@home en belkinrouter

Status
Niet open voor verdere reacties.

camarados

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Berichten
4
Ik heb een probleem met de internetconnectie van mijn belkin router die is aangesloten op een nieuwe (telefonie)modem van @home.

Werkende situatie voordat ik een nieuwe telefoniemodem van @home heb gekregen:

Modem: Arris, standaard van @home
Router: Belkin wireless G router
De router heeft de default instellingen. Enige wat is gewijzigd is de naam van de router zodat de internetconnectie met @home werkt.

Internet werkte prima, zowel draadloos als via ethernet met de router in deze configuratie.


Ik heb vorige week echter telefonie & internet van @home aangevraagd.
Via de post kreeg ik een nieuwe modem (Webstar) en heb toen de oude modem van @home weggehaald en de nieuwe Webstar geinstalleerd.
De installatie van de Webstar ging goed en de internetconnectie is prima als ik rechtstreeks met mijn laptop via kabel op de nieuwe modem zit.

Volgende stap was het tussen zetten van de router.
Ik de router met default instellingen aangesloten en de naam van het netwerk veranderd zodat deze herkend wordt door de modem van @home.

Probleem:

De router krijgt geen internetconnectie van de modem.


[laptop] - [router] - [modem]

Mijn laptop is wel verbonden met de router. Maar de router dus niet met de modem.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? :shocked:

Ik gebruik gewoon de default instellingen van de router.

noconnection.gif
 
Laatst bewerkt:
Wat je moet doen is: Onder Mac address je eigen Mac-adres van je pc invullen (derde optie in het Internet Wan menu aan je linkerkant).

Zie deze thread voor wat hints hieromtrent.

En je moet niet de naam van het lokale netwerk aanpassen, maar de naam van de router. Dat zal ook ergens in het WAN gedeelte moeten gebeuren. Zal iets als Host name heten, waarschijnlijk onder Connection Type in het Internet Wan menu.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
OK thx.
Ga het even proberen.

(nog even een screenshot @home kabelmodem)


Plaatje verwijderd door mod.

Camarados: je hebt een prive bericht hierover.


Verwijderde afbeelding: http: // www . camarados.com/noconnection2.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je moet doen is: Onder Mac address je eigen Mac-adres van je pc invullen (derde optie in het Internet Wan menu aan je linkerkant).

Moet? Is helemaal niet nodig bij @home. Enige wat je aan moet passen is de pc naam.

Ik neem aan dat de -b op het einde klopt?

Kijk anders eens bij Belkin of er nog een firmware update is voor je router
 
Op termijn zal het best ook wel goed komen bij @home als dat Mac-adres niet gekloond wordt. Het gaat er mij om dat er direct een nieuw ip-adres door @home wordt toegekend, vandaar mijn suggestie om het Mac-adres te klonen.

Basisfout (daar ben je het met me eens) is dat de hostnaam van de router aan de @home kant (WAN-kant) niet klopt, en daardoor sowieso geen ip-adres wordt toegekend aan de router.

edit: een firmware update lijkt mij (nog) niet nodig, daar de router met de vorige modem van @home ook goed samenwerkte.

Tijs.



[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het mac adres aanpassen lijkt mij ook niet nodig.
Anders zou ik dat voor elke pc die ik aansluit om mijn netwerk het macadres moeten aanpassen.


Moet? Is helemaal niet nodig bij @home. Enige wat je aan moet passen is de pc naam.

Ik neem aan dat de -b op het einde klopt?

M@rio, de pc naam hoeft niet aangepast te worden als je de naam van de router aanpast. Op die manier kun je meerdere pc's makkelijk aansluiten op je @home netwerk.

-b klopt, dit krijg je als je een telefonie+internet abo neemt. Was eerst een a.
 
Opgelost.

Ik moest inderdaad de hostname wijzigen bij internet WAN.
En niet bij Lan (waar dient dit voor dan?)

Hartelijk dank voor de snelle reacties!
En excuses voor mijn dommigheid... :eek:
 
Bij Lan is het (het staat er ook hoor!) de netwerknaam ("Local Domain Name"), en niet de naam van de router.
"[...]name to your network"

Tijs.



[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
M@rio, de pc naam hoeft niet aangepast te worden als je de naam van de router aanpast. Op die manier kun je meerdere pc's makkelijk aansluiten op je @home netwerk.

-b klopt, dit krijg je als je een telefonie+internet abo neemt. Was eerst een a.

Is mij helemaal bekend. Ben al jaren lid van hun en heb ook telefonie. @home noemt het de pcnaam en moet op het apparaat bekend zijn die rechtstreeks aan het internet hangt
 
Je moet overigens wel zorgen dat je pc-naam niet hetzelfde is als de router-naam, want dat wil nog wel eens botsen :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan