met laptop draadloos internet op via desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snarf66

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2005
Berichten
187
Hi,ik heb een desktop die verbonden is met een draadloos netwerk die bij de buren staat.
Met de desktop heb ik een perfecte verbinding maar met de laptop heb ik een zeer zwak signaal met als gevolg dat ik dan wel dan niet het internet op kan.

Nu is mijn vraag kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik met mijn laptop draadloos het internet op kan via mijn desktop.

Ik draai op beide windows xp home edition service pack 2
 
Even voor de duidelijkheid,een draadloos netwerk bij de buren,en bij jou thuis 2 pc,s die allebei wireless zijn,deze èèn goede verbinding en de andere niet:confused:
 
Even voor de duidelijkheid,een draadloos netwerk bij de buren,en bij jou thuis 2 pc,s die allebei wireless zijn,deze èèn goede verbinding en de andere niet:confused:

1 desktop met perfecte verbinding en 1 laptop die slechte verbinding heeft,en ja allebeide wireless
 
Naar mijn bescheiden mening zul je dit niet op kunnen lossen,dat je teveel vraagt van de verbindingen...........of er moet iemand het wel weten,ik blijf dit wel even volgen:confused:
 
Als je buren daar blij mee zijn en het dus best vinden dat je dit doet, kan je vragen of ze er een antennetje bijzetten, zodat je betere ontvangst hebt.
 
Als je buren daar blij mee zijn en het dus best vinden dat je dit doet, kan je vragen of ze er een antennetje bijzetten, zodat je betere ontvangst hebt.

Ze weten dat ik gebruik maak van hun verbinding we hebben nu in totaal 3 pc en 1 laptop via de router lopen.
De router is een linksys WAG54GX2 met firmwareversie 1.00.01
Op deze router zitten dus al 2 antennes.
hoe bedoel je een antennetje bijzetten en waar moet die dan worden aangesloten en wat voor antennetje is dit dan
 
Ik denk dat hij een antenne bedoelt die je erop zet, en die het signaal van de verzender versterkt.

Wat voor ontvanger zit er op je laptop? Zo'n USBontvanger?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan