vob files en windows moviemaker??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubenz

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2005
Berichten
60
Heb het volgende probleem:

Heb een digitale video-opname via dvd-recorder op dvd laten branden. Dit zijn .vob files geworden.

Ik wil deze bewerken met Movie Maker maar dit lukt niet.:confused:

Iemand een idee hoe (waarmee) ik de vob bestanden kan converteren naar iets waarmee ze in Moviemaker te bewerken zijn?
 
Als het 1 VOB file is (bijv: VTS_01_1.VOB )kun je dit veranderen in
VTS_01_1.MPG , want een vob file is een mpeg file.

Anders zijn er programma's te downloaden waarmee je dat kan omzetten.
Bijv. naar AVI. ( Bijv. deze of deze )
 
Laatst bewerkt:
Wow, bedankt voor de snelle reactie! :thumb:

Het zijn meerdere files, maar jouw voorbeeld staat er wel bij en da's ook een grote (qua grootte) en daar ga ik het eerst mee proberen.

Als ik jou goed begrijp gewoon hernoemen naar MPG?

Kan ik hem daarna wel bewerken in MM?

Okay, eerst proberen.......:) .
 
Is het 1 filmpje ( van meerdere VOB-bestanden ) of zijn het meerdere filmpjes ( van 1 VOB-bestand ) ?

Ik denk dat het meerdere bestandjes zijn die bij 1 film horen, dan heeft hernoemen jammer genoeg geen nut.
Dan moet je een programma gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Er staan meerdere bestanden op de dvd, waarvan iig 2 dvd bestanden van respectievelijk 850 MB en 0,99 GB

Verder staan er nog backup- en infobestanden op. en nog een dvd-film bestand van 46kb
 
Ik kan de bestanden niet hernoemen? Is alleen lezen bestand?:(

toch maar de programma's gebruiken denk ik.....:confused:
 
Hier staat wat handigs.
Dit is de directe download naar DVD2AVI.
Dan nog even uitpakken, en de exe starten.
 
Thanx, hier kan ik zeker wat mee!:thumb:

Ik zal nog wel laten weten of het uiteindelijk gelukt is!
 
Hey mensen,

Ik heb eens gekeken in dit topic, en in principe zit ik met hetzelfde probleem als de topicstarter.
Bij mij is het alleen zo dat de programma's mij vertellen dat ik er niet mee verder mag werken, omdat het demo's zijn en ik het volledige programma moet downloaden / betalen om het volledig te kunnen gebruiken. Nu ben ik de meest a-technische persoon op dit gebied.

Kan iemand mij helpen met dit probleem, en het alsjeblieft uitleggen op een hele makkelijke manier? Dat zou echt geweldig zijn!

Bedankt!

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan