avi divX probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
696
Ik gebruik Media Player Classic voor afspelen van avi's, en heb daar eigenlijk nooit problemen mee. Maar nu is het toch een keer raak. Ik heb een DivX avi, en als ik die open in Media Player Classic, krijg ik steeds een algemene foutmelding. Ook in Real Player doet ie niks. In Nero Showtime gaat het prima, maar dat vind ik niet zo'n handig programma.

Als ik 'm render op GSpot, dan krijg ik de volgende uitslag:
===============
Warning: DirectShow crashed while attempting to render this file.

This is usually due to damaged, misconfigured, conflicting, or poorly written codec drivers. It is possible, perhaps even likely, that other media players will crash when they attempt to play this file as well, as most of them will also use DirectShow. GSpot was able to intercept the crash, and has attempted to identify the codec or filter involved; uninstalling or reinstalling this codec or filter may solve the problem.

The codec was tentatively identified as:

C:\WINDOWS\system32\mpeg2dmx.ax
===============
Een heldere diagnose, maar ik weet niet wat ik nu precies moet doen. Op zoek gaan naar een file met die naam op het internet en vervangen? Nieuwe codecs installeren? Wie helpt me even verder? Alvast bedankt!
 
Ik heb het bestand "mpeg2dmx.ax" wel voor je om even te proberen.
 
Grappig! Wat zijn problemen soms toch simpel op te lossen!! :)
Mijn mpeg2dmx.ax was ongeveer 2 keer zo klein als die van jou. Zal wel een oude versie geweest zijn? Ik heb m hernoemd naar .OLD en de jouw erin gezet, de avi opgestart en alle problemen zijn verholpen!! De AVI start gewoon foutloos op als vanouds in Media Player Classic!

Zeer bedankt voor je snelle en deskundige hulp!
 
Leuk :thumb:
Soms kan het ook makkelijk. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan