Titeils van songs

Status
Niet open voor verdere reacties.

1snoepie

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2004
Berichten
98
Als ik van mijn mp3 bestand een cd heb gebrand in wave en ik plaats deze gebrande cd in de pc dan krijg de titels van de songs en de naam van de artiest niet meer te zien,ik zie dan alleen nog de track nummers.
Is het mogelijk om de naam van artiest en songs ook te zien na het branden.
 
Met welk progje brand jij?

Als je met Nero brandt, uit de handleiding van Nero :

CD-tekst
CD-tekst is een extra stukje informatie op audio-CD's waarmee nieuwere CD-spelers de titel van de CD en de namen van de tracks en de artiest kunnen weergeven. De CD's worden goed afgespeeld, zelfs als de CD-speler de optie CD-tekst niet ondersteunt. Dit is mogelijk omdat de extra informatie van CD-tekst wordt opgeslagen in het zogenaamde lead-in-gedeelte van de CD dat voor het begin van de audiogegevens staat.

U kunt alleen CD's met CD-tekst maken als aan de volgende twee voorwaarden wordt voldaan.
1. Deze functie moet door de recorder worden ondersteund en
2. u moet de CD branden in de modus CD ineens.

U kunt geen CD-tekst schrijven als deze functie niet wordt ondersteund door de recorder die u gebruikt en als de CD niet in de modus CD ineens wordt geschreven. U kunt een CD altijd in de modus CD ineens schrijven als de bestanden op een vaste schijf staan. Het gebruik van CD ineens is afhankelijk van de geselecteerde strategie. In het hoofdstuk Audiotracks slepen en neerzetten vindt u alle informatie over dit onderwerp.

Als u wilt zien of u met de recorder CD-tekst kunt schrijven, kiest u de optie Recorder kiezen in het menu Recorder. Selecteer de gewenste recorder en lees de informatie.

Tip: op dezelfde manier kunt u ook controleren of Overbranden, Bescherming tegen underrun van de buffer en CD ineens door de recorder worden ondersteund.

Maak een audio-CD zoals wordt beschreven in het hoofdstuk 'Audiobestanden branden van een CD' of 'Audiobestanden branden vanaf de vaste schijf '. Let op de volgende punten:

Maak eerst een nieuwe audiocompilatie en sleep de gewenste audiotracks naar de compilatie.
Kies Compilatie-info in het menu Bestand en schakel op het tabblad Audio-CD het selectievakje CD-tekst op CD schrijven in.
Geef de titel van de CD en de naam van de artiest op. De titel en de naam mogen ieder niet langer dan 64 tekens zijn.
Klik op een audiotrack in het compilatievenster en geef op het tabblad de titel van het nummer en de naam van de artiest op.
Controleer of de modus CD ineens actief is voordat u met schrijven begint.
Klik nu op de knop Branden om de audio-CD met CD-tekst te schrijven.
 
Laatst bewerkt:
Titels van songs

Bedankt voor de info,ik heb Nero 7 en ga dit proberen.
 
Ok succes!
..........en ik ben blij dat ik het zo uit die handleiding kon kopieren, ik moet er niet aan denken dat ik dat hele verhaal had moeten typen ;) :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan