• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitkomst formule weigert zichtbaar te worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geertje71

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2006
Berichten
23
Ik heb een excelbestand wat gegenereerd is door PeopleSoft. Om de één of andere redenen zitten er èrgens in het bestand instellingen waardoor ik met geen mogelijkheid de uitkomst van een formule kan zien. Ik blijf de formule zien... Iemand enig idee welke instelling dat is of is het een bug?

Ik heb er maar weer een voorbeeld bij gedaan... Zie kolom 2 voor het probleem (en please laat het dit maal niet aan mijn pc liggen!! :D )

Groetjes,
Geertje

PS, dit probleem heb ik in alle excelbestanden die door PeopleSoft gegenereerd worden...
 

Bijlagen

  • formule niet weergeven.zip
    13,3 KB · Weergaven: 280
Laatst bewerkt:
Wellicht is dit de oplossing: Extra/ Opties/ Weergave/ Vinkje weg bij formules.

B
 
Voor twee cellen wel, voor de derde niet

Hallo,

Ja, die had ik inderdaad al geprobeerd. En met de formule in B2 en B4 maakt dat verschil maar voor de (iets ingewikkeldere) fomule in B3 niet. Daar blijf ik de formule zien!

Bedankt voor het meedenken.

Geertje
 
Ga op B3 staan, doe F2 en dan Enter. Werkt het?
 
Ja, want als de hele inhoud van het niet werkende bestand kopieer naar naar een nieuw bestand (waarden plakken) en DAN de formule (met verwijzing) maak, dan doet ie het wel.

Maar om nou steeds deze bestanden helemaal te kopieeren en plakken, blegh, het was de bedoeling dat het mínder werk zou zijn: PeopleSoft excelbestanden laten maken.
:confused:
 
Ja, want als de hele inhoud van het niet werkende bestand kopieer naar naar een nieuw bestand (waarden plakken) en DAN de formule (met verwijzing) maak, dan doet ie het wel.

Maar om nou steeds deze bestanden helemaal te kopieeren en plakken, blegh, het was de bedoeling dat het mínder werk zou zijn: PeopleSoft excelbestanden laten maken.
:confused:

Als ik jouw bestand open, krijg ik dit te zien:

=VERT.ZOEKEN(A2;[Bronbestand_2005_weg2004.xls]sheet1!zoekcellen;1;onwaar)

terwijl ik een Engelse Excel hier heb.

Kopieer jij ook eens letterlijk hetgeen je ziet in B3.
 
=VERT.ZOEKEN(A2;[Bronbestand_2005_weg2004.xls]sheet1!zoekcellen;1;onwaar)

hmmm, heeft het dan met versies te maken? Draai ik een engelse en een ned naast elkaar?

Ik moet nu als een haas naar mijn tweede werkplek, anders kom ik te laat. Ik kijk er vanavond of morgen weer naar!
 
Laatst bewerkt:
En wat als je

Ga op B3 staan, doe F2 en dan Enter.

doet? Wat krijg je dan onmiddellijk daarna?
 
=VERT.ZOEKEN(A2;[Bronbestand_2005_weg2004.xls]sheet1!zoekcellen;1;onwaar)

blijft in de cel B3 staan en de cursor springt naar B4....
 
Hoe is de cel opgemaakt? Zie bij Opmaak > Celeigenschappen.
 
Standaard (en ik heb getal en tekst ook al geprobeerd, geen verschil)

Bij Bescherming staat 'geblokkeerd' aangevinkt maar het blad is niet beveiligd.
 
Ik heb een kortere work around gevonden, ik kopieer een lege kolom in een nieuw bestand en plak die in het bestaande bestand. Blijkbaar kopieer ik dan ook instellingen mee (maar welke in hemelsnaam) waardoor de formule ook daarwerkelijk iets gaat doen. Het lijkt wel of ie de formule niet ziet als formule maar als tekst.

Toch lastig die work around.

Overigens, als ik bij Opmaak > Celeigenschappen van die nieuwe kolom kijk, staan de instellingen precies hetzelfde als bij de kolom die niet werkt....
 
Laatst bewerkt:
Nog een vraagje: Bestaat [Bronbestand_2005_weg2004.xls]sheet1!zoekcellen wel degelijk?
 
Ehm, ja, dat bestaat wel degelijk. Ik krijg in de nieuwe kolom dan ook de melding #NB, ofwel, het gezochte nummer komt niet voor in dat bestand en in die zoekcellen.

Grapjas! Ik ben niet echt blond hoor! :rolleyes:

Mocht ie dat bestand niet kunnen vinden, dan zou hij toch met de melding #NAAM?
 
Volgens mij moet de verwijzing naar Sheet1 weg.
De naam "zoekcellen" verwijst volgens mij naar een bereik binnen dit bestand, en er moet volgens mij niet meer verwezen worden naar Sheet1.

Zoiets ?

=VERT.ZOEKEN(A2;Bronbestand_2005_weg2004.xls!zoekcellen;1;ONWAAR)

Joske
 
helaas, dat werkte ook niet en volgens mij moet het er ook wel in staan want hij heeft de naam van het bestand nodig, de naam van het tabblad en het bereik. En dat bereik heb ik inderdaad 'zoekcellen' genoemd...

Hmmm....ik word er wanhopig van!!
 
Beste Geertje71,

Ik heb jouw oorspronkelijke bestand gedownload en de volgende handelingen uitgevoerd:
Via Extra > Opties het vinkje bij 'formules' weggehaald. Bleef alleen de formule in B3 als vreemd over;
Toen heb ik sheet1 hernoemd naar sheet2 en een lege sheet toegevoegd en sheet1 genoemd. Ik heb een kopietje gemaakt van het naambereik zoekcellen2 en gekopieerd naar sheet1.
Vervolgens heb ik via Bewerken > Koppelingen de koppeling van jouw bestand gewijzigd naar dit bestand. Probleem opgelost.

Conclusie: De formule is juist.
Vraag: Komt ID 2001968 voor in het naambereik zoekcellen in jouw bronbestand?

Opmerking, wanneer je gebruik maakt van een globaal naambereik, hoeft in de verwijzing inderdaad de sheetnaam niet voor te komen zoals Joske al zegt.

Open eens het bronbestand en leg dan vanuit jouw bestand nog eens de koppeling naar dit bestand. Wat gebeurt er dan?

Succes,

Richard
 
Vraag: Komt ID 2001968 voor in het naambereik zoekcellen in jouw bronbestand?

Ja, tot mijn verbazing komt ie wel voor (handmatig gezocht). En er zou dus hetzelfde nummer moeten komen te staan (toch?) en niet de formule zoals ik hem steeds blijf zien.

Opmerking, wanneer je gebruik maakt van een globaal naambereik, hoeft in de verwijzing inderdaad de sheetnaam niet voor te komen zoals Joske al zegt.

Ha, weer wat geleerd, bedankt!

Open eens het bronbestand en leg dan vanuit jouw bestand nog eens de koppeling naar dit bestand. Wat gebeurt er dan?

Ik heb via de genoemde weg de koppeling opnieuw gemaakt naar het bestand waarin hij moet zoeken. Ik hoop dat dit de bedoeling was. Het werkt echter niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan