nieuwe computer crasht regelmatig

Status
Niet open voor verdere reacties.

theodosius

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Berichten
112
hallo allemaal,
ik heb een erg moeilijke fout, althans voor mij. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
De onlangs gekochte computer van m'n zus crasht regelmatig om, zo schijnt, steeds andere redenen. Hij start daarna weer automatisch op met een foutberichtmededeling: het systeem is hersteld van een ernstige fout.
Computer: MyCom Intelligence Family 230, CPU 2800 MHz -64-bit dual core, BIOS Award, RAM 512 MB, videokaart VIA/S3g UniChrome Pro IGP, Windows XP/SP2.

Via het logboek heb ik de laatste 3 foutmeldingen (deels) gekopieerd:
1. Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: System Error
Categorie van gebeurtenis: (102)
Gebeurtenis-ID: 1003
Datum: 14-11-2006
Tijd: 21:17:36
Gebruiker: n.v.t.
Computer: SP2PC
Beschrijving:
Foutcode; 000000ea, parameter1: 83774998, parameter2: 842c73d8, parameter3: 84118320, parameter4: 00000001.

2. Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: viagfx
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 108
Datum: 14-11-2006
Tijd: 20:40:53
Gebruiker: n.v.t.
Computer: SP2PC
Beschrijving:
Het stuurprogramma vtdisp voor het displayapparaat \Device\Video0 is in een oneindige lus terechtgekomen. Dit wijst doorgaans op een probleem met het apparaat zelf of op een verkeerde programmering van het apparaat door het stuurprogramma. Neem contact met de leverancier van het apparaat op voor eventuele updates van het stuurprogramma.

3.Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: System Error
Categorie van gebeurtenis: (102)
Gebeurtenis-ID: 1003
Datum: 13-11-2006
Tijd: 13:04:33
Gebruiker: n.v.t.
Computer: SP2PC
Beschrijving:
Foutcode; 10000050, parameter1: b748ae5a, parameter2: 00000001, parameter3: 842fe9f2, parameter4: 00000000.

NB de minidumpbestanden in Windows kon ik, raar genoeg, niet openen
Geen idee f het hardware of software is.
Of is het een typisch mankement van deze computer?

Alvast dank
theodosius
 
Ga eens na wat je moederbord is, en download bij Via de juiste onboardvideo drivers, Via heeft er vele, en misschien staan de verkeerde erop, ze zouden ook op de driver cd van de fabrikant kunnen staan.
 
Even naar de firma Mycom fietsen of bellen is natuurlijk ook een optie.
Je spreekt over een nieuwe PC, dus laat hen dat lekker uitzoeken.
 
welke driver?

Ga eens na wat je moederbord is, en download bij Via de juiste onboardvideo drivers, Via heeft er vele, en misschien staan de verkeerde erop, ze zouden ook op de driver cd van de fabrikant kunnen staan.

Beste Pier,
bedankt voor je antwoord.

Bij het zoeken naar de juiste driver stuitte ik op het volgende probleem.
Het blijkt (?) dat bij mijn Mycom Intelligence Family 230 de videokaart geïntegreerd is op/in het moederboord. Ook blijkt (?) dat het moederboord en de chipset min of meer samenvallen (gehoord). Een 'videodriver' is dan (mogelijk) tegelijkertijd een driver voor de gehele chipset cq het moederboord, of is een 'chipsetdriver' ook tegelijkertijd goed voor de videokaart?
NB Everest geeft geen gegevens over de chipset of het moederboord: 'onbekend'
De Videokaart (volgens Everest) is: VIA/S3G UniChrome pro IGP (64 MB)

Op de downloadsite van VIA moet ik kiezen tussen de volgende categoriën (en dus ook verschillende drivers). :
1. Chipset or Platform driver
2. Integrated Graphics

wat moet ik kiezen?
Wil je eens voor me kijken op:
http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2&Type=1&OSID=1

PS een verkeerde driver installeren leidt immers tot veel narigheid

dank
theodosius
 
Hoi !

Je kunt de bovenste chipset-driver gewoon installeren.

Daarna gaa je terug naar de site en kiest voor: Integrated Graphics.

De wizzard zoekt dan zelf de evt. benodigde drivers voor je.

Greetz,

Harry.
 
naar MyCom gebracht

hallo allemaal,
Bedankt voor jullie suggesties.

Heb hem nu maar teruggebracht naar MyCom voor analyse en mogelijk reparatie.
Je kunt zo'n fout bijna zelf niet opsporen; volledige foutrapportage wijst alle kanten op. Ik in ieder geval niet.

Nog een vraag.
Behalve in het logboek kun je ook bij minidump kijken naar de fouten. Maar hoe open je die (minidump)?

En.
Betekent een update van het moederbord eigenlijk een update van het BIOS? Zo niet, wat update je dan eigenlijk van het moederbord?
En de chipset? Welke rol speelt die?

dank
theodosius
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan