Mp3's aanklikken in websites opent in Quicktime maar moet in Winamp

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
1.406
Als ik een mp 3 link aanklik gaat hij hem gelijk openen in Quicktime player in de browser. Terwijl ik eerst de melding kreeg om het bestand op te slaan of om te openen. Die melding wil ik graag weer hebben. Maar hoe? Alvast dank.
 
Als ik een mp 3 link aanklik gaat hij hem gelijk openen in Quicktime player in de browser. Terwijl ik eerst de melding kreeg om het bestand op te slaan of om te openen. Die melding wil ik graag weer hebben. Maar hoe? Alvast dank.

Iemand enig idee?
 
welke browser gebruik je: InternetExplorer of FireFox?

In FireFox kun je sowieso aangeven in extra>opties>tabblad algemeen hoe, of en waar je je downloads wilt opslaan en waarmee ze geopend dienen te worden.

Verder kun je in verkenner>extra>mapopties>bestandstypen instellen met welk progje een mp3 afgespeeld moet worden.
 
welke browser gebruik je: InternetExplorer of FireFox?

In FireFox kun je sowieso aangeven in extra>opties>tabblad algemeen hoe, of en waar je je downloads wilt opslaan en waarmee ze geopend dienen te worden.

Verder kun je in verkenner>extra>mapopties>bestandstypen instellen met welk progje een mp3 afgespeeld moet worden.

Ik gebruik Explorer. En bij mapopties, bestandstype staat gewoon afspelen in mp3. Normale mp3tjes die ik opgeslagen heb spelen ook gewoon af in winamp behalve als ik een link op een website aanklik gaat hij hem downloaden en daarna afspelen in Quicktime gek genoeg. Hoe kan ik dit verhelpen? En hoe krijg ik ook het schermpje openen/opslaan weer terug?
 
En bij mapopties, bestandstype staat gewoon afspelen in mp3
Bedoels werd de Mapoties van Windows. Ik heb er hieronder een plaatje bij gedaan. Zoals je ziet is daar Windows Media Player als standaardspeler voor MP3 ingesteld.
In het plaatje zie de situatie als er op "Wijzigen" is gedrukt. In dat rechtervenster kun je een andere speler aanwijzen.

En daarnaast moet je ook eens in Quicktime gaan kijken naar de instellingen voor de Quicktimespeler. Daar kun je ook bestandstypen aan- en uitvinken.
.
 

Bijlagen

  • MapOpties.jpg
    MapOpties.jpg
    70,4 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Bedoels werd de Mapoties van Windows. Ik heb er hieronder een plaatje bij gedaan. Zoals je ziet is daar Windows Media Player als standaardspeler voor MP3 ingesteld.
In het plaatje zie de situatie als er op "Wijzigen" is gedrukt. In dat rechtervenster kun je een andere speler aanwijzen.

En daarnaast moet je ook eens in Quicktime gaan kijken naar de instellingen voor de Quicktimespeler. Daar kun je ook bestandstypen aan- en uitvinken.
.

Ik heb daar gekeken en hij staat bij mij als Winamp media file geselecteerd maar hij opent hem steeds in de browser in Quicktime. Bij Quicktime heb ik ook gekeken en daar bij de bestandsindeling maar daar staat helemaal niets aangevinkt bij MP3 of wat dan ook. Dus ik snap het niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan