Internet doet het opeens niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

G-UNIT

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2005
Berichten
15
Goeiendag,

Ik zat gister achter me computer, en opeens deed internet het niet meer. Dus ik dacht ik zeg me computer even in systeemherstel.. Daarna deed me internet het nogsteeds niet. Dus belde ik even @HOME vandaag (me internet provider) en kwam ik uiteindelijk bij de helpdesk terecht. Na minimaal 30 minuten met die gozer hebben ge***t kwamen we er nogsteeds niet uit

Ik heb geen verstand van computers, maar ik moet echt een manier weten hoe ik dat kan oplossen

Wat ook nog wel even nuttig is om te vermelden: Normaal gesproken heb ik een router, nu heb ik me router en tussen uit gelaten, en nogsteeds doet me internet het niet
 
Je hebt van @Home een CC danwel een CP nummer gekregen. Die dien je in te stellen als computernaam of als "host" in je router.

Wellicht is dit het probleem?

rechtsklik "deze computer" eigenschappen> tabblad computernaam> knop "wijzigen".

Kijk even wat daar staat
 
Je router bewaart je instellingen om verbinding te kunnen maken met internet. Dus zonder router zal het zeker niet lukken veronderstel ik. Reset je router eens en voer de juiste configuratie terug in. (vind je normal terug in je handleiding van de router en/of op de papieren die je van jouw provider hebt gekregen.
 
Router restetten is in eerste instantie niet nodig, ook zonder router moet je verbinding met @Home kunnen maken wanneer je computernaam juist is ingestelt.

Vandaar gaan we verder kijken
 
Ik had de computernaam al goed ingesteld, toen ik met die @home gast belde


Het vreemde nu is, als ik mijn router aansluit. Heeft mijn laptop wel goede verbinding met internet!



[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan zijn hoor. Ikzelf kan geen verbinding maken met internet zonder router. Ben wel bij een Belgische provider, weet niet of dat verschil maakt.
 
Doe eens een poging om je netwerkkaartje te resetten.
Zie hiervoor de bijlage.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet eens meer in me router komen, als ik naar 192.169.1.1 ga dan komt er ook opeens http:// voor te staan en vervolgens de pagina kan niet worden weergegeven.

Ik heb tot nu alles al geprobeerd en niks werkt..Heeft iemand een idee wat het kan zijn als ik me aanmeld op MSN krijg ik dat me Gateway offline is..
 
Ok, even van voor af aan; je router is aangesloten.

start>uitvoeren. typ daar cmd je krijgt nu ee "dos" venster. Typ daar ipconfig en enter.

Je ziet nu een aantal ipnummers verschijnen. Wat je zoekt is het ipnummer acter `standaard gateway`.

Typ dat nummer in in Internet Explorer of FireFox.

Als het goed is zit je nu in het inlogscherm van je router.


Wat je ook kunt proberen, en dat werkt wellicht makkelijker, is vanaf je laptop in je router gaan en van daaruit je instellingen nakijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan