Nero Vison 4 (AVI to DVD)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jossi_End

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
Berichten
214
Hey iedereeen

Ik heb een film die ik op een dvd wil zetten dus ik brand die met Nero Vision 4. En ik convert dus die film (.avi) naar DVD formaat. dat lukt ook allemaal goed. Maar ik weet nie precies wat het is (denk dat hij te groot is) want als ik hem dan laad in Nero Vision dan loopt hij als hij bij 100% is soort van vast er staat dar er 4,37GB van de 4,38 gebruikt is maar hij staat niet in de titlelist. en als ik ergens op klik dan reageert die nie meer.

Toen dacht ik dan doe ik het AVI formaat wel op de dvd want als het goed is convert Nero Vision die automatisch. maar dan is het probleem dat er geen ondertiteling bij zit. weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
 
En ik convert dus die film (.avi) naar DVD formaat.
Met welk programma converteer je de avi? In ieder geval moet je instellen of regelen dat de DVD-bestanden een stuk kleiner blijven dan 4,5 Gb. (In jouw voorbeeld kan dat niet het probleem zijn.) Ik zelf converteer een avi (meestal is dat een DivX of Xvid) met TMPGEnc.Plus en de daardoor ontstane Mpeg-1 laat ik door TMPGEnc. DVD Author omzetten in deze vorm: Filmmap, met daarin TS_AUDIO en TS_VIDEO. TS_VIDEO bevat dan b.v. de bestanden die je in het plaatje kunt zien. Als TMPGEnc.Plus DVD Author klaar is, dan kan Nero met die DVD-bestanden een goede DVD op schijf branden. Heb je een Amerikaanse film gekocht en en ergens anders heb je de Nederlandse ondertitels aangeschaft, dan moet je met VirtualDub een SubSync éérst de ondertitels instellen om ze daarna met TMPGEnc. Plus in de Mpeg-1 mee te converteren. Dit is een vrij ouderwetse methode, maar je hebt wel de algehele controle tijdens het hele proces.

Die twee TMPGEnc.programma's zijn geen freeware.

.
 

Bijlagen

  • TS_VIDEO.jpg
    TS_VIDEO.jpg
    21,4 KB · Weergaven: 28
dat programma werkt goed. want bij andere films werkt het wel. ik gebruik WinAVI
Maar als ik in die map kijk is hij maar 2.2 gb. dus dat is nou zo raaar. en als ik hem laad met Nero dan staat dat hij opeens 4.37 gb is. ik wweeet nie of dat klopt maar want hij loopt dan vast. ik zal hem is op kleiner formaat doen


DIe TS bestanden krijg ik wel. maar volgens mij krijg ik AUDIO_TS niet TS_AUDIO en bij video heb ik dat ook:D
 
Laatst bewerkt:
DIe TS bestanden krijg ik wel. maar volgens mij krijg ik AUDIO_TS niet TS_AUDIO en bij video heb ik dat ook:D
Ja hé, het was al laat, of vroeg..:eek:
Even voor de duidelijkheid; is die avi 2,2 Gb of de de TS_VIDEO? Want anders zou ik niet weten waar het probleem schuilt. :confused:
 
jaa dat klopt ook. maar dat ligt toch aan hoe goed beeld die .avi al is??

Maar iedergeval. ik heb nu van AVI naar DVD gedaan op lowest kwaliteit. en nu looopt die Nero Vision niet vast maar is hij als nog 4,37 gb van de 4,38 gebruikt. maar als ik dan ff het menu maak loopt hij weer vast. dat heb ik soms ook wel als ik een film bewerk. maar dan kan ik het gewoon ff overnieuw doen en doet hij het weer. maar nu doet hij dat nie.
 
We moeten niet vergeten dat de ene avi niet de andere is. Heb je hem van een torrent-site of op een andere manier gedownload?
Heb je GSpot? Ik laat dat prog altijd eerst mijn avi's beoordelen. Je krijgt dan precies te zien wat de kwaliteit is, welke codecs gebruikt zijn voor het beeld- en het geluidspoor. En of je die codecs op je systeem hebt. Erg handig om te doen voor je aan het lange karwei van encoderen en branden begint.
 
ik heb hem via een torrent site. ik ga nu ff die GSpot proberen.

Ik klik op Render en dan staat er die codecs. maar waar kani k zien welke ik dus jniet heb?
 
Rechts in het scherm staan de aangetroffen codecs voor video, daaronder voor audio. Klik hier en daar op regels enzo, er verschijnt dan aanvullende info.
 
Ik kan het beste even laten zien wat ik bedoel. De aanklikbare regels heb ik rood-omkaderd. Als je daarop klikt, hoort er een popup-venster te verschijnen.
 

Bijlagen

  • GSpot.jpg
    GSpot.jpg
    91,2 KB · Weergaven: 20
ja al die codecs heb ik. maar nog doet hij het nie:S

Is er geen manier om die .avi en die .srt bij elkaar te voegen zodat als ik de film met Nero open gewoon de ondertiteling er bij zit?
 
Ik heb daar zelf geen ervaring mee.
Ik weet wel dat je avi en srt in dezelfde map moet zetten en dat ze exact dezelfde naam moeten hebben.
Of b.v. Nero Vision het dan op de door jij gewenste manier zal branden...:confused:
Probeer het anders met een /RW-schijf?
 
ik probeerde met dat dit maar da luktie nie helemaal ik zal het nog eens proberen.
maar ik probeerde ook met ConvertXtoDVD en daaar kwam alleen niet de ondertiteling erin. ben nu met Nro Recode aan het omzetten kijken of dat lukt.
 
ik probeerde met dat dit maar da luktie nie helemaal ik zal het nog eens proberen.
maar ik probeerde ook met ConvertXtoDVD en daaar kwam alleen niet de ondertiteling erin. ben nu met Nro Recode aan het omzetten kijken of dat lukt. al is Nero Recode nog bezig. ik keek ff in die output map en zag een MP4 bestand. maaar dat zijn nog Ipod bestanden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan