geen geluid :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

sofyanisback

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Berichten
66
Ik heb mijn computer een week geleden opnieuw geinstaleert en nou doet het geluid ineens niet meer. Als ik naar cofiguratie scherm ga en op geluid druk zie ik alleen grijze vlakken en ik kan dus niets selecteren.

Als ik een liedje of iets anders probeer te af spelen komt er dit :

Er is geen geluidskaart
U hebt geen geluidskaart op de computer geïnstalleerd of deze functioneert niet goed. Als u geen geluidskaart hebt geïnstalleerd, moet u deze installeren voordat u in een digitaal media-bestand naar audio kunt luisteren. Als u wel een geluidskaart hebt geïnstalleerd, kunt u met de documentatie het probleem oplossen.

Fout-id = 0x80040256, Oplossings-id = 0x00000000


Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen??????

greetzzzz sofyanisback
 
heb je een geluidskaart on-board of een aparte geluidskaart,bij onboard geluidskaart zul je de drivers voor geluidskaart op mainboard cd,tje vinden,de cd die mij pc geleverd is!
En als je aparte geluidskaart heb neem ik aan dat daar ook een cd,tje van hebt.
 
Ik heb de pc in media markt gekocht, maar heb geen cd's bij gekregen. Kan je het neit op een andere manier oplossen
 
meestal is er een optie om een soort van recovery cds te maken.
zou je even moeten zien of het lukt.
 
We moeten maar eens in je PC gaan "kijken". Download en installeer Everest.
Open het programma en klik op Multimedia. Noteer wat er staat naast Windows Audio en naast PCI/PnP Audio.
Zet die gegevens in je antwoord hier.
 
Laatst bewerkt:
naast windows audio staat er niets (een grijs vlakte)

naast PCI/Pnp Audio staat:
Realtek ALC880(D) @ Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [B-1] PCI
 
Ga naar deze site van Realtek en download driver R1.49, de executable, onderste rij eerste blok. Installeer de driver.
 
Laatst bewerkt:
Dat zie ik. 24 Mb tegen 10 kbs.
Misschien is de site van Muurhond sneller?
 
Er zit niets anders op, je hebt die driver nodig.:confused:
Afwachten maar. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan