Van Bin en Cue naar ISO, hoe naar DVD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boeing_737

Verenigingslid
Lid geworden
13 dec 2005
Berichten
9.384
Ik heb ontvangen een Bin-, een Cue- en een Srt-bestand.
Na enig speurwerk heb ik met "Bin2iso" van het Bin- een Isobestand gemaakt.
In Nero 7 heb ik een aantal mogelijkheden geprobeerd, maar het beste resultaat is een CD/DVD met het Iso en Srtbestand er op gebrand.
Na rondkijken in dit forum vond ik CDBurnerXP, maar daar bereikte ik niet meer mee dan in Nero.
In VirtalDub, TMPGEnc en TMPGEnc DVD Author kan ik Iso niet kwijt.
Toch maar Nero Recode geprobeerd, had ik een mpeg-4 bestand en een los Srt-bestandje.
Ik ben bij ExtraDVD wezen kijken, ook in het Forum, het forum van nog een paar sites, maar ik heb niet kunnen ontdekken
hoe ik met het materiaal dat ik heb de film Waterschapsheuvel met ondertiteling kan maken.
 
Humpe, ik denk dat Boeing_737 wel weet hoe je met Bin en Cue om moet gaan, maar hij wil er nu een ondertiteling bij zetten.;)
 
Ok, dat heb over het hooft gezien.
 
Volgens mij heb je aan een ISO zelf niet zoveel, wel aan de inhoud van de .iso.

Omdat je Nero 7 hebt, zou je kunnen kijken of je Imagedrive kunt installeren. Dat is bij de meeste distributies ervan inbegrepen. Ik geloof dat je het zelfs na kunt installeren, je zou het installatieprogramma wellicht kunnen vinden in C:\Program Files\Nero\Nero 7\Nero ImageDrive. Je kunt dan de .iso aan een schijfletter hangen, als virtuele dvd, en dan via Verkenner de inhoud van die 'schijf' naar je harddisk slepen voor bewerking.

Anders kun je de .iso ook met http://www.isobuster.com inzien, en de inhoud ervan ergens op je harddisk zetten.

Hopelijk kun je dan wel aan de slag met de inhoud van de .iso met programma's die je zelf genoemd hebt of welke andere nuttige tool dan ook.

Succes,

Tijs.
 
Omdat je Nero 7 hebt, zou je kunnen kijken of je Imagedrive kunt installeren. (....) Je kunt dan de .iso aan een schijfletter hangen, als virtuele dvd, en dan via Verkenner de inhoud van die 'schijf' naar je harddisk slepen voor bewerking.
Anders kun je de .iso ook met http://www.isobuster.com inzien, en de inhoud ervan ergens op je harddisk zetten..
Ik kan inderdaad twee virtule cd-rom's maken, ik vond één genoeg. Maar wat ik daar eigenlijk aan heb voor mijn probleem...? En Isobuster had ik ook geinstalleerd, maar dat programma is ontwerpen om van beschadigde DVD's nog wat bruikbare data te halen. Met een Iso-bestand op de harde schijf kan hij niets. Ik heb het niet kunnen ontdekken.
Voor wat duidelijkheid: ik heb op mijn harde schijf een Bin- en een Cuebestand. Ik had begrepen dat dat je met Bin2iso géén cue meer nodig had, Bin2cue kon het toch wel. Dus nu heb ik ook een Iso-bestand op mijn harde schijf. Door een aantal brandpogingen heb ik nu ook een DVD met daarop een Isobestand en een Srt-bestand, uiteraard met exact dezelfde naam. Maar ja, hoe krijg nu een DVD met ondertitels?
 
Boeing,

Het is bijna nooit nodig is om een .BIN bestand om te zetten. Hernoemen naar .ISO (in de Command-prompt, als extensies verborgen zijn) is vaak genoeg om het bestand succesvol te openen en/of te branden (probeer het uit, zelf nooit problemen mee gehad, en anders hernoem je hem weer terug naar .BIN als het niet lukt).

Daarnaast is het mogelijk in Isobuster om .ISO, .BIN, .DMG etc. bestanden te openen, en vandaaruit bestanden en mappen naar je harddisk te kopieren, zoals ik al schreef. De laatstste versie van Isobuster ondersteunt een heleboel formaten...
Zie de bijlage hoe je dat doet:
- Programma -> Open Image file -> [blader naar je .bin of .iso]
Alternatieve methode: Open Isobuster, en sleep het .ISO, .BIN, ... bestand in het linker deelscherm van het geopende Isobuster programma.
- Open de datatrack (Zie mijn voorbeeld in de bijlage1, er kunnen UDF, ISO etc. naamruimtevarianten op de datatrack zijn ondergebracht, ik koos nu (enige beschikbaar) in het voorbeeld de ISO naamruimtevariant)
- Je kunt nu in het rechter deelvenster delen van het Image-bestand op harde schijf overbrengen door er rechts op te klikken, of je kunt de hele data-gedeelte op harde schijf zetten door in het linker deelvenster te rechtsklikken op de ISO naamruimte en Extract te kiezen (zie bijlage2). Daarna kun je een map aangeven waar je de inhoud kwijt wilt.

Hoe je de inhoud verder moet bewerken dat weet ik niet, want ik gebruik het nooit, maar het zal afhankelijk zijn van wat je uit de .ISO haalt wat je er allemaal mee doen kunt. Zijn het (o.a.) VIDEO_TS map, dan is het waarschijnlijk een geripte volledige DVD, is het een .AVI bestand dat je vindt, dan is het met Divx gecomprimeerd etc.
Hier op het forum ga ik er vanuit dat je wel zult kunnen vinden wat je met de inhoud kunt gaan doen, nu je weet wát er precies in de .ISO zit, en je het kunt bewerken omdat het nu op je harddisk staat.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • isobuster_1.JPG
    isobuster_1.JPG
    30,7 KB · Weergaven: 24
  • isobuster_2.JPG
    isobuster_2.JPG
    57,4 KB · Weergaven: 129
Bedankt voor je gedetailleerde uitleg. Ik ga ermee aan de slag, ik vertel hoever ik kan komen. :)
 
Nogmaals bedankt. Ik heb besloten om met een schone lei te beginnen, dus op dit moment "ontvang" ik "Watership Down" opnieuw.
Ik zal deze hint van jou zeker opvolgen. Maar het duurt nog 1h45m voor ik aan de slag kan. ;)
 
Beste dnties,

Ik sta bij jou in de schuld.
Als ik terug kijk, zie ik dat het in je eerste post al stond, maar ja, soms kunnen vragenstellers niet lezen. ;)

Ik ben er helemaal uit. Die Extract-aanwijzing werkte perfect, in één van de vier mapjes die ik daardoor kreeg, zat een dat-bestand. Maar zowel uit de naam van het mapje "MPEGAV", als wel uit die van het bestand "AVSEQ01.DAT" was het niet moeilijk om op te maken waar het om ging. Ik heb toch nog wat tijd verspild met zoeken op het net. Maar een forumbezoekster die op het iedee kwam om een ****.dat-bestand gewoon te hernoemen tot *****.jpg had haar foto weer terug....en ik mijn AVI, zoals jij al voorspelde. :thumb: :D
De rest is routine.
 
Vlgs. mij is het eigenlijk geen .avi maar een .mpg (ook wel .mpeg bestand genoemd).
Je hebt met een Video-cd te maken (waar naast films ook wel plaatjes worden afgespeeld in een soort slide-show).

Dat je hem wel openen kunt ligt aan het programma waarmee je hem opent, die op basis van de inhoud wel in de gaten heeft dat het een .mpg is ipv. een .avi.

Verder geen problemen met je wat verlate inzicht in wat ik probeerde over te brengen. Laat ik zeggen dat ik respect heb voor wat je alllemaal op dit forum doet. :thumb: Mijn uitgebreide instructies eerlijk 'verdiend'.

Tijs.
 
:eek: :cool: Eensgelijks! :thumb: Nogmaals, bedankt (en nou moeten we ophouden van de mod.:D )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan