows XP computer, ik weet niet of dat uitmaakt, maar de soft- en hardware is dus in goede conditie. De back-up zet ik nu terug op een 'oud lijk' :rolleyes: (mijn 'nieuwe' computer van een familielid) waar origineel nog een versie van Windows 98 Plus! op gestaan heeft, dus die hardware is denk nog al oud (ik laat het aan jullie, 'de kenners' over om dat te bepalen). Ik weet niet of dit probleem dus op te lossen is door het gewoon op een andere computer te doen, of d.m.v. een andere manier.
Het kan natuurlijk dat er een kras op de cd zit, maar ik heb er nog wel wat bestanden d.m.v. kopieren af kunnen redden. Dit probleem heb ik alleen bij back-up cd 1, nr. 2 is wel gewoon te doen.

Maar goed, ik heb nu denk wel genoeg gezegd, hier:
http://img474.imageshack.us/img474/4651/nerofoutfs7.png
is nog een laatste plaatje en hopelijk kan dit probleem opgelost worden.

Als me nog iets te binnen schiet zal ik het zeggen. :eek:

Sorry trouwens voor de lange uitleg, ik wil gwoon ff duidelijk zijn. :D

Mijn MSN is benpleij@planet.nl, voor het geval dat iemand op die manier iets wil vragen.

Benno_13
:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Dit is een foutmelding die je niet kunt herstellen.
De cd's zijn onbruikbaar.
Je zult opnieuw een back-up moeten maken.
 
Noop! Ksnap er nix van!

Nee, er zit geen sticker op. Wel heb ik op de voorkant "Back-up Disc 1" met zo'n "permanent marker" geschreven, hoezo???

En puppie, hoezo kan ik ze weggooien? Wat is er aan de hand met mijn cd's??? :eek:

Graag antwoord,

Benno. :)
 
Cyclische redundantiecontrole is een controle die toegepast wordt bij gegevensopslag en gegevenscontrole.
Het houdt in de gaten, dat wat er in gaat, er ook precies zo weer uit komt.

Anders gezegd:

Cyclic Redundancy Check (CRC) is een bepaald algoritme (stelsel van formules in een wiskundige reeks) om de overdacht van gegevens te controleren.
Kijk maar eens naar een zip-file. Als je deze unzipped, en dit gaat goed, dan krijg je de melding "CRC ok", wat betekend dat de bestanden succesvol uitgepakt zijn, en er hetzelfde uitzien als voordat ze ingepakt werden (en dus geen verwisselde bits enzo). Hoe het rekenwerk precies gaat is wat ingewikkeld, maar het heeft in elk geval te maken met controle van gegevensoverdracht.
 
Laatst bewerkt:
Die cd's zijn gewoon NIET meer te lezen.
Die zijn echt goed om als onderzetter of klok gebruikt te worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan