Hoe maak ik dit foto effect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pien1

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Berichten
6
Hallo allemaal,

Sinds (heel) kort ben ik me ook aan het verdiepen in het bewerken van foto's voor op mijn website. Ik heb eerst geleerd een site te bouwen, dan is het nu tijd voor de vulling:D

Nu kwam ik ergens een mooi foto effect tegen (zie bijlage) waarvan ik graag zou weten (in lekentaal:eek: ) OF dit erg moeilijk is en hoe ik dit kan leren.

Heel erg bedankt dat jullie ernaar hebben willen kijken. Alvast bedankt voor de moeite!

Grts,
Pien
 

Bijlagen

  • test.JPG
    test.JPG
    10 KB · Weergaven: 97
Ik denk dat dit met ieder goed fotoprogramma kan. Fireworks, photoshop,...
Foto opsplitsen in 3 delen, linkse en rechtse deel vervagen en rond het middelste deel een kader trekken. Aleja, zo zou ik het proberen :)
 
Hoi,

Bedankt voor je antwoord! Ik heb het afgelopen 2 dagen geprobeerd in Adobe Photoshop, maarre............ geen succes :eek:

Kan je me misschien een heel klein beetje op weg helpen? Ik ben niet zo een held in Photoshop :rolleyes:

Alvast heel erg bedankt :thumb:

Grts,
Pien
 
heb het trouwens ook in PhotoFiltre geprobeerd, dat programma vond ik wel wat duidelijker. Kan het daar ook in?
 
Hoi,

Ikzelf gebruik fotshop niet maar fireworks. Ik heb photoshop nu niet bij de hand dus kan niet juist zeggen hoe je wat moet doen in photoshop (zal straks thuis eens proberen). Volgens mij komt het er op neer dat je het linkse en rechtse deel van een foto "transparanter" maakt. Je selecteerd dus het linkse deel met de knop waar je stukken mee kunt wegknippen (vierkantje getekent uit stippellijnen). Vervolgens kan je ergens de tranparancy regelen in %. Met het rechtse deel doe je juist hetzelfde. Vervolgens selecteer je het gebied waar die rode kader rond moet en tekent de kader dan. Sorry voor de vage uitleg nu :confused: maar ik ga straks zelf eens experimenteren met photoshop en dan kan ik (hoop ik) straks wat meer technische uitleg geven. Misschien komt er ondertussen een photoshopkenner langs die je het haarfijn kan uitleggen.
 
He bedankt, jij bent snel :thumb:

Ik zal het zo nog eens proberen, het is me al wat duidelijker.
 
Ik heb geprobeerd een afbeelding het effect te geven van jouw foto (1ste foto is zonder opmaak, 2de met opmaak). Dit is wel met fireworks gebeurt. Het is mij voorlopig nog niet gelukt in photoshop (gebruik dit bijna nooit). Als je dit effect bedoelt dan kan ik je wel verder helpen in fireworks. (De lijnen van de rode kader kan je natuurlijk smaller maken zoals in jouw afbeelding)
 

Bijlagen

  • Test.jpg
    Test.jpg
    33,3 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Goedemorgen :D

jaaaaaaaaaa :thumb: dat bedoel ik! Ik neem aan dat ik de vervaing is allerlei kleuren kan maken?

IK heb Fireworks, maar gebruik dat dus echt nooit :rolleyes: Maarre, ik ga dat maar eens leren ! Hoe doe ik dit in Fireworks?

Bedankt he!!
 
Je opent de foto die je wilt bewerken natuurlijk in fireworks. Om die "vervaging" te maken heb ik gewoon gebruik gemaakt van "tranparancy". Dit kan ook in een andere kleur maar dan moet je met andere eigenschappen gaan werken en dat gaat weer een stapje verder. Fireworks kan je makkelijk aanleren door veel te experimenteren.

Mijn werkwijze:

Je selecteerd eerst het linkse deel van de foto dat je wil vervagen met dat vierkantje waar ik het eerder over had. Dan druk je de schift toets in en hou hem ingedrukt. Vervolgens selecteer je het rechtse deel met de schift toets ingedrukt. Als het goed gegaan is zie je nu rond de 2 geselecteerde delen stippelijnen. Je klikt rechts en selecteer "edit" en vervolgens "cut". Klik nu weer rechts "edit" en "paste" (de delen verdwijnen even en komen terug wanneer je op paste geklikt hebt. In het propertyvenster onderaan het scherm staat er in het midden nu normaal een vakje met "transparency 100%". Verlaag dit naar 50% en je hebt nu normaal je vervaging. Je gaat nu rond het middelste deel van de foto een kader trekken met de knop om figuren te tekenen. Selecteer het vierkant om een rechthoekige kader te tekenen. Dit is een beetje proberen om het juist rond het fotodeel te krijgen. In het propertyvenster (onderaan) kan je de eigenschappen kiezen voor de kader. Je hebt daar 2 knoppen om kleuren in te stellen (links is "fill" = vullen en rechts is "border" = rand). Bij de rechtse knop moet je zorgend dat daar het witte vierkantje met de rode streep door is geselecteerd (dit zorgt ervoor dat de kader niet gevult is). Bij de rechtse knop kan je de kleur van de rand selecteren en de dikte van de rand. Hopelijk wil het nu lukken. Zoniet dan post ik wel een paar screens.
 
Ik ga het vandaag proberen! Thanks :thumb:

Je hoort van me!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan