groepsfoto maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Ik wil graag met Paint shop of een ander programma (hints altijd welkom) een groepsfoto maken. Ik heb allemaal losse foto's van vrienden die ik dan als 1 wil maken om als achtergrond te gebruiken later op mn site.

Iemand enig idee hoe te beginnen en of mij enig sinds stap voor stap te helpen.

Ben in het bezit van Paint shop pro versie 9, weet niet of het hier mee kan eventueel maar dan hoor ik graag een ander programma naampje zodat ik dat eventueel kan regelen.

dankje grtjs jjw
 
lagen

Hoi, ik las je berichtje. Ik werk zelf niet met paint shop pro maar met photoshop. Waarschijnlijk kan dit daar ook wel mee.
In photoshop zou ik van de foto lagen maken.
Selecteer op een foto waar je een persoon bijvoorbeeld uit wilt halen de achtergrond en zet daar een masker overheen. Dan kan je deze persoon vrij gemakkelijk in een andere foto slepen. Door het gebruik van een masker kan je nog stukken weggummen of weer erbij poetsen. Bijvoorbeeld als je personen een beetje achterelkaar wilt zetten.

Om het masker heen kan je nog een licht schaduwrandje plaatsen voor een meer natuurlijk effect.
Omdat ik zelf paint shop pro niet gebruik kan ik je niet vertellen waar je in dat programma die functies kan vinden. Helaas.

Hopelijk heb je hier toch iets aan.
Groetjes
 
Thanks....ik zal er vanavond eens mee stoeien. Ik weet ook nog niet waar dat in paint shop pro zit want daar werk ik ook nog niet zo lang mee.

grtjs jjw
 
Waarschijnlijk moet het met het gratis programma The Gimp ook wel lukken..
 
CollageMaker

bovenstaande programma is wel handig voor foto's integrereren.
:eek:
 
Excuus mensen, met al die feestdagen en drukte erbij ben ik er helemaal nog niet aan toe gekomen. Ik moet het op mn gemak eens bekijken allemaal. Dat wordt wel week 1 januari haha...toch thanks dat jullie zo mee denken,

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan