Originele dvd's rippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sven639

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Berichten
10
Ik heb hier een dvd gekocht en ik kreeg hem volledig gekopieerd met dvd shrink 3.2 op 8x. Bij deze gekopieerde dvd, toen ik hem afspeelde op mijn dvd speler kwame er overal zo blokjes op het beeld en de film bleef zo hangen. Een paar maanden terug lukte dit allemaal goed maar toen had shrink opeens een foutmelding tijdens het branden van de dvd en was de dvd niet volledig gekopieerde en dit was bij alle volgende dvds die ik wou kopieren. Toen had ik maar mijn pc geformatteerd en ja nu kan ik terug dvds kopiere via shrink maar er blijft toch precies nog altijd iets bij schelen want nu kan ik ook een originele dvd kopiere maar dan blijft hem gewoon vast hangen bij een hoofdstuk en als ge dan op volgende hoofdstuk drukte dan speelde hem terug gewoon af. Maar als ik al een gekopieerde dvd kopieer met nero speed 8x dan heb ik dit niet voor dan speelt de dvd perfect af. Aan wat zou dit liggen? Aan de schrijver zelf of aan het programma of ja ik weet het echt niet.
HELP MIJ!!!!
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

DVD's branden kan je best altijd op een zo laag mogelijke snelheid doen (speed = 2.4).
Probeer dat eens en kijk of je nog problemen ondervind.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

DVD's branden kan je best altijd op een zo laag mogelijke snelheid doen (speed = 2.4).
Probeer dat eens en kijk of je nog problemen ondervind.

Maar als het bij nero wel lukt op 8x zonder complicaties is dit toch ook maar raar of hoe zit dat dan?
 
Ik gebruik zelf ook DVD shrink. Naar mijn wete kan je met dit programma alleen maar rippen en niet kopiëren. Ik brand de DVD's met Nero op de laagste snelheid. Nu kan jou probleem verschillende oorzaken hebben:

Wanneer hij tijdens het rippen vastloopt ben je waarschijnlijk een beschadigde DVD aan het rippen. Je moet je ook eens verdiepen in de instellingen van shrink (je kan veel opties inschakelen die de kwaliteit van het rippen bevorderen).

Wat die blokjes op het sherm betreft en vastlopen bij bepaalde hoofdstukken kan simpelweg liggen aan de dvd-speler zelf (mindere kwaliteit of de lens eens kuisen). Kopies of backups vergen nu eenmaal meer moeite van je DVD-speler om ze te kunnen lezen dan originele DVD's.

Wanneer je je film extreem laat krimpen dan gaat je DVD-speler nog meer moeite hebben om hem te kunnen lezen met vast lopen als gevolg. Ik zelf probeer nooit onder de 90 % te gaan. Desnoods laat ik overbodige stukken zoals menu's en extras gewoon weg, dit kan soms al veel schelen in grootte van de videobestanden.

en goede kwaliteit DVD's gebruiken!!
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik zelf ook DVD shrink. Naar mijn wete kan je met dit programma alleen maar rippen en niet kopiëren. Ik brand de DVD's met Nero op de laagste snelheid. Nu kan jou probleem verschillende oorzaken hebben:

Wanneer hij tijdens het rippen vastloopt ben je waarschijnlijk een beschadigde DVD aan het rippen. Je moet je ook eens verdiepen in de instellingen van shrink (je kan veel opties inschakelen die de kwaliteit van het rippen bevorderen).

Wat die blokjes op het sherm betreft en vastlopen bij bepaalde hoofdstukken kan simpelweg liggen aan de dvd-speler zelf (mindere kwaliteit of de lens eens kuisen). Kopies of backups vergen nu eenmaal meer moeite van je DVD-speler om ze te kunnen lezen dan originele DVD's.

Wanneer je je film extreem laat krimpen dan gaat je DVD-speler nog meer moeite hebben om hem te kunnen lezen met vast lopen als gevolg. Ik zelf probeer nooit onder de 90 % te gaan. Desnoods laat ik overbodige stukken zoals menu's en extras gewoon weg, dit kan soms al veel schelen in grootte van de videobestanden.

en goede kwaliteit DVD's gebruiken!!

Het rippen lukt perfect enzo.
Het rare was ook dat een kameraad een gehuurde dvd niet op zijn pc kon leze en ik hier wel met dvd shrink?
En ik heb pas een nieuwe dvd-speler daar zal het dan ook wel niet aan liggen.denk ik.
Maar eumh u ript dus de dvd met shrink en brand hem daar dan niet?
U ript hem en welke optie kiest u dan bij nero voor te schrijven?
 
DVD shrink bezit zelf geen brandsoftware maar maakt gebruik van software die hij op jouw systeem staat. Waarschijnlijk is dit bij jou niet Nero waar shrink gebruik van maakt. Als tip wil ik je het volgende geven. Maak met DVD shrink een image op je harde schijf. Voor je je image maakt kan je bij het tabblad "backup options" verschillende verbeterende functies activeren (als die niet zouden aanstaan) "deep analyse" is zo een optie die je beter aanzet. Hou je image zo klein mogelijk zodat je niet hoeft te gaan shrinken. Dus je gaat je DVD naar een map op de harde schijf rippen (dit vormen verschillende TS mappen). Vervolgens open je nero en kies je Video DVD maken. Dan selecteer je de bestanden die je met shrink geript hebt en sleept ze naar de videomap (linkse kolom van je neroscherm). Je hebt daar 2 mappen (video, en geluid). In de map van geluid moet niks komen. . Vervolgens brand je je DVD op de laagste snelheid om fouten te voorkomen. Misschien kan het je problemen verhelpen als je het op deze manier doet.
 
ik heb de dvd juist gebrand op 4x en ben hem nu aan het kijke en waar hij daarvoor die blokjes kreeg en vastliep heeft hem dat al nietmeer.nu hopen voor de rest ook nietmeer.het is wel gebrand op een rw en een ander merk van dvd.
 
Gaat al de positieve kant uit dan :thumb: . Maar ik raad nogaltijd aan de laagste snelheid die je kan aanduiden voor het branden. De levensduur van een DVD hangt van veel factoren af maar de snelheid waarmee een dvd gebrand wordt heeft daar ook veel invloed op. Hoe trager gebrand hoe langer hij mee gaat.
 
Ja de dvd heeft zonder problemen afgespeeld.
Ik hoop dat dit de oorzaak van het probleem was.
Heel fel bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan