Is dit waar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Een maat van me beweerd dat je DVD spelers ook kan indelen op plus en min... te weten, als je bijvoorbeeld een min speler hebt, dat je alleen maar min dvd's kan afspelen... is dit waar?

Ik dacht dat plus en min alleen invloed hadden op je brander, maar je ze overal op af kan spelen... onder voorbehoud dan van of je dvd hem uberhaupt leest natuurlijk...
 
De oudere spelers hadden vaak wel een voorkeur, maar was ook afhankelijk van het merk media, wat werd gebruikt, heb zelf nog een oude Samsung, die geen +DVD's wilde, van Maxwell of obscure merken Aldi of Lidle, maar alles wel weer van Samsung, die pruimt hij wel.
 
Dat geeft niet echt antwoord op mijn vraag...althans..er staat wel dat min dvd's door meer dvd's spelers ondersteund worden..maar er staat niet dat dat al dan niet ligt aan het feit dat een speler ALLEEN maar plus of ALLEEN maar min ondersteund... toch?
 
Dat artikel mag nodig bijgewerkt worden.
M.i. is de prijs van een DVD-R vele malen hoger dan die van een DVD+R.

Om op de vraag in te gaan.
Vroeger was dat inderdaad zo, de meeste spelers van tegenwoordig "vreten" alles.
 
Laatst bewerkt:
MAW,

het is maar net wat je DVD speler slikt...het is dus geen "fabrieksinstelling" dat je dvd speler ALLE mins af speelt a (als het een min speler zou zijn)..of alle plus als het een plus speler zou zijn..

het is maar net dus hoe zijn pet staat....
 
Ik heb een Marantz en die speelt ALLES af.
Dus jouw conclusie klopt niet.
 
Dat geeft niet echt antwoord op mijn vraag...althans..er staat wel dat min dvd's door meer dvd's spelers ondersteund worden..maar er staat niet dat dat al dan niet ligt aan het feit dat een speler ALLEEN maar plus of ALLEEN maar min ondersteund... toch?

Bij mijn weten, zijn/waren de voorgeperste DVD's van het - formaat, dus de eerste spelers konden alleen daar mee overweg, als hij beide formats soms wel, soms niet afspeelt, is het gewoon afhankelijk, van de mediacode.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan