DVD speelt zwart wit af.. waarom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Ik heb twee DVD's gekopierd van 2 al gekopierde dvd's (beiden werken gewoon goed bij mij thuis)... De DVD's zijn hetzelfde merk; echter de ene speelt bij een vriend zwart wit af..en de andere (zelfde merk dus) gewoon in kleur...

Hoe kan dit? Kan het komen doordat de ene een NL film is en de andere USA film..dat het te maken heeft met ntsc of pal of zo.. en hoe kan ik hem zo kopieren, dat hij die USA toch in kleur pakt?

gr. Allard
 
Ik zal de NTSC-opties es langslopen van die dvd-speler als ik jou was.
 
Dus je hebt ook nog zoiets als NTSC optie voor je DVD ? Ik dacht dat het alleen met je TV te maken had..wat houdt dat precies in dan?
 
Sommige dvd-spelers/home cinema's kennen nog wat NTSC-opties die je kan aanpassen in één van de menu's.

Je vemeldt trouwens niet of je een dvd-speler in de computer bedoeld of bij de tv. Ik ging er dus eerst maar van uit dat je het over een stand-alone dvd-speler hebt.
 
Ja nee heb het zeker of standalones...

mag ik aannemen dat pc of laptop dvd speler gewoon NTSC wel allemaal kunnen spelen?

En dus sommige stand alones hebben de functie dat je je NTSC zeg maar "aan kan zetten?"
 
Ja.

Zo heeft mijn Home Cinema enkele NTSC-opties die ik kan aanpassen. Ik zou dus gewoon dit eens nalopen of dit ook bij de speler mogelijk is waar je het over hebt.
 
Het verschil tussen PAL (bijv NL) en NTSC (bijv USA) zit in het aantal frames per seconde. NTSC is standaard volgens mij 23.976 FPS en PAL is volgens mij 25 FPS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan